ایجاد نظام اعتبارسنجی قدرتمند برای مبارزه با شیادی‌ها


وزیر راه: در نظر داریم با همکاری وزارت ارتباطات، شرکت‌هایی که اقدام به این عمل شیادانه کرده‌اند را شناسایی کرده و به تخلفات آن‌ها رسیدگی کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ محمد اسلامی در حاشیه بازدید از فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد امیرالمؤمنین و سال نو افزود: در جریان بازدید امروز با سه نکته مهم مواجه شدیم: اول اینکه مجوز‌های پرواز‌هایی که سازمان هواپیمایی کشوری صادر کرده و آماده‌سازی هواپیما‌ها متناسب با درخواست شرکت‌ها بوده و همچنین ۱۴۰ فروند هواپیما برای پرواز‌های داخلی و خارجی در آمادگی کامل قرار دارند و خوشبختانه با عدم انطباق عرضه و تقاضا مواجه نیستند.
وی افزود: نکته دوم این که متوجه شدیم گروهی از مسافران شرکت آتا در پرواز به شهر اهواز به دلیل بوی بد در هواپیما پرواز را به سمت مقصد برگرداندند و حدود ۵ ساعت در فرودگاه منتظر شدند و ­پس از پیگیری‌های انجام شده و اعلام اخطار از سوی سازمان هواپیمایی به شرکت آتا، مشکل برطرف و اجازه پرواز صادر شد. ­
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این گونه مسائل فقط یک اتفاق تلقی می‌شود که قابل پیگیری و رفع است و نمی‌توان آن را یک جریان سوء مدیریتی دانست.
اسلامی نکته سوم را اعتراض به اعلام کنسل شدن پرواز‌هایی از سوی برخی آژانس‌ها اعلام کرد که برای پرواز جدید به مشتریان بلیت با نرخ جدید پیشنهاد کرده‌اند.
وی تصریح کرد: اینگونه اقدامات شیادانه است و مردم باید آگاه باشند که بلیت هواپیما را فقط از طریق اینترنتی و مراکز مجاز خریدار کنند و به هیچ وجه فروش دستی وجود ندارد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: این جریان از سوی سازمان هواپیمایی کشوری شناسایی شد و در نظر داریم با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت‌هایی که اقدام به این عمل شیادانه کرده‌اند را شناسایی کرده و به تخلفات آن‌ها رسیدگی کنیم.
اسلامی همچنین به برگزاری جلسه با رئیس و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد و افزود: مقرر شد یک نظام اعتبار سنجی قدرتمند ایجاد شود تا اینگونه شیادی‌ها تکرار نشود.
وی در ادامه با ابراز امیدواری برای انجام سفر‌های هوایی ایمن گفت: در صورتی که سازمان هواشناسی کشوری اخطار‌هایی مبنی بر نامناسب بودن شرایط جوی اعلام کند و اجازه پرواز‌ها لغو شود، انتظار می‌رود مردم صبورانه نهایت همکاری را داشته و نگران نباشند، زیرا همکاران ما همه ­تلاش خود را برای برقرار کردن پرواز‌ها انجام خواهند داد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نرخ بلیت پرواز‌های ایام نوروز در سایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایت انجمن شرکت‌های حمل و نقل هوایی مندرج شده است، افزود: به هیچ وجه اجازه گران فروشی داده نشده است و در صورت خرید بلیت، گران‌تر از نرخ مصوب به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند تا بعد از طرح نوروزی ۹۸ ما به التفاوت آن پرداخت شود. ­
افشای وزیر راه از کلاهبرداری برخی آژانس‌های هواپیمایی
وزیر راه و شهرسازی:­ مطلع شدیم برخی آژانس‌های هواپیمایی متخلف، اقدام به فروش بلیت پرواز‌های غیرواقعی می‌کنند که در این زمینه، برخورد با آژانس‌ها را آغاز کرده ایم
محمد اسلامی در جریان بازدید از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در جمع خبرنگاران افزود:​­ این آژانس ها، در تخلفی جدید و تازه، اقدام به فروش بلیت پرواز‌های غیر واقعی به مسافران و دریافت ­­وجوه بالا از آنان کرده و چند روز قبل از پرواز، اقدام به کنسل کردن بلیت به بهانه کنسل شدن پرواز می‌کنند و در این میان، مبالغی را بابت کنسلی و فروش بلیت جدید از مسافران دریافت ­می کنند.
وی اضافه کرد:­­ وزارت راه و شهرسازی به تازگی از این اقدام مطلع شده و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و انتظامی با آژانس‌های متخلف برخورد جدی خواهد کرد.
وی از همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه خبر داد و گفت:­ مردم برای نیفتادن در دام این متخلفان، اولا بلیت خود را از مراکز مجاز و قانونی که فهرست آن‌ها در سایت سازمان هواپیمایی کشوری درج شده، خریداری کنند و ثانیا از لینک اعتبارسنجی درج شده روی بلیت هواپیما استفاده و اعتبار بلیت‌های خریداری شده را بسنجند.
اخطار کتبی به شرکت هواپیمایی آتا
محمد اسلامی در جریان بازدید از فرودگاه مهرآباد و گفتگو با مردم، متوجه تأخیر‌های مکرر برخی شرکت‌های هواپیمایی شد و به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دستور داد ضمن بررسی وضعیت تأخیر‌های سایر شرکت‌های هواپیمایی، به شرکت آتا که بیشترین تاخیر و نارضایتی مردم را داشت اخطار کتبی دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در