بیش از 2 هزار جهادگر در خراسان جنوبی فعالیت دارند


بیش از 2 هزار جهادگر در خراسان جنوبی فعالیت دارند

هنری گفت: 2 هزار و 100 جهادگر در ایام 23 اسفند تا 13 فروردین ماه در استان فعالیت جهادی انجام می دهند.

«مهدی هنری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی سال و حضور گسترده نیروهای جهادی بومی و مهمان در استان و تاکید رهبری در گام دوم انقلاب بر حضور گروه های جهادی جوانان، امسال حضور جهادگران جهادی پر شورتر از سال های دیگر است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با توجه به اینکه اردوهای جهادی بستری برای پرورش و رشد نیروهای انسانی و مدیران آینده نظام است، افزود: حضور گروه های جهادی، امسال در استان منسجم تر است و می توان گفت که بیش از دو هزار و 100 جهاد گر در ایام 23 اسفند تا 13 فروردین ماه در استان فعالیت خواهند کرد.

هنری بیان کرد: این گروه ها در عرصه های مختلف آموزشی؛ اشتغال و عمرانی فعالیت دارند و سعی داریم رویکرد گروه های جهادی را به سمت گروه های اشتغال ببریم و هم اکنون نیز بسیاری از جهادگران در زمینه اشتغال دوره های آموزشی و کارآفرینی را دنبال می کنند و هم در بازاریابی محصولات مهم روستاها پیگیر شده و برای فروش محصولات و تولیدات استان در تهران گام هایی برداشته اند.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی موضوعات عمرانی را هم دنبال می کنند، افزود: فعالیت های عمرانی زیر ساخت اشتغال بوده و کارگاه های اشتغال بومی و دام و طیور در این مدت در استان ساخته می شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از فعالیت جهادی هفت گروه جهادی در سطح استان خبر داد و گفت: 606 جهادگر در شهرستان های بیرجند، درمیان، سربیشه، طبس و خوسف فعالیت دارند و مابقی یعنی 150 نفر دیگر بومی هر شهرستان هستند که در همه شهرستان ها و روستاها و جامعه هدف به فعالیت پرداخته اند.

هنری گفت: 140 نفر از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر تهران در مناطق محروم شهرستان خوسف حضور یافته و خدمات را از 23 اسفند تا پنجم فروردین ماه سال جدید ارائه می دهند.

وی ادامه داد: این تعداد جهادگر در عرصه های مختلف عمرانی، آموزشی، فرهنگی و برنامه های کمک آموزشی کنکور و قرآن و احکام فعالیت داشته و شش پروژه عمرانی را 140 نفر از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر تهران پیگیری می کنند و همچنین بحث ذخیره آب، تکمیل مسجد و دیوار سازی مدارس را در این مدت با کمک مردم و اهالی روستاهای خوسف انجام خواهند داد

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس