لینک اند کو 03 Cyan؛ خون وایکینگ‌ها در رگ‌های کانسپت جدید چینی‌ها


مجله خودرو ایران– شرکت خودروسازی چینی لینک اند کو از نسخه خیابانی کانسپت 03 Cyan رونمایی کرد. خودرویی که نوادگان وایکینگ‌ها در شرکت پولستار آن را ساخته‌اند تا چهره خیابانی این خودرو در جاده‌ها و بزرگراه‌های دنیا نمایان شود. تا پیش‌ازاین لینک اند کو چینی- سوئدی به‌عنوان شریک گروه موتور اسپرت جیلی در مسابقات جهانی تورینگ، با عنوان Cyan Racing حاضر...

مجله خودرو ایران– شرکت خودروسازی چینی لینک اند کو از نسخه خیابانی کانسپت 03 Cyan رونمایی کرد. خودرویی که نوادگان وایکینگ‌ها در شرکت پولستار آن را ساخته‌اند تا چهره خیابانی این خودرو در جاده‌ها و بزرگراه‌های دنیا نمایان شود.

تا پیش‌ازاین لینک اند کو چینی- سوئدی به‌عنوان شریک گروه موتور اسپرت جیلی در مسابقات جهانی تورینگ، با عنوان Cyan Racing حاضر می‌شد که به شهرت این خودروسازان چینی نوپا کمک شایانی می‌کرد.

لینک اند کو 03 Cyan؛ خون وایکینگ‌ها در رگ‌های کانسپت جدید چینی‌ها

لینک اند کو 03 Cyan؛ خون وایکینگ‌ها در رگ‌های کانسپت جدید چینی‌ها

اکنون حدود یک سال از آخرین حضور چشم‌بادامی‌ها در مسابقات جهانی تورینگ می‌گذرد و چینی‌ها بر آن شدند تا از پیست‌های مسابقه کمی فاصله بگیرند و توانایی خود را در ساخت و تولید خودروهای خیابانی و در قالب یک کانسپت جدید به رخ بکشند. گرچه همچنان نام Cyan در این نسخه نیز به چشم می‌خورد که نشانگر حضور پولستار سوئدی در تولید این خودرو است.

لینک اند کو 03 Cyan؛ خون وایکینگ‌ها در رگ‌های کانسپت جدید چینی‌ها

لینک اند کو 03 Cyan؛ خون وایکینگ‌ها در رگ‌های کانسپت جدید چینی‌ها

درحالی‌که در طراحی این خودرو از نسخه مسابقه‌ای آن‌ که برای مسابقات جهانی تورینگ 2019 طراحی‌شده بود، الگوبرداری شده و تنها کمی بزرگ‌تر و عریض‌تر از نسخه پیشین شده اما بی‌گمان استفاده از دمپرها قابل تنظیم در سیستم تعلیق، تایرهایی باضخامت 285 میلی‌متر و بدنه‌ای با خطوط خشن و طراحی تهاجمی، ویژگی‌هایی نیستند که بتوان به‌سادگی از آن‌ها عبور کرد.

سیستم ترمز این کانسپت از کالیپر 6 پیستونه در جلو و کالیپر two-pot در عقب تشکیل‌شده است. موتور 2 لیتری توربوشارژر 4 سیلندر خطی این کانسپت چینی- سوئدی توانایی تولید 521 اسب بخار را در گشتاور 7800 دور در دقیقه دارد. همچون نسخه مسابقه‌ای، در این نسخه نیز تمام قدرت تولیدی توسط جعبه‌دنده ترتیبی sequential gearbox به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و اصطلاحاً خودرو از سیستم FWD تبعیت می‌کند. برای کنترل میزان چسبندگی نیز از یک سیستم ابتدایی دیفرانسیل به نام Limited Slip Differential یا دیفرانسیل لغزش محدود استفاده‌شده که تا حدودی به افزایش چسبندگی خودرو کمک کرده است.

لینک اند کو 03 Cyan؛ خون وایکینگ‌ها در رگ‌های کانسپت جدید چینی‌ها

لینک اند کو 03 Cyan؛ خون وایکینگ‌ها در رگ‌های کانسپت جدید چینی‌ها

شتاب صفرتا صد خودرو به‌پای سایر خودروهای اسپرت نمی‌رسد اما 4.4 ثانیه برای یک چینی- سوئدی تازه به دوران رسیده با موتور چهار سیلندری قابل‌توجه به نظر می‌رسد.

هنریک فریس، رئیس بخش تحقیق و توسعه Cyan Racing، توسعه پلتفرم‌هایی را که در آینده برای تولید خودروهای خیابانی به کار گرفته خواهند شد وابسته به تکنولوژی لینک اند کو می‌داند. گرچه نمی‌توان پیش‌بینی درستی از این ادعا داشت اما با توجه به تمرکز و تلاش مهندسان لینک‌اند کو برای رسیدن به بالاترین نقطه خود در خودروسازی باید منتظر ماند و دید که آینده خودروهای خیابانی توسط چه شرکتی دستخوش تغییر اساسی خواهد شد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس