بیداری کودک درون با 8 راهکار ساده


بیداری کودک درون با 8 راهکار ساده

با بیداری کودک درون، قادر خواهید بود زندگی را به سادگی یک کودک ببینید، اداره کنید و از آن لذت ببرید. کودک درون مسئول لذت بردن و شادی است. اگر کمبود نشاط در زندگیتان حس می کنید، راه حل کمک گرفتن از کودک درونتان است.

بیداری کودک درون با 8 راهکار ساده
ستاره | سرویس روانشناسی - آیا کودکیتان را به یاد دارید که چقدر بی دغدغه بوده اید؟ کودکان عموما صادق، معصوم و منبع بروز عشق هستند. آن‌ها به طور طبیعی کنجکاوند و سوال می‌پرسند. من گاهی دلتنگ طرز نگاهی که در کودکی به زندگی داشتم می‌شوم. اینکه اجازه دهیم یک ذهنیت کودکانه کنترل امور را به دست بگیرد، همان چیزی است که برای احساس طراوت و شادابی به آن نیاز داریم. به عقب بگردید. سعی کنید اجازه دهید کودک درونتان یک بار دیگر ظهور کند. بیایید ببینیم بیداری کودک درون چگونه میسر می‌شود.


بیداری کودک درون

۱. از شادی به هوا بپرید

این روزها، هیجان زده شدنتان شاید شامل گاز گرفتن لبتان شود یا اینکه مشتتان را به هوا بکوبید و بگویید ایول! اما خاطرتان هست آخرین بار کی از شادی به هوا پریده اید؟ ما باید یاد بگیریم که این اشتیاق شدیدی که در زندگیمان هست را کمی بیشتر به کار بگیریم؛ و اگر از به هوا پریدن خجالت می‌کشید (طرز نگاهی به شدت بزرگسالانه) حداقل اجازه دهید روحتان از شادی به هوا بپرد و هورا بکشد. کاری کنید که حس شادی را به شما القا کند. مطمئن باید پشیمان نمی‌شوید.

۲. به معجزه باور داشته باشید

در جهانی که تحقیقات و حقایق پایه و اساس نتیجه گیری و دلیلی برای پاداش دادن است، اجاز دهید که خودتان در درونتان به دنیایی باورنکردنی اعتقاد پیدا کنید. کلمه معجزه (miracle) کودکانه و جادویی است. اما اجازه ندهید غیر قابل توضیح‌ها از زیر دستتان در بروند. حداقل آن‌ها را ببینید. اعتقاد به معجزه به شما اجازه می‌دهد تجربیات ارزشمندی کسب کنید. به آن‌ها کمک کنید که به زندگیتان راه یابد، با تصور کردن شروع کنید.
بیشتر بخوانید: چگونه شاد زندگی کنیم؟

۳. بازی کنید

کودک درونتان را با شیطنت، وقت گذرانی با دوستان و یا انجام کار‌هایی که معمولا انجام نمی‌دهید تغذیه کنید. یک قدم ساده بردارید؛ بازی کنید. این کار و صرف انرژی برایش احساسات شاد و جذاب تازه‌ای در شما پدید می‌آورد. تجربه‌ی احساس شگفتی، مدت هاست که در لایه‌های بزرگسالی گم شده است. با توجه به این موضوع، بدون لحظه‌ای درنگ شروع به بازی و هیجان کنید. قبل از آن که خیلی دیر شود.

بیداری کودک درون با 8 راهکار ساده

۴. خارج از مرز‌ها زندگی کنید

خیلی ساده به نظر می‌رسد، اما حقیقت این است که ما در قفسی از مرز‌ها و فکر کردن به عواقف کار‌ها حبس شده ایم. در حالی که این مفاهیم ناحیه آسایش ما را مشخص می‌کنند، گاهی اوقات بیرون رفتن از این دیوار‌ها و مواجه شدن با دنیایی غیر ایده آل باعث می‌شود چیز‌های جدیدی یاد بگیریم. نگرش خالصانه یک کودک به دنیای بیرون، چالش‌ها و وظایفش قابل تحسین است و مطمئنا می‌توانیم از آن یاد بگیریم.

۵. بدون شرط دوست بدارید

چرا ما عشقمان را به رشته‌هایی گره می‌زنیم؟ دقیقا از کجا این را یاد گرفتیم؟ یکی از زیبایی‌های کودکان توانایی دوست داشتن بدون هیچ قید و شرطی است. آن‌ها بدون هیچ شرطی و بی دریغ می‌توانند خانواده، همسایگان، همه‌ی تجربیات روزمره شان و همه‌ی مردم در همه جای زندگیشان را دوست بدارند. شگفت آور است (و ناامید کننده) که ما چنین توانایی را با بزرگ شدن از دست می‌دهیم. این قدرت خود را بازیابی کنید و حتی شده برای یک ساعت بی قید و شرط دوست بدارید

۶. با کودکان وقت بگذرانید

ما می‌توانیم از کودکان چیز‌های زیادی را یاد بگیریم. اگر فرزندی ندارید، ساعات شادی را با فرزندان فامیل سپری کنید یا خیلی ساده در کار‌های داوطلبانه مربوط به کودکان شرکت کنید. آن‌ها به شما یاد می‌هند که چگونه از اتفاقات کوچک لذت ببرید. بیداری کودک درونتان را از آن‌ها بیاموزید.

بیداری کودک درون با 8 راهکار ساده


۷. تنها با کودک درون

راه رسیدن به کودک درون، خاطرات ما در دوران نوجوانی است. این خاطرات بسیار قدرتمند هستند و معمولا زخم‌هایی بر تن ایگوی ما به جای می‌گذارند. شروع کنید و به موسیقی‌هایی گوش دهید که در دوران نوجوانی هنگام نقاشی کشیدن گوش می‌دادید. به آرامی، کودک درون شما به سراغ تان می‌آید و شاید با به یاد آوری برخی خاطرات شروع به خندیدن کنید.

۸. خنده درمان می‌کند

حتما دیده اید که بچه‌ها به همه چیز کوچک و بی اهمیتی می‌خندند. گاهی فقط انگشتتان را به آن‌ها نشان می‌دهید و آن‌ها دیوانه وار می‌خندند. این کار بهترین راه برای مقابله با استرس است. اگر شما با یک مشکل جدی با رئیس، شریک زندگی یا همکارتان روبرو شده اید، فقط به آن جنبه‌ی مسخره و خنده دارش نگاه کنید. صورت رئیستان را و حالاتش را وقتی از شما انتقاد می‌کرد به یاد آورید و بخندید. یک کاریکاتور از آن‌ها بسازید و احساساتتان را روی کاغذ بیاورید. از این لحظات به تنهایی لذت ببرید یا با کسانی که مطمئن هستید شما را قضاوت نخواهند کرد به اشتراک بگذارید.
بیداری کودک درون با 8 راهکار ساده

امیدواریم که برخی از این نکات، خاطرات و نگرش‌های کودکانه شما را زنده کند. شگفت انگیز است که یک کودک چگونه ساده و مثبت دنیا را می‌بیند. من فکر می‌کنم که با گذشت زمان و تجربه، دیدگاه ما به زندگی دست خورده می‌شود و خلوص خود را از دست می‌دهد (که هم خوب است و هم بد). با این وجود، کودک درون خود را جدی بگیرید و از سادگی و زیبایی زندگی لذت ببرید. نظرتان را در این مورد با ما در میان بگذارید. شما چگونه با کودک درونتان ارتباط برقرار می‌کنید؟

برگرفته از: psychologytoday و lifeadvancer

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت روان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در