گوگل پیشنهاد مرورگرها و موتورهای جستجوی جایگزین برای کاربران اندروید در اتحادیه اروپا را آغاز می‌کند


گوگل پیشنهاد مرورگرها و موتورهای جستجوی جایگزین برای کاربران اندروید در اتحادیه اروپا را آغاز می‌کند

ایتنا - کمیسیون اروپا (EC) با یک جریمه بی‌سابقه 5 میلیارد دلاری در ژوئیه 2018 گوگل را به خاطر خفه کردن رقابت بر سر مرورگرها و موتورهای جستجو در اتحادیه اروپا نقره‌داغ کرد.


گوگل اعلام کرد که به زودی کاربران اندروید در اتحادیه اروپا امکان انتخاب مرورگرها و موتورهای جستجوی جایگزین بر روی دستگاه‌هایشان ارائه خواهد شد.

به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، این اعلامیه غیرمنتظره نیست، چرا که کمیسیون اروپا (EC) با یک جریمه بی‌سابقه 5 میلیارد دلاری در ژوئیه 2018 گوگل را به خاطر خفه کردن رقابت بر سر مرورگرها و موتورهای جستجو در اتحادیه اروپا نقره‌داغ کرد.

نایب رییس ارشد امور جهانی گوگل، کنت واکر، در یک پست بلاگ این شرکت، گفت که این کمپانی «تلاش بیشتری خواهد کرد تا دارندگان گوشیهای اندرویدی درباره طیف گسترده مرورگرها و موتورهای جستجوی در دسترس برای دانلود در گوشیهایشان اطلاعات کسب کنند».

مشخصا، از مالکان دستگاههای اندرویدی فعلی و جدید پرسیده خواهد شد که مایلند از چه اپهایی برای مرورگر و جستجو استفاده کنند.

واکر خاطرنشان نموده است که کاربران اندرویدی «همیشه امکان نصب هر موتور جستجو یا مرورگری را داشته‌اند»، ولی بین داشتن موتور جستجوی گوگل و مرورگر کروم به صورت از پیش نصب‌شده به طور پیشفرض و صرفا اجازه دادن به کاربران برای یافتن گزینه‌های جایگزین به انتخاب خودشان و یا به طور فعالانه فراهمسازی امکان انتخاب برای مشتریان تفاوت وجود دارد.

گوگل پیشنهاد مرورگرها و موتورهای جستجوی جایگزین برای کاربران اندروید در اتحادیه اروپا را آغاز می‌کند

راهکار گوگل برای اشکالات مطرح شده از سوی کمیسیون اروپا بازتاب‌دهنده یک تصمیم 10 ساله توسط مایکروسافت است، که پس از جریمه شدن توسط کمیسیون اروپا یک راهکار موسوم به Browser Ballot را برای کاربران ویندوز 7 فراهم آورد. این کاربران پس از نصب ویندوز امکان انتخاب از بین چند مرورگر وب را داشتند، که این باعث کاهش میدانداری مرورگر خود مایکروسافت، موسوم به اینترنت اکسپلورر، شد.

واکر همچنین خاطرنشان نمود که این کمپانی چند تغییر دیگر پس از جریمه اعمال شده از سوی کمیسیون اروپا اعمال کرده بود: این شرکت مدل لایسنسینگ برای اپهای گوگل بر روی گوشیهای اندرویدی را تغییر داد، و لایسنسهای جداگانه‌ای را برای Google Play، کروم و Google Search ایجاد نمود. این باعث شد تا تولیدکنندگان گوشی بتوانند اپهای جایگزین را نیز به صورت پیش نصب‌شده بر روی گوشیهای اندرویدی ارائه کنند، چیزی که کمیسیون اروپا تاکیدی جدی بر آن داشت.

گوگل می‌گوید که این تغییرات را «در طی چند ماه آینده» پیاده‌سازی خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا