جشن خجسته میلاد امیرمومنان در باکو


محبان اهل بیت علیهم السلام در جمهوری آذربایجان با برگزاری مراسم جشن و سرور ارادت قلبی خود را به امیر مومنان ابراز و در آستانه سال نو به مولایشان توسل کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از باکو؛ همزمان با فرخنده زادروز باسعادت حضرت علی علیه السلام محبان اهل بیت علیهم السلام در جمهوری آذربایجان با برگزاری مراسم جشن و سرور ارادت قلبی خود را به امیر مومنان ابراز و در آستانه سال نو به مولایشان توسل کردند.

در این مراسم که در خانه شهریار رایزنی سفارت کشورمان در باکو برگزار شد، مداحان اهل بیت علیهم السلام جمهوری آذربایجان در قالب گروه های مختلف با اجرای نغمه های مذهبی ، جلوه زیبایی از عشق به اهل بیت علیهم السلام را به نمایش گذاشتند.
شاعران آذری زبان هم در این آیین به قرائت سروده های خود در وصف امام علی علیه السلام پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین "سید علی اکبر اجاق نژاد" نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان در این مراسم در سخنانی با استناد به آیات قران کریم و احادیث به تشریح اهمیت پیروی از اهل بیت علیهم السلام در سعادت اخروی انسان ها پرداخت و در ادامه با تبیین شخصیت بی نظیر حضرت علی علیه السلام با استناد به حدیثی از آن حضرت، مومنان رابه راستگویی، وفابه عهد، امانت داری، بجای آوردن صله ارحام ،کمک به نیازمندان ، خوش خلقی دعوت کرد.
جشن میلاد امیر مومنان حضرت علی (ع) در حسینیه ایرانیان در باکو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق