آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور


آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور

شفقنا- رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال محورهای هراز، فیروزکوه و کرج-چالوس خبر داد. به گزارش شفقنا به نقل از اعتدال، سرهنگ نادر رحمانی، درباره وضعیت جوی راه‌های کشور  گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی در حال حاضر شاهد بارش برف در اکثر محورهای استان خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، […]

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور

شفقنا- رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال محورهای هراز، فیروزکوه و کرج-چالوس خبر داد.

به گزارش شفقنا به نقل از اعتدال، سرهنگ نادر رحمانی، درباره وضعیت جوی راه‌های کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی در حال حاضر شاهد بارش برف در اکثر محورهای استان خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، محور کلات-مشهد استان خراسان رضوی، محور کیاسر-سمنان استان مازندران هستیم. همچنین بارش باران نیز در اغلب محورهای استان های اردبیل، گیلان، مازندران، محورهای سبزوار-نیشابور و نیشابور-مشهد استان خراسان رضوی مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد مه گرفتگی همراه با کاهش دید نیز در ارتفاعات استان‌های مازندران و اردبیل هستیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در باره وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور نیز اظهار کرد: ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور هراز محدوده پیست آبعلی و مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه محدوده های سوادکوه و تونل شیرگاه و مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس محدوده بیلقان تا کیلومتر۴، سنگین و طول محور پرحجم و روان است.

رحمانی افزود: ترافیک در مسیر آزادراه تهران به کرج از محدوده گرمدره تا پل فردیس و آزادراه کرج به قزوین از محدوده پل فردیس تا پل حصارک نیمه سنگین است. سایر محورهای مواصلاتی از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.

استانهای بارانی آخرین سه شنبه سال

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را طی دو روز آینده تشریح کرد.

احد وظیفه، اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز سه شنبه (۲۸ اسفند ماه) سامانه بارشی بر روی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال غرب و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و سبب بارش باران، وزش باد شدید موقتی و بارش برف در نقاط سردسیر و مرتفع خواهد شد و همچنین شدت بارش در استان‌های اردبیل، گیلان، گلستان و شمال خراسان شمالی است.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی در روز چهارشنبه (۲۹ اسفند) همچنان در سواحل دریای خزر، اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، زنجان و استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی شامل قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، قم و مرکزی خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: پنج شنبه (اول فروردین) فعالیت این سامانه بارشی محدود به شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرقی کشور است. همچنین در روز سه شنبه (۲۸ اسفند) و طی روز چهار شنبه (۲۹ اسفند) نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود و طی این مدت دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

وظیفه در پایان به وضعیت جوی پایتخت اشاره کرد و گفت: برای تهران در روز سه شنبه (۲۸ اسفند) آسمان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد و با بیشینه و کمینه دمای ۱۶ و ۲ درجه سانتی گراد برای روز چهارشنبه (۲۹ اسفند) آسمان نیمه ابری در بعضی ساعات ابری گاهی بارش باران و وزش باد در بعد از ظهر رگبار و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای ۱۴ و ۴ درجه سانتی گراد و برای روز پنچ شنبه (اول فرودین) آسمان صاف و کمی ابری گاهی وزش باد و با بیشینه و کمینه دمای ۱۵ و ۳ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.

کیاسر مسدود، هراز و کندوان عادی

آخرین وضعیت راههای استان مازندران نشان می‌دهد که محور کیاسر مسدود و تردد در کندوان و هراز عادی و روان است.، محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راههای مازندران در این باره می گوید: با توجه به انسداد محور کیاسر تردد در هراز و کندوان عادی و روان است.

وی با اشاره به شرایط جوی ابری و نیمه ابری در محورهای کوهستانی استان گفت: همچنین تردد در مسیر سوادکوه از محدوده کارسالار تا شیرگاه با ترافیک سنگین و نیمه سنگین همراه است.

هواشناسی مازندران نیز وضعیت جوی استان در روز سه شنبه را نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و از اواخر شب همراه با بارندگی در ارتفاعات مه آلود و بارش برف پیش بینی کرده است.

ریزش سنگ در جاده فیروزکوه

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترایک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در محور فیروزکوه به علت ریزش سنگ خبرداد.

سرهنگ نادر رحمانی، در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه امروز، در مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه محدوده بعد از تونل شیرگاه به سمت زیرآب، ریزش سنگ در سطح جاده به وقوع پیوست که در پی آن در این محور ترافیک سنگینی گزارش شده است.

وی ادامه داد: در اثر این اتفاق چند خودرو نیز دچار خسارت شدند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه گفت: عوامل پلیس راه و راهداری از جهت پاکسازی و تسهیل در تردد در محل حضور دارند.

وی در پایان به مسافران توصیه کرد که برای سفر به شهرهای شمالی کشور از محورهای هراز و کرج-چالوس تردد کنند.

ترافیک نیمه سنگین در محدوده منجیل- رودبار

رئیس پلیس راه گیلان از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – رشت در محدوده منجیل تا رودبار خبر داد.

سرهنگ حسین محمدپور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز مسافرت‌های نوروزی به استان گیلان، اظهار کرد: از ساعت اولیه صبح امروز شاهد ورود مسافران به گیلان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ترافیک در آزاد راه قزوین – رشت در محدوده منجیل تا رودبار نیمه سنگین اما روان است، افزود: پیش بینی می‌شود ترافیک خودروها در این بخش از آزاد راه قزوین – رشت در ساعات بعد از ظهر سنگین شود.

سرهنگ محمدپور ادامه داد: وضعیت تردد خودروها در جاده آستارا به اردبیل و چابکسر به رامسر و ۲ محور اصلی ورودی و خروجی گیلان در حال حاضر عادی است.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اعمال محدودیت ترافیکی در دو محور رشت – قزوین و آستارا – اردبیل، بیان کرد: تردد وسایل باربری سنگین به غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ تا ۲۴ امروز و فردا در این دو محور ممنوع است.

ترافیک در محورهای امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم سنگین است

رییس پلیس راه شرق استان تهران از ترافیک سنگین در محورهای امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم خبر داد.

سرهنگ سیاوش محبی اظهار داشت: هم اکنون شاهد ترافیک سنگین در محور هراز به سمت شمال محدوده آبعلی و امامزاده هاشم هستیم و از همه رانندگان و مسافران می‌خواهیم صبر و حوصله را در دستور کار رانندگی و سفر خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه محور فیروزکوه به سمت شمال محدوده گیلاوند نیز دارای حجم تردد زیاد خودرو و ترافیک است گفت: از رانندگان می‌خواهیم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از وقوع حوادث رانندگی جلوگیری کنند و رانندگان می‌بایست به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه به استراحت بپردازند.

رئیس پلیس راه شرق استان تهران همچنین در ادامه از ترافیک سنگین در محورهای امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم خبر داد و بیان داشت: طبق گزارشات در خصوص آخرین وضعیت جوی فعلاً تا اطلاع ثانوی بارش نخواهیم داشت اما توصیه می‌شود که رانندگان و مسافرین عزیز جهت تردد در محورهای کوهستانی و برف گیر کشور زنجیر چرخ را با خود به همراه داشته باشند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر