ایجاد 7 هزار و 200 کارگاه اقتصاد مقاومتی با رویکرد امنیت غذایی و صنایع تبدیلی در سال 97


ایجاد 7 هزار و 200 کارگاه اقتصاد مقاومتی با رویکرد امنیت غذایی و صنایع تبدیلی در سال 97

زهرایی با بیان اینکه در سال 97 رویکرد بسیج سازندگی در سال 97 زنجیره ارزش بوده است، گفت: ایجاد 7 هزار و 200 کارگاه اقتصاد مقاومتی با رویکرد امنیت غذایی و صنایع تبدیلی و بسته بندی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در سال 97 بوده است.

«محمد زهرایی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های بسیج سازندگی در تحقق شعار سال ( حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی ) گفت: یکی از ماموریت های بسیج سازندگی کمک به دولت و نهادهای انقلابی برای مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است و تا مردم پای کار نباشند طرح و خط مشی موفق نخواهد بود. مزیت شبکه بسیج سازندگی و بسیج مستضعفین در شبکه عظیم نیروی انسانی است که تا دل روستاهای کشور را فراگرفته است و اقشار 22 گانه بسیج ، اقشار متخصصین از آحاد مردم هستند که در بزنگاههای مختلف در کشور پای کار بودند و قشری دغدغه مند و انقلابی هستند.

رییس سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: در سال 97 بسیج سازندگی به 72 هزار نفر با الویت مناطق محروم ،اموزش امنیت غذایی ، مهارت اموزی، داده است و برای توانمند کردن مردم حلقه واسطه میان مردم و دستگاههای اجرایی بوده است، سازمان بسیج سازندگی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای ،وزارت کار به مردم کمک کرد تا راحت تر اموزش ببینند و مهارت ها را کسب و مجوز مورد نظر را بدست اورند این امر به مردم در ایجاد شغل مورد نظرشان کمک کرد و از سوی دیگر موجب موفقیت در تولید مواد غذایی برای امینت غذایی شد.

زهرایی ادامه داد: رویکرد بسیج سازندگی در سال 97 زنجیره ارزش بوده و تنها به تولید اکتفا نکردیم، زنجیره ارزش عبارتند از تامین ، تولید، صنایع تبدیلی ،بسته بندی و بازار است.

وی اظهار کرد: هر کارگاهی که توسط بسیج سازندگی ایجاد شده است حول محور زنجیره ارزش و به قصد بازار مطمئن بوده است، راه اندازی 313 نمایشگاههای شهرستانی ، اموزش تسهیل گران برای اموزش کار آفرینی در میان مردم، همکاری با سازمان فنی حرفه ای و وزارت کار برای اموزش توسط مربیان وفراخون مردمی توسط بسیج سازندگی ، از جمله اقدامات بسیج سازندگی در حوزه توانمندی سازی است.

رییس سازمان بسیج سازندگی در مورد عملکرد بسیج سازندگی در ایجاد اشتغال در سال 97 گفت: ایجاد 7 هزار و 200 کارگاه اقتصاد مقاومتی با رویکرد امنیت غذایی و صنایع تبدیلی و بسته بندی ، از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در سال 97 بوده است.

وی با اشاره به فعالیت غیر مستقیم بسیج سازندگی در اشتغال غیر مستقیم اظهار کرد: در اشتغال مستقیم نیز بالغ بر 14 هزار 500 اشتغال مستقیم با مشارکت بسیج سازندگی ایجاد شده است که این آمار در جایی ثبت نشده است.

زهرایی با اشاره به تبدیل نمایشگاههای موقت به دائمی و شناسایی سرخوشه های بازار یابی دقیق گفت: تلاش کردیم در سال 97 نمایشگاهها را به یک برند منطقه ای و قابل توجه تبدیل کنیم و تا تولید کنندگان بتوانند با بسته بندی بهتر و اموزش، آنها را به تولید کنندگان پایدار و حرفه ای تبدیل کنیم و در این راه گامهای موثری برداشته شده است اما هنوز در ابتدای راه هستیم.

زهرایی در مرود حمایت بسیج سازندگی از تولید ملی تصریح کرد: بسیج سازندگی در تمامی ماموریت های خود در حوزه محرومیت زدایی، تمامی مواد و مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز را کالاهای ایرانی استفاده کرده است و در تهیه جهزیه، کمک معیشتی و اجزای پروژه های عام المنفعه به طور کلی از ساخت داخل کشور استفاده کرده است تا به تولید ناخالص ملی کمک کنیم تا این گفتمان به یک فرهنگ رایج در میان مردم تبدیل شود.

وی گفت: باید بپذیریم تولید داخل حتی اگر هزینه های بالاتری دارد در مقطع زمانی کوتاه این هزینه هارا بپذیریم تا تولید کننده داخلی ما بتواند ثبات و قدرت بگیرد و سپس به کیفیت و کاهش قیمت متمرکز شویم./

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا