در سال آینده شاهد تداوم تولید بنگاه‌های داخلی و عبور آن‌ها از مشکلات تحریم خواهیم بود


در سال آینده شاهد تداوم تولید بنگاه‌های داخلی و عبور آن‌ها از مشکلات تحریم خواهیم بود

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:تحریم‌ها در کوتاه‌مدت، تولید ملی ما را متأثر کرد و به آن لطمه وارد کرد اما بنگاه‌ها توانستند این مشکلات را مدیریت کنند و در سال آینده شاهد تداوم تولید بنگاه‌های داخلی و عبور آن‌ها از مشکلات تحریم خواهیم بود.

در سال آینده شاهد تداوم تولید بنگاه‌های داخلی و عبور آن‌ها از مشکلات تحریم خواهیم بود
به گزارش فانوس، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی در خصوص نام‌گذاری سال ۹۸ به اسم «رونق تولید» اظهار کرد: در سال ۹۷ با توجه به شعاری که ابتدای سال گفته شد و سخنرانی‌هایی که مسؤولان عالی رتبه کشور انجام دادند، پیام اصلی این بود که مبانی اقتصاد کلان کشور در جهت مبارزه با قاچاق و رونق تولید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: این اتفاق افتاد و نرخ ارز در جهتی حرکت کرد رونق صادرات صورت پذیرد، اما این حرکت به دلیل عدم وجود برنامه مشخص از سوی دولت، کنترل نشد و دستورالعمل‌های متعدد و متناقضی که صادر شد، رونق صادرات را کمرنگ کرد و اتفاقات را به سمت و سویی دیگر کشاند.

وی در ادامه افزود: اتفاقات ارزی به وجود آمده در سال گذشته باعث شد تا نقش نرخ ارز به عنوان یک مؤلفه پیشران در رونق صادرات کمرنگ شود و در سال‌های بعد شاهد اثرگذاری کمتر این مؤلفه بر رونق صادرات باشیم.

گلشیرازی متذکر شد: از دیگر سو، عملکرد بانک مرکزی در بحث افزایش شفافیت و جلوگیری از فعالیت برخی افراد در بازار‌های شبه بانکی و ایجاد بی‌انضباطی پولی در سال گذشته، عملکرد مناسبی بود و اثرات آن بر رونق تولید ملی در سال جدید قابل لمس خواهد بود.

وی در خصوص اثرات تحریم در سال جدید نیز تصریح کرد: تحریم‌ها در کوتاه‌مدت، تولید ملی ما را متأثر کرد و به آن لطمه وارد کرد، اما بنگاه‌ها توانستند این مشکلات را مدیریت کنند و در سال آینده شاهد تداوم تولید بنگاه‌های داخلی و عبور آن‌ها از مشکلات تحریم خواهیم بود.

به گفته گلشیرازی، حرکت عالمانه، عامل رونق تولید در سال جدید خواهد بود و این حرکت عالمانه به شرطی محقق می‌شود که دستورالعمل‌های متناقض کمتری در سطح اقتصاد دیده شود و دولت نیز در مسیر تسهیل تجارت قدم بردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها