برای خرید جاروبرقی به چه نکاتی توجه کنیم؟


برای خرید جاروبرقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد خرید یک جاروبرقی مناسب آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با مطالعه این نکات هر آنچه برای انتخاب یک جاروبرقی مناسب و کاربردی لازم دارید در اختیارتان قرار می‌گیرد. با دانستن این نکات می‌توانید بهترین جاروبرقی را خریداری کرده و از آن برای پاکیزگی خانه استفاده کنید.
برای خرید جاروبرقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

چگونه با صرفه‌جویی پولدار شویم؟

1. قدرت مهم است

بهترین جاروبرقی به لحاظ قدرت جاروبرقی‌ای است که میزان توان و قدرت آن بین 1300تا 2200وات باشد. بهتر است از انتخاب جاروبرقی هایی با توان 1000 خودداری کنید.

2. قد هم مهم است

همواره جارو برقی‌ای را انتخاب کنید که طول دسته آن قابل تنظیم با قد شما باشد. به این صورت درزمان استفاده از آن کمتر دچار کمردرد یا گرفتگی عضلات پشت می‌شوید.

3. چند‌کاره بودن

سعی کنید جاروبرقی‌‌ای انتخاب کنید که ابزار جانبی مناسبی برای جاروکشیدن زوایه‌ها، مبلمان و پرده‌ها داشته باشد. به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید تمامی گوشه و کنار خانه را با کمک آن جارو کنید.

برای خرید جاروبرقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

4. اهمیت سکوت

هنگام خرید جاروبرقی حتما از میزان صدای آن نیز مطمئن شوید. انتخاب یک جاروبرقی کم‌صدا و بی‌صدا در مواقعی که اعضای خانواده خواب هستند به شما کمک می‌کند تا از این فرصت برای تمیز کردن منزل استفاده کنید. اما همیشه به یاد داشته باشید با کوچک‌ترین تغییر در صدای جاروبرقی، آن را به تعمیرکار نشان دهید.

5. ضدبیماری

برخی از جاروبرقی‌ها قابلیت ضدعفونی و ضدباکتری کردن محیط را دارند. این جاروبرقی‌ها در مقایسه با انواع دیگر کمی گران هستند اما به دلیل وجود مخزن و فیلتر ضدعفونی‌کننده می‌توانند برای افراد حساس، مبتلا به آلرژی و بیماران مبتلا به آسم بسیار مفید باشند.

6. روبات‌های تمیز‌کننده

جاروبرقی‌های هوشمند و شارژی به تازگی وارد بازار کالاهای خانگی شده‌اند. این جاروها به‌واسطه چشم الکترونیکی که دارند ذرات و خرده‌ریزها را به خوبی جمع می‌کنند ولی در تمیز کردن زاویه‌ها و گوشه‌ها چندان موفق نیستند.

7. سرامیک‌شو‌ها

برخی از جاروبرقی‌ها قابلیت جمع‌آوری آب و رطوبت را دارند. این نوع جاروبرقی‌ها برای جارو کشیدن سطوح سرامیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و در مقایسه با نوع معمولی جاروبرقی کاربری بیشتری دارند.

8. آب را جارو نکنید

مراقب باشید که از جارو برقی های معمولی که فاقد مخزن جمع آوری آب هستند، برای جمع آوری آب یا مایعات ریخته شده روی زمین استفاده نکنید. این کار موجب سوختن دستگاه و اختلال در عملکرد موتور آن می شود.

برای خرید جاروبرقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

9. نوع کیسه‌ها را بدانید

جاروبرقی‌ها متناسب با برندی که دارند کیسه‌‌های متفاوتی برای جمع‌آوری گرد و خاک و آشغال‌ها دارند. بهترین نوع کیسه‌های جاروبرقی، کیسه‌های پاکتی و کاغذی یکبار مصرف است که بعد از هر بار استفاده با زباله‌ها دور ریخته می‌شود. به این ترتیب پاکسازی و تمیز کردن جاروبرقی بعد از هر بار جارو کردن ممکن می‌شود.

10. فیلترها را تمیز کنید

هر ماه یک بار فیلتر جاروبرقی‌ خود را بررسی کرده و برای پاکسازی آن از گرد و خاک اقدام کنید. میزان کثیفی، فیلتر قدرت مکندگی زباله‌ها را کاهش می‌دهد و به موتور جاروبرقی فشار می‌آورد.

11. به فکر بعدها باشید

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید جاروبرقی باید به آن توجه کنید این است که لوازم جانبی دستگاه شما در بازار موجود و تعداد تعمیرگاه‌های مجاز برای تعمیر آن در حد استاندارد باشد.

12. بیشتر از نیم‌ساعت ممنوع!

برای افزایش عمر جاروبرقی‌ فقط 30دقیقه به طور مستمر از آن استفاده کنید. در صورتی‌که برای مدت طولانی از جاروبرقی استفاده کنید، احتمال آسیب دیدن موتور دستگاه افزایش می‌یابد.

برای خرید جاروبرقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

13. ماهی یک‌بار تمیزش کنید

ماهی یک بار تمامی لوازم جانبی جاروبرقی را از آن خارج کنید و با یک پارچه مرطوب بخش داخلی جاروبرقی، لوله و اتصالات آن را خوب تمیز کنید و اجازه دهید که یک ساعت در جاروبرقی باز بماند تا رطوبت و بوی آن کاملا از بین برود.

14. زاویه‌دار بخرید

پیش از خریدن جاروبرقی به میزان تحرک و انعطاف پذیری دستگاه در حین حرکت توجه کنید. شما باید بتوانید دستگاه را به زوایای مختلف در خانه استفاده کرده و آنجا را تمیز کنید.

15. موظب زباله ها تیز باشید

هرگز با جاروبرقی زباله‌های نمدار، خاکستر سیگار یا ته سیگار روشن، زباله‌های تیز و شاخ و برگ گل را جارو نکنید. این کار موجب آسیب دیدن لوله خرطومی و بخش‌های داخلی جاروبرقی می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو