اجرای طرح آرامش بهاری در 55 بقعه متبرکه/ 724 زائرسرا آماده پذیرایی از مسافران


اجرای طرح آرامش بهاری در 55 بقعه متبرکه/ 724 زائرسرا آماده پذیرایی از مسافران

حجت الاسلام بخشی پور با تاکید بر اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری در 55 بقعه متبرکه برگزار می شود، گفت: در طرح آرامش بهاری و ایام نوروز 724 زائرسرا، سوئیت و اتاق آماده پذیرایی از مسافران و خدمت به زائران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» امروز (26 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وجود 96 بقعه متبرکه در خراسان جنوبی اظهار کرد: جشن میلاد حضرت علی علیه السلام در 35 بقعه متبرکه سطح استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اعزام 60 مبلغ مذهبی بومی و غیربومی به بقاع متبرکه، گفت: مراسم تحویل سال نو با برنامه های مختلف در 11 بقعه متبرکه از ساعت 11:30 شب تا 2 بامداد برگزار می شود.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه فروشگاه محصولات فرهنگی عفاف و حجاب در پنج بقعه متبرکه استان برپا می شود، افزود: مراسم رحلت حضرت زینب سلام الله علیها و همچنین مراسم عید مبعث رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در 35 بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

وی از برپایی ایستگاه سلامت و بهداشت در هشت بقعه متبرکه و ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی خبر داد و عنوان کرد: در طرح آرامش بهاری و ایام نوروز 724 زائرسرا، سوئیت و اتاق آماده پذیرایی از مسافران و خدمت به زائران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته در ایام نوروز از بقاع متبرکه استان بازدید کردند و امسال پیش بینی می شود این مهم افزایش یابد.

حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: در طرح آرامش بهاری ویژه برنامه های شامل خیمه معرفت، مشاوره وقف و خانواده، عرضه محصولات فرهنگی، قرآن بخوان جایزه بگیر و سبک زندگی ایرانی و اسلامی در 38 بقاع متبرکه استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از محل موقوفات یک هزار و 589 نفر با عنوان برنامه دست های مهربان تحت پوشش قرار گرفتند، گفت: مدرسه شوکتیه، موزه وقف و باغ و عمارت شوکت آباد در ایام نوروز برای بازدید مسافران و گردشگران باز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری در 55 بقعه متبرکه برگزار می شود، افزود: در سطح استان 69 امامزاده وجود دارد که بیشترین این امامزادگان در بیرجند و قاین است.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به ثبت 102 وقف جدید در سال جاری، گفت: از این تعداد 14 وقف منفعتی و انتفاعی در حوزه قرآنی است.

وی با بیان اینکه موقوفه آب لوله بیرجند، امیرحسنخانی و امیراسماعیل و محمدابراهیم شوکت الملک از بزرگترین موقوفات استان است، یادآور شد: امسال 371 سند جدید در حوزه موقوفات استان اخذ شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در استان 9 هزار و 746 موقوفه و 24 هزار رقبه وجود دارد و متاسفانه به دلیل کمبود نیرو نتوانسته ایم موقوفات را به خوبی معرفی کنیم.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟