مراکز درمانی و بیمارستانی کردستان آماده پذیرش مصدومان احتمالی است


مراکز درمانی و بیمارستانی کردستان آماده پذیرش مصدومان احتمالی است

سنندج - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مراکز درمانی و بیمارستان های استان آمادگی لازم برای پذیرش و ارائه خدمات به مصدومان احتمالی آیین های پایان سال بویژه چهارشنبه سوری را دارند.

هومن قصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده از عصر امروز سه شنبه و شب نوروز اورژانس بیمارستان ها در آماده باش برای پذیرش مصدومان احتمالی و خدمات رسانی به آنان است.
وی افزود: پزشکان متخصص در حوزه های چشم پزشکی، جراحی و غیره از ساعت 13 امروز سه شنبه تا 12 شب در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان مستقر هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه آمبولانس های فوریت های پزشکی نیز آماده ارائه خدمات درمانی به شهروندان هستند، گفت: در راستای خدمات رسانی به مسافران نوروزی نظارت بر نحوه عملکرد مراکز درمانی و بهداشت غذا و دارو در استان با جدیت انجام می شود.
وی با اشاره به حضور متخصصین پایه و تمامی تخصص های مورد نیاز در بیمارستان ها در ایام تعطیلات نوروزی اظهار داشت: تلاش می شود درمانگاه های تخصصی در این ایام برای خدمات رسانی به مردم باز باشند.
وی افزود: با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده قرار است، 50 درصد مراکز خصوصی درمانی برای ارائه خدمات تخصصی و تشخیصی درمانی در ایام عید فعال باشند.
در آخرین چهارشنبه سال (چهارشنبه سوری) و عید نوروز برخی شهروندان با برپایی آتش و استفاده از مواد محترقه موجب آسیب زدن به خود اطرافیان خود می شود و هر ساله در این ایام به خاطر بی احتیاطی ها شاهد وقوع حوادث ناگواری خواهیم بود.
بر اثر بی احتیاطی و استفاده از مواد محترقه غیر مجاز در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته 80 نفر در کردستان مصدوم شدند.
شدیدترین حادثه چهارشنبه سوری سال گذشته استان مربوط به فردی در سنندج بود که از ناحیه دست دچار جراحت شدید و پس از انتقال به بیمارستان و انجام عمل جراحی، مچ دست او قطع شد.
7348 / 3034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...