پازل «برگزیت» سخت تر می شود / تاخیر یا تسریع ؛ با توافق یا بی توافق؟!


پازل «برگزیت» سخت تر می شود / تاخیر یا تسریع ؛ با توافق یا بی توافق؟!

در حالی کمتر از 10 روز به موعد مقرر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 29 مار باقی مانده است،آشفتگی و ابهام،طرح برگزیت را احاطه کرده است

خبرگزاری شبستان،گروه بین،الملل:در حالی کمتر از 10 روز به موعد مقرر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 29 مار باقی مانده است،آشفتگی و ابهام،طرح برگزیت را احاطه کرده است و هنوز معلوم نیست در میان گزینه های خروج بریتانیا با طرح «ترزا می» نخست وزیر این کشور،تاخیر بلندمدت یا کوتاه مدت،خروج بدون توافق یا برگزاری یک همه پرسی دیگر،کدامیک برای اجرایی شدن طرح برگزیت انتخاب خواهند شد.

از یک سو بر اساس آنچه در گزارش «رویترز» آمده است،«ژان کلود یونکر»،رئیس کمیسیون اروپایی می گوید که اتحادیه اروپا کارهای بسیاری برای کمک به بریتانیا در مورد برگزیت انجام داده است و دیگر بیشتر از این نمی تواند پیش برود.

یونکر در اظهاراتش گفت که امیدی به خروج از بن بست برگزیت در نشست هفته جاری اتحادیه اروپا وجود ندارد.

وی افزود:هیچ گونه گفتگوی تازه و تضمین های جدید علاوه بر آنچه قبلا اعلام شده بود،وجود نخواهد داشت.

از سوی دیگر بر اساس گزارش روزنامه «گاردین»،نخست وزیر بریتانیا به دنبال تمدید کوتاه مدت ماده 50 برای به تاخیر انداختن برگزیت است.

پس از اعتراض دسته جمعی وزرای کابینه ونمایندگانی که موافق خروج از اتحادیه اروپا هستندو تهدید شدن نخست وزیر خانم «می»،او تصمیم گرفته است خواستار تاخیر کوتاه مدت در اجرای برگزیت شود.

این در حالی است که ترزا می از هم ابتدا مخالف هر گونه به تاخیر انداختن برگزیت بود و بارها اعلام کرده بود که خروج از اتحادیه اروپا در همان موعد مقرر 29 مارس انجام خواهد شد.

با این وجود در پی دومین شکست «ترزا می» در پارلمان،خانم نخست وزیر قرار بود با تمدید بلندمدت تر با اتحادیه اروپا شامل انتخابات پارلمانی اروپا در صورت توصیب نشدن طرح او در سومین رای گیری پارلمان به توافق برسد.

اما وزرای موافق برگزیت هیچ تردیدی برای می باقی نگذاشتند که تاخیر بلندمدت به هیچ وجه برای آنها قابل قبول نیست و این مسئله موجب افزایش خشم نمایندگان پارلمان هم شد.

یکی از منابع «داونینگ استریت» در این باره گفت: «خانم نخست وزیر خواستار تاخیر بلندمدت برگزیت نخواهد شد.درست است که باید به پارلمان وقت بیشتری برای توافق بر سر راه پیش روی داده شود اما مردم این کشور سه سال است که صبر کرده اند و از ناتوانی پارلمان در اتخاذ تصمیمی برای حل این مسئله به تنگ آمده اند.»

از سوی دیگر بر اساس آنچه در گزارش «اسپوتنیک» آمده است در بحبوحه گزارش های دریافت شده در مورد تلاش خانم می برای تاخیر در برگزیت،اتحادیه اروپا به بریتانیا برای آماده کردن خود برای برگزیت بدون توافق هشدار داده است.

«مایکل بارنیر»،مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا برای برگزیت اعلام کرد که بروکسل آماده برگزیت بدون توافق است.

او از بریتانیایی ها خواست تا آمادگی های خود را برای این مسئله نهایی کنند.

این اظهارات در حالی است که «ترزا می» خود را برای مذاکرات با اتحادیه اروپا در پی دو تلاش شکست خورده برای تصویب طرح برگزیت خود در پارلمان،تلاش می کند.

با این وجود به نظر می رسد که آشفتگی ها برای خروج از بن بست برگزیت نه تنها کمتر نشده بلکه هر چه به زمان موعد مقرر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نزدیک می شود،این سردرگمی ها بیشتر هم می شود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان