حمایت پمپئو از حذف واژه «اشغالی» از بلندی های جولان سوریه


حمایت پمپئو از حذف واژه «اشغالی» از بلندی های جولان سوریه

تهران – ایرنا – مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا روز سه شنبه از حذف واژه «اشغالی» برای بلندی های جولان سوریه در گزارش سالانه حقوق بشر این کشور حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزیرخارجه آمریکا که در بین خبرنگاران صحبت می کرد، در پاسخ به این سوال که آیا حذف واژه «اشغالی» در گزارش سالانه حقوق بشر این کشور یک اشتباه سهوی بوده یا نه، گفت: امیدوارم که هر عبارتی در این گزارش به صورت صحیح و آگاهانه استفاده شده باشد و این گزارش حقایق را منعکس کند.
پمپئو افزود: این گزارش با اهداف سیاسی تهیه نشده بلکه برای ثبت نقض حقوق بشر در سرتاسر جهان تهیه شده است.
وی در پاسخ به این سوال که اگر این گزارش واقعیت ها را منعکس می کند پس آیا به این معنی است که شما دیگر ارتفاعات جولان را اشغالی نمی دانید، گفت: این گزارش حقایقی در خصوص چگونگی رصد وقایع از سوی ما را منعکس می کند.
وزیرخارجه آمریکا در ادامه گفت: ما معتقدیم که این گزارش کاملا درست است و ما از آن حمایت می کنیم.
پیش تر «مایک کوزک» رئیس دفتر دمکراسی، حقوق بشر و کارگری آمریکا در تشریح گزارش سالانه خود از واژه اشغالی برای بلندی های جولان استفاده نکرد.
وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید در سال گذشته نوار غزه، سرزمین های فلسطین و بلندی های جولان به عنوان سرزمین های اشغالی نامیده می شد؛ اما اکنون گفته اید که از سوی اسرائیل کنترل می شود، گفت: درباره شرایط سرزمینی باید گفت که این مساله حقوقی است نه انسانی. می خواهیم فقط درباره وضعیت حقوق بشر در آن سرزمین گزارش دهیم. چه سرزمینی اشغالی باشد یا نباشد، معنای قانونی دارد. آنها تشکیلات مختلف اختیارات گوناگون دارند و برای مشخص کردن تمام مناطق شرایط دشواری خواهد بود.
رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 1967 میلادی با اعراب منطقه جولان که متعلق به سوریه بود را اشغال کرد.
شبک**9365**1708

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید