تغییرات در پلیس فرانسه به دنبال خشونت های اخیر


تغییرات در پلیس فرانسه به دنبال خشونت های اخیر

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه از تغییرات در پلیس این کشور به دنبال خشونت های اخیر در جریان هجدهمین شنبه اعتراض های مردمی به سیاست های اقتصادی دولت موسوم به جنبش جلیقه زردها خبر داد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد: «فردریک دوپوش» رئیس امنیت حومه شهری پاریس پس از خشونت های اعمال شده در خیابان شانزه لیزه در جریان اعتراض های هفته هجدهم جایگزین خواهد شد.
بر اساس منابع دولتی نزدیک به پرونده، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: پس از خشونت هایی که روز شنبه گذشته در شانزه لیزه رخ داد، دولت تصمیم گرفته است به ماموریت فردریک دو پوش پایان دهد.
این تصمیم در روز 19 مارس، سه روز پس از وقوع خشونت ها در شانزه لیزه که به تصویر کشیده شد گرفته شده است.
بر این اساس، «پیر گودن» رئیس کنونی کارکنان پلیس از دو پوش تشکر کرده است. دولت فرانسه به دنبال خشونت های اعمالی از سوی پلیس در شنبه گذشته در معرض زنجیره ای از اتهام ها قرار گرفته است که صحنه های خیره کننده ای از خشونت و غارت را موحب شد.
به گزارش ایرنا به نقل از لو فیگارو، 'ادوارد فیلیپ' نخست وزیر فرانسه اعلام کرده که در نشست فردا - چهارشنبه - کابینه رئیس جمهوری، «دیدیه لالمان»( Didier Lallement) را به عنوان رئیس پلیس پاریس انتخاب و او را جایگزین دوپوش خواهد کرد و او باید هر چه سریعتر تغییرات لازم را پیشنهاد دهد.
به دنبال این خشونت ها، دولت فرانسه روز دوشنبه برگزاری هرگونه تظاهرات و تجمع در برخی مناطق حساس شهر پاریس را به طور کامل و رسماً ممنوع اعلام کرد.
دولت فرانسه به منظور پایان دادن به تظاهرات اعتراضی در این کشور، تدابیر جدیدی اتخاذ کرد.
«ادوار فیلیپ» نخست وزیر فرانسه در نشستی خبری اعلام کرد: برپایی تجمع و تظاهرات در برخی مناطق حساس پاریس ممنوع است. در صورت شناسایی عناصر افراطی، آنها بلافاصله بازداشت خواهند شد.
همچنین نخست وزیر فرانسه از تغییر رئیس پلیس پایتخت خبر داد و اعلام کرد که جانشین رئیس پلیس کنونی بزودی اعلام خواهد شد.
این تصمیمات پس از نشست مشترک امانوئل مکرون، ادوارد فیلیپ و دبیر کل امنیت ملی فرانسه اتخاذ شد.
صبح روز دوشنبه، کاخ الیزه با صدور بیانیه ای اعلام کرد؛ پس از درگیری شدید میان نیروهای امنیتی فرانسه و جلیقه زردها که روز شنبه 16 مارس اتفاق افتاد، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ممکن است با اتخاذ تصمیمات شدیدتر، تظاهرات جلیقه زردها را در خیابان شانزه‌لیزه ممنوع کند.
معترضان دولت مکرون، برای هجدهمین هفته متوالی، 16 مارس به خیابان ها آمدند و در تظاهراتی بی سابقه، خشم خود را نسبت به بی تفاوتی های دولت به خواسته هایشان اعلام کردند.

اروپام**6984**2040

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...