گزارش سازمان ملل درباره افزایش چشمگیر شکایتها از رفتارهای غیراخلاقی کارکنان این سازمان


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/) ؛ سازمان ملل روز دوشنبه از افزایش قابل ملاحظه گزارش های مربوط به سوء استفاده و آزار جنسی کارکنان این سازمان و نهادهای وابسته به آن در سال...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ سازمان ملل روز دوشنبه از افزایش قابل ملاحظه گزارش های مربوط به سوء استفاده و آزار جنسی کارکنان این سازمان و نهادهای وابسته به آن در سال گذشته خبر داد.
دفتر دبیر کل سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد تنها در سال 2018 میلادی بیش از 200 مورد خشونت و سوء استفاده جنسی توسط کارکنان و پرسنل این سازمان گزارش شده است.
به موجب این گزارش، بیش از 120 مورد از شکایت ها مربوط به شرکای کاری و افرادی غیراز نیروهای نظامی سازمان ملل بوده است.
در برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل موارد مربوط به سوء استفاده جنسی در سال گذشته به 19 مورد رسید و این در حالی است که در طول 12 سال گذشته 26 مورد شکایت به این نهاد ارائه شده است.
در آژانس آورگان سازمان ملل نیز این موارد افزایشی تقریبا دو برابری داشته و به 34 مورد رسیده است که تجاوز به کودکان را شامل می شود.
این در حالی است که موارد حوادث گزارش شده برای نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در سال 2017 از 62 مورد به 54 مورد رسیده است.
سازمان ملل با موارد متعدد اتهام سوء استفاده و آزار و اذیت جنسی کارکنان خود به ویژه در میان نیروهای صلحبان این سازمان در جمهوری آفریقای مرکزی دست به گریبان است.
موارد گزارش شده در سال گذشته از تجاوز تا آزار و اذیت جنسی و پرداخت پول برای رابطه جنسی را شامل می شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک ، در بخش ضمیمه این گزارش همچنین به فهرست ادعاها و جزئیاتی درباره نوع و محل وقوع رفتارهای غیراخلاقی اشاره و اطلاعاتی درباره اینکه آیا در این روابط پلیس ، کارکنان سازمان ملل ، شرکا یا پیمانکاران نقش داشته اند ارائه شده است.
در این گزارش به اطلاعات بیشتری درباره این پرونده ها همانند سال وقوع این رفتارهای غیراخلاقی اشاره ای نشده است.
سازمان ملل در همین حال افزایش چشمگیر این شکایت ها را گامی رو به جلو خواند و اعلام کرد این به معنای افزایش اعتماد قربانیان به مراجع حامی آنها برای اجرای عدالت است.
این سازمان به تدابیر و اقدامات اجرا شده از سال 2017 اشاره کرد که شامل کمپین های افزایش آگاهی و اطلاع رسانی برای قربانیان و شاهدان حوادث سوء استفاده جنسی می شود تا آنها بتوانند بدون واهمه از انتقام یا مجازات از متجاوزان به مراجع مربوطه شکایت کنند.
این گزارش چند هفته پس از گزارشی منتشر شد که به 500 مورد شکایت مربوط به آزار و اذیت جنسی به نهادهایی همچون آکسفام و افزایش 13 درصدی این شکایت ها از سال 2017 اشاره داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...