لیزیک در بارداری، می توان انجام داد؟


لیزیک در بارداری، می توان انجام داد؟

عمل لیزیک بسیار ساده و سرپایی است و با استفاده از قطره بی‌حسی انجام و پس از آن جراحی با لیزر در حدود 5 دقیقه با طول مدت لیزر در هر چشم 5 تا 20 ثانیه انجام می‌شود.

عمل لیزیک بسیار ساده و سرپایی است و با استفاده از قطره بی‌حسی انجام و پس از آن جراحی با لیزر در حدود 5 دقیقه با طول مدت لیزر در هر چشم 5 تا 20 ثانیه انجام می‌شود.
دکتر محمد کریم اسماعیلی فوق تخصص پیوند قرنیه اظهار داشت: عمل اصلاح لیزر بر روی تمامی افراد بالای 18 سال که طی 6 ماه شماره عینک آنها ثابت مانده باشد، در افراد با نزدیک بینی 1 تا 10 دیوپتر یا آستیگماتیسم کمتر از4 دیوپتر و همچنین افرادی که دوربینی 1 تا 6 دیوپتر دارند، قابل انجام است.
وی با اشاره به ممنوعیت عمل لیزیک در برخی افراد گفت: در صورت وجود بیماریهایی مانند قوز قرنیه، کدورت قرنیه، همچنین بیماریهایی مانند خشکی چشم، آب مروارید، آب سیاه، بیماریهای شبکیه و یا در افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده و بیماریهای رماتیسمی، زنان باردار و شیرده انجام این عمل ممنوع است.
دکتر اسماعیلی تصریح کرد: افرادی که از لنز تماسی نرم استفاده می‌کنند، حداقل یک هفته قبل از انجام معاینات از لنز خود استفاده نکنند و برای کسانی هم که از لنز تماسی سخت استفاده می‌کنند، این زمان به مدت 3 هفته قبل از معاینه یا عمل لیزر افزایش پیدا می‌کند.
این جراح و متخصص چشم در تشریح چگونگی عمل لیزیک گفت: این عمل جراحی بسیار ساده و سرپایی بوده و با استفاده از قطره بی‌حسی انجام می‌شود و هیچگونه تزریقی انجام نمی‌گیرد. در هر چشم طول مدت جراحی حدود 5 دقیقه و طول مدت لیزر هم 5 تا 20 ثانیه است.
دکتر اسماعیلی نسبت به مواردی که بعد از عمل باید رعایت شود، هشدار داد و گفت: خارش و مالیدن چشم‌ها به خصوص در چند روز اول ممنوع است. پرهیز از شستشوی سر و صورت تا 24 ساعت، آرایش نکردن چشم‌ها تا یک هفته و اجتناب از شنا در استخر و دریا تا یک ماه ضروری است.
این متخصص و جراح چشم در مورد تماشای تلویزیون، مطالعه و کار با کامپیوتر در این افراد گفت: از هر زمانی که افراد بخواهند می‌توانند، این کارها را انجام دهند. فقط در چند روز اول ممکن است بیماران دچار خستگی چشم شوند که ضرری برای چشم ندارد.
دکتر اسماعیلی در مورد عوارض عمل لیزیک گفت: اصلاح بیش از حد، دیدن هاله، ناراحتی در نگاه کردن به چراغ‌ در شب، وجود مشکل دید به هنگام رانندگی در شب و سختی مطالعه از عوارض بعد از عمل لیزیک هستند که در هفته‌های اول بعد از عمل وجود دارند و پس از گذشت چند هفته برطرف می‌شوند. از دیگر عوارض این عمل، عفونت قرنیه است که بسیار نادر بوده و ممکن است از هر 4000 نفر که تحت جراحی قرار می‌گیرند، یک نفر دچار عفونت قرنیه شود که اغلب با دارو بهبود می‌یابد.
این متخصص و جراح چشم در پایان خاطرنشان کرد: حدود دو درصد احتمال پیشرفت نزدیک بینی وجود دارد که این شرایط پس از 3 تا 6 ماه می‌تواند، مقداری پیشرفت کرده و یا اصلاح نشود که در این صورت می‌توان آن را مجدداً با لیزر اصلاح کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا