هر آنچیزی که باید از پرداخت الکترونیکی عوارض در سال 98 باید بدانید


هر آنچیزی که باید از پرداخت الکترونیکی عوارض در سال 98 باید بدانید

پرداخت الکترونیکی عوارض خبری است که در روزهای گذشته به مردم ایران اعلام شد و مردم نیز واکنش‌های مختلفی نسبت به این موضوع داشتند ولی جزئیات زیادی از آن به مردم اعلام نشد که منجر به حواشی زیادی در شبکه‌های اجتماعی گردید که حالا میرشفیع مسئول مستقیم این موضوع وارد عمل شده و جزئیات بیشتری از این موضوع را رسانه‌ای کرد. به گزارش چرخان، سید حسین...

پرداخت الکترونیکی عوارض خبری است که در روزهای گذشته به مردم ایران اعلام شد و مردم نیز واکنش‌های مختلفی نسبت به این موضوع داشتند ولی جزئیات زیادی از آن به مردم اعلام نشد که منجر به حواشی زیادی در شبکه‌های اجتماعی گردید که حالا میرشفیع مسئول مستقیم این موضوع وارد عمل شده و جزئیات بیشتری از این موضوع را رسانه‌ای کرد.

به گزارش چرخان، سید حسین میرشفیع معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفتگویی پیرامون این موضوع گفت: پرداخت الکترونیکی عوارض از ۲۸ اسفندماه در آزادراه‌های تهران–ساوه، قزوین–زنجان، تهران–قزوین، تهران–قم راه اندازی شده و مردم بدون نیاز به توقف می‌توانند از این جایگاه‌ها عبور کرده و از توقف‌های بیجا جلوگیری گردد. همچنین نکته‌ای که باید به مردم گفته شود این است که هیچ تغییری در هزینه عوارض این مسیرها ایجاد نشده و تعرفه‌ها بر اساس همان نرخ سال ۹۷ در این سیستم اعمال می‌گردد.

هر آنچیزی که باید از پرداخت الکترونیکی عوارض در سال 98 باید بدانیدوی در ادامه با اشاره به تعداد اندک آزادراه‌های حاضر در این طرح گفت: برنامه ریزی‌هایی که انجام شده بود این چنین بود که دو آزادراه قزوین-رشت و تهران-پردیس نیز به این سیستم مجهز شوند ولی به دلایل مختلف از جمله عدم هماهنگی‌های لازم امکان این اتفاق وجود نداشت که طبق برنامه ریزی‌های جدید انجام شده در سال آینده به سیستم پرداخت الکترونیکی افزوده خواهند شد. البته تجهیزات لازم برای این مسیرها مهیا شده بود و از این نظر مشکلی وجود نداشت.

میرشفیع در پاسخ به چگونگی عملکرد این سامانه و روش پرداخت الکترونیکی عوارض گفت: در این روش خودرو از جایگاه‌ها عبور می‌کنند و برای او پیامکی مبنی بر پرداخت عوارض مسیر ارسال می‌شود که می‌تواند از طریق درگاه‌های الکترونیک و یا کیف پول الکترونیک پرداخت کند. در صورتی که فرد کیف پول الکترونیکی خود را شارژ کرده باشد مبلغ عوارض از آن کسر می‌گردد و همچنین امکان پرداخت عوارض به صورت خودکار نیز فراهم هست.

هر آنچیزی که باید از پرداخت الکترونیکی عوارض در سال 98 باید بدانیدوی در ادامه گفت: در صورتی که مدت زمان عبور فرد از عوارضی به بالای ۷۲ ساعت برسد و اقدامی برای پرداخت انجام نشود، مبلغی به عوارض افزوده خواهد شد. البته از سوی دیگر راننده در مجتمع‌های بین راهی امکان پرداخت خواهد داشت که با وارد کردن اطلاعات خودرو این امکان برای او فراهم شده است. بدین ترتیب راننده بدون نیاز به توقف در جایگاه عوارضی می‌تواند در طی مسیر از طرق مختلف اقدام به پرداخت عوارض مد نظر نماید. همچنین مردم می‌توانند از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانکی نیز اقدام به پرداخت این مبلغ نمایند که به زودی اقدامات لازم نیز برای این کار انجام می‌شود. در حال حاضر امکان پرداخت عوارضی از طریق اپلیکیشن‌های تاپ، کیپاد، اوتول یار، سایت nspay.ir و بانک پارسیان و دستگاه‌های پوز پاسارگاد فراهم است.

هر آنچیزی که باید از پرداخت الکترونیکی عوارض در سال ۹۸ باید بدانید

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

هر آنچیزی که باید از پرداخت الکترونیکی عوارض در سال 98 باید بدانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد