ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید


ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید سال جدید در راه است و هر کسی در حال و هوای خاصی به سر می‌برد و خود را آماده سال نو می‌کند. خانه‌تکانی، خرید لباس جدید، تدارک دیدن وسایل هفت سین و … از جمله کارهایی است که در آستانه سال جدید افراد مختلف با ذوق بسیار به آن مشغول هستند. یکی دیگر از کارهایی که برخی افراد خوش ذوق می‌توانند به آن مشغول باشند،...

ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید

سال جدید در راه است و هر کسی در حال و هوای خاصی به سر می‌برد و خود را آماده سال نو می‌کند. خانه‌تکانی، خرید لباس جدید، تدارک دیدن وسایل هفت سین و … از جمله کارهایی است که در آستانه سال جدید افراد مختلف با ذوق بسیار به آن مشغول هستند. یکی دیگر از کارهایی که برخی افراد خوش ذوق می‌توانند به آن مشغول باشند، ساخت تقویم جدید برای میز کار یا تحریرشان است. در این بخش از هنرهای دستی مجله روژان ساخت کاردستی تقویم را به همراه چند ایده متفاوت خدمت کاربران محترم و عزیز آماده کرده‌ایم.

ساخت کاردستی تقویم

وجود تقویم برای داشتن برنامه‌ی منظم و منضبط لازم و ضروری است. از طرفی داشتن یک تقویم زیبا و فانتزی بر روی میزکار یا اتاق‌تان می‌تواند باعث ایجاد نظم در روند اجرای کارهای شما شود. ساخت این تقویم بسیار ساده است و می‌توان خیلی آسان آن را درست کرد. می‌توانید سال جدید را با این تقویم زیبا و فانتزی شروع کنید و فراموش نکنید چیزی با ارزش‌تر از زمان وجود ندارد. به هر حال برای ساخت این تقویم می‌توانید از طرح‌های گرافیکی خاصی استفاده کنید که ما یکی از آن‌ها را برای راحتی کار خدمت شما آماده کرده‌ایم و می‌توانید به راحتی آن را پرینت بگیرید. اگر خودتان در زمینه گرافیک می‌توانید طرح‌های مورد نظرتان را طراحی یا نقاشی کنید. یکی از ویژگی‌های این تقویم وجود عکس‌های خانوادگی و عزیزترین افراد خانواده بر روی تقویم است که می‌توانید در هر لحظه آن‌ها را در کنار خود داشته باشید. یا می‌توانید برخی جملات انگیزشی را بر روی آن بنویسید و در صورت از دست دادن انرژی و انگیزه دوباره انرژی خود را بازیابی کنید. ابزار و وسایل ساخت کاردستی تقویم را می‌توانید در لیست زیر مشاهده کنید.

ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید

وسایل مورد نیاز برای ساخت کاردستی تقویم:

سه مکعب چوبی یا پلاستیکی به اندازه هر وجه ۳ اینچ در ۳ اینچ (۷٫۶۲ در ۷٫۶۲ سانتی‌متر) طرح گرافیکی تقویم سال ۹۸ چسب سفید یا چسب قطره‌ای مایع ۶ عکس شخصی، انگیزشی یا هر تصویر دیگر در اندازه ۲٫۷۵ در ۲٫۷۵ اینچ یا ۶٫۹۸۵ سانتی‌متر کاغذ مقوایی براش نقاشی کاغذ مومی

پس از تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز مراحل ساخت کاردستی را به ترتیب دنبال کنید.

مراحل ساخت کاردستی تقویم

مرحله اول: برای شروع بعد از تهیه ابزار مورد نیاز از اینجا تقویم سال ۹۸ روژان را دانلود کنید.

ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید

سپس آن را پرینت بگیرید. مهم است آن را بر روی کاغذ مقوایی پرنیت کنید نه کاغذ معمولی. چرا که چسب سفید بر روی کاغذهای نازک‌تر باعث ایجاد چروک در هنگام چسباندن می‌شود. حتی چسب سفید بر روی کاغذ مقوایی چروک ایجاد می‌کند اما به حدی نیست که مشخص باشد.

ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید

مرحله دوم: پس از چاپ کردن بر روی کاغذ مقوایی، هر صفحه تقویم را ببرید. اگر می‌خواهید تصویر تقویم را خودتان طراحی یا نقاشی کنید باید هر تصویر در اندازه‌ی ۲٫۷۵ در ۲٫۷۵ اینچ (۶٫۹۸۵ در ۶٫۹۸۵ سانتی‌متر) باشد. بعد از برش صفحات تقویم تصاویر یا جملات مورد نظر خودتان نیز باید در اندازه‌های گفته شده باشد. پس از جمع‌آوری تمام تصاویر، آن‌ها آماده چسباندن بر روی مکعب هستند.

مرحله سوم: هر مکعب دارای سه وجه است. در مجموعه دارای ۱۸ وجه و ۱۸ عکس هستید که باید برای هر وجه بچسبانید. اینکه هر تصویر را بر روی کدام وجه بچسبانید بگیته به سلیقه شخصی شما دارد، اما پیشنهاد ما این است که ماه‌های اول، ماه‌های دوم و ماه‌های سوم هر فصل را به صورت جداگانه بر روی هر مکعب بچسبانید. برای مثال ماه‌های فروردین، تیر، مهر و دی بر روی یک مکعب و دیگر ماه‌ها نیز به همین ترتیب بچسبانید.

اگر از چسب مایع استفاده می‌کنید. برای چسباندن بر روی هم ورق مقداری چسب بزنید و آن را بر روی وجه مد نظر بچسبانید. اما اگر از چسب سفید استفاده می‌کنید، ورق مورد نظر را بر روی وجه مکعب تنظیم کنید سپس براش را آغشته به چسب سفید کنید و آن را به آرامی و نرمی بر روی کاغذ بکشید.

ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید

مرحله چهارم: پس از چسباندن اولین ورق، به سراغ اوراق و تصاویر بعدی رفته و به ترتیب دلخواه آن‌ها را بر روی مکعب بچسبانید. البته باید دقت داشته باشید که تا زمانی که چسب مورد نظر خشک نشده است آن را به سمت کف میز یا محل کار قرار ندهید. معمولا برای خشک شدن این چسب ۴ تا ۶ ساعت زمان نیاز است. ساخت این تقویم بسیار ساده است اما باید صبر کنید. شما می‌توانید در یک روز آن را به اتمام برسانید اما در صورت عجله کردن ممکن است کار خراب شود.

پس از اینکه مطمئن شدید تمام چسب‌ها خشک شده‌اند می‌توانید آن‌ها را بروی میز خود به ترتیبی خاص و جالب همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌دهید بچینید.

ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید

امیدواریم از آموزش ساخت کاردستی تقویم لذت برده باشید. اما نکته قابل توجه این است که برای ساخت تقویم تا دلتان بخواهد ایده وجود دارد. که در ادامه چند ایده ساخت کاردستی تقویم سال جدید را خدمت شما آماده کرده‌ایم.

ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید

یکی از ایده‌های جالب ساخت تقویم، این تقویم دیواری شیشه‌ای است که برای محیط کاری بسیار مناسب خواهد بود. این تقویم با نوشته شدن نام روزهای هفته و ماه‌ها و ۳۵ مربع به سادگی یک تقویم شیک و نوین را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این تقویم می‌توان کارهای مهم و یادآوری‌ها را درون هر مربع با ماژیک نوشت.

ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید

دیگر ایده ساخت تقویم استفاده از تابلو چوبی و استیکرهای کاغذی رنگی است که برای محیط‌های آموزشی و کاری بسیار مناسب است که می‌توان کارهای مهم و یادآوری‌ها را بر روی هر استیکر درج کرد.

ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید

این تقویم فانتزی که از یک برد چوبی نقاشی شده، یک تخته سیاه کوچک، کاغذهای نشان‌دهنده‌ی ماه و روز و گیره‌های نگه‌دارنده این کاغذها ساخته شده است. این تقویم برای دفاتر کاری فانتزی و آموزشگاه‌ها و اتاق شخصی بسیار مناسب است.

ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید

از ایده‌های تقویم دیواری که بگذریم در میان تقویم‌های رومیزی نیز ایده‌های جالبی وجود دارد. یکی از این ایده‌ها استفاده از اشکال هندسی در ساخت تقویم است.

ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید

یکی دیگر از ایده های ساخت تقویم رومیزی به شکل فوق است.

ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید

همچنین می‌توانید از ایده‌ی فوق برای ساخت کاردستی تقویم در سال جدید استفاده کنید.

برگرفته شده از: alphamom.com

منبع

شاید دیگر مطالب
روژان را هم دوست داشته باشید

ساخت کاردستی تقویم مکعبی برای سال جدید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کاردستی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی