نقد و بررسی آثار برگزیده جشنواره پژوهش فرهنگی سال در دانشگاه ها


نقد و بررسی آثار برگزیده جشنواره پژوهش فرهنگی سال در دانشگاه ها

سلگی از تعامل با وزارتخانه هایی همچون علوم، آموزش و پرورش و کار و تعاون برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره پژوهش فرهنگی سال خبر داد و گفت: پایان نامه های برگزیده این جشنواره بهتر است در دانشگاه ها نقد شود.

«محمد سلگی» در پاسخ به این سئوال که برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره پژوهش فرهنگی سال به غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با شما همکاری می کند، قصد ندارید همکاری سایر وزارتخانه ها را جلب کنید؟ به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: بله حتما چنین برنامه ای را در دستور کار خواهیم داشت.جشنواره پژوهش فرهنگی سال دو سه سال برگزار نشده بود و به وقفه افتاده بود. پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال عجله ای برگزار شد و ما فرصت زیادی برای جلب مشارکت وزارتخانه ها را نداشتیم.

رییس پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات اظهار داشت: در حقیقت در دوره پانزدهم جشنواره پژوهش فرهنگی سال قرار بود مشارکت نهادهایی را داشته باشیم‌ اما زمانی برای این کار نداشتیم و دیدیم که دیر شده و به همین علت نتوانستیم با وزارتخانه هایی که مدنظرمان بود رایزنی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قطعا از وزارتخانه های مرتبط برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره پژوهش فرهنگی سال دعوت به همکاری خواهیم کرد، عنوان کرد: با وزارتخانه هایی که کار فرهنگی دارند که وزارت علوم در راس آنهاست و وزارتخانه های آموزش و پرورش و ورزش در مورد جشنواره پژوهش فرهنگی سال رایزنی می کنیم.حتی بعضی وزارتخانه ها مثل کار و تعاون نیز فعالیت های فرهنگی دارند که از آنها نیز دعوت به همکاری می کنیم. این تعامل با وزارتخانه ها که از آنها کارهایشان را بگیریم را باید در دستور کار قرار دهیم و قطعا این تعامل و همکاری را خواهیم داشت.

سلگی در پاسخ به این سئوال که آیا در نظر ندارید جلسات نقد و بررسی برای پژوهش های برگزیده پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال برگزار کنید، تصریح کرد: ما سعی می کنیم عمده این جلسات نقد و بررسی را در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار کنیم چون راحت تر و ضبط و ثبت آن بهتر است ولی این منافی این نیست که بعضی جلسات را در دانشگاه ها برگزار کنیم. ما علاقمند هستیم که برخی از جلسات نقد و بررسی را در پژوهشگاهایی که هم جوار ما و هم طراز ما هستند ، یعنی کارهایی شبیه ما انجام می دهند، برگزار کنیم.

دبیر جشنواره پژوهش فرهنگی سال خاطر نشان کرد: ما همچنین مایل هستیم که بعضی از جلسات نقد و بررسی پژوهش های برگزیده را نیز در دانشگاه ها تشکیل دهیم به خصوص در بحث پایان نامه های برگزیده مناسب است که جلسات نقد و بررسی را در دانشگاه ها برگزار کنیم زیرا یک سمت دانشگاه مبدا است. بنابراین کار دو جانبه است. برای ما برگزاری جلسات در پژوهشگاه راحت تر است ولی از نظر اینکه اطلاع رسانی و بسط و توسعه داشته باشیم می توان جلسات‌ را در دانشگاه ها و پژوهشگاه های دیگر برگزار کرد.

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال بیان کرد: باید اقداماتی انجام دهیم که این جشنواره با اختتامیه پایان نپذیرد و آثار برگزیدگان مورد حمایت قرار گیرد. به هر حال پژوهش فرهنگی دارای اهمیت زیادی است و برگزار هر چه بهتر جشنواره پژوهش فرهنگی سال در واقع نوعی حمایت از این گونه پژوهش ها و تشویق پژوهشگران به پژوهش های فرهنگی است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!