استاندار خراسان شمالی: فشار سیاسی انتصاب ها را بر نمی تابم


استاندار خراسان شمالی: فشار سیاسی انتصاب ها را بر نمی تابم

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در انتصاب ها و انتخاب ها نگاه سیاسی ندارم گفت: در انتصاب های اخیر و در هیچ انتخابی، تحت فشار سیاسی نبوده ام و این فشار را برنمی تابم.

به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی سه شنبه شب در نشست خبری اظهار داشت: برخی از انتصاب ها که توسط وزارت خانه ها انجام می شود، اگر رابطه ای میان نمایندگان مجلس و وزارت خانه هست، من نمی توانم آن را تغییر دهم.
وی افزود: رویکرد من در انتصاب افراد، کمک به رشد و توسعه استان و منتفع شدن مردم است.
وی در باره انتصاب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در این انتصاب، فشاری بر من نبوده است که آن را قبول کنم و البته به خاطر مردم کمک کنیم تا این مدیر در مدیریت موفق باشد.
شجاعی با بیان اینکه انتصاب ها هر گونه باشد و هر فرد انتخاب شود باز هم مخالفانی خواهد داشت خاطرنشان کرد: برای اینکه تشخیص دهیم مدیرتازه منصوب شده، کارآمدی لازم را دارد زمان زیادی طول نخواهد کشید.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره ابطال پروازها در فرودگاه بجنورد اظهار داشت: در این باره اعتراض ها و گلایه ها را به صورت مکتوب به وزارت راه و شهرسازی منعکس کرده ام.
وی افزود: پیگیر هستم تا پروازها در فرودگاه بجنورد سامان یابد.

* 7500 میلیار ریال مصوبه اجرا نشده
استاندار خراسان شمالی گفت: پنج هزار و 500 میلیارد ریال مصوبه سفر رهبر انقلاب به استان اجرایی نشده است که این مصوبه ها شناسایی شده و تلاش داریم تا در یکی دو سال آتی تعیین تکلیف شوند.
وی تصریح کرد: 2 هزار میلیارد ریال مصوبه های سفر رئیس جمهوری به استان هم اجرا نشده است که پیگیری ها برای اجرای آن انجام می شود.
شجاعی در باره پرداخت معوقات کارگران گفت: تاکنون 95 درصد از معوقات کارگران، پیمانکاران بخش خصوصی و بخش دولتی پرداخت شده است.

* رونمایی از سند توسعه استان در سال آتی
استاندار خراسان شمالی با اشاره به تدوین سند توسعه استان گفت: سند توسعه استان با استفاده از توان و نظارت نخبگان و صاحب نظران تدوین می شود.
وی افزود: این سند سال آتی رونمایی می شود
وی در باره مشکلات در بازار و بویژه بازار گوشت مرغ در استان گفت: میزان تولید مرغ در استان کم است و بخش زیادی از نیاز استان به این محصول از سایر استان ها تامین می شود و در این شرایط قیمت تمام شده تحت تاثیر قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه مدیران و فرمانداران باید در محل خدمت خود ساکن باشند گفت: نیروهای وزارت کشور تا نیمه اردیبهشت سال آتی فرصت دارند تا در محل خدمت خود ساکن شوند در غیر این صورت از ادامه فعالیت باز می مانند.
استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران شهرستانی هم تا سی ام اردیبهشت ماه سال آتی فرصت دارند تا در محل خدمت خود ساکن شوند و در این زمینه فرمانداران مکلف هستند موارد را رصد کنند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس