نیم تُن آرد و برنج غیر قابل مصرف در سروآباد کشف شد


نیم تُن آرد و برنج غیر قابل مصرف در سروآباد کشف شد

سنندج - ایرنا - مسئول نمایندگی اداره استاندارد سروآباد گفت: در بازرسی های انجام شده بیش از نیم تُن آرد گندم و برنج و 50 کیلو انواع خامه فاقد تاریخ انقضای معتبر کشف و جمع آوری شد.

تورج احمدی‌زاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح بازرسی از واحدهای صنفی ویژه عید نوروز، بازرسی ها به صورت گشت های مشترک و به صورت ویژه از سطح بازار در حال انجام است.
وی افزود: این میزان آرد و برنج غیرقابل مصرف از کارگاه های شیرینی پزی سطح شهرستان شناسایی شد که در مرحله اول ضمن توقیف و جمع آوری این اجناس و کالاها، توبیخ کتبی به عاملان داده شد و در صورت تکرار واحد صنفی متخلف پلمپ و به مراجع قضایی معرفی می شود.
مسئول نمایندگی اداره استاندارد سروآباد یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع علاوه بر توضیح نکات بهداشتی برای صاحبان اصناف، در ارتباط با علامت استاندارد و اهمیت درج این علامت بر روی محصول به همراه کد 10 رقمی و سامانه پیامکی 10001517 توضیحاتی ارائه شد.
وی تاکید کرد: اداره استاندارد با بازرسی هایی که از سطح بازار و واحدهای تولیدی به صورت مستمر انجام می دهد به فکر سلامتی شهروندان بوده و این نظارت ها در ایام نوروز بیش از پیش انجام می شود تا از هرگونه آسیبی به سلامتی شهروندان جلوگیری شود.
احمدی زاد با بیان اینکه هدف استاندارد حمایت از سلامتی شهروندان است، گفت: با توجه به اینکه حفظ سلامتی مردم برای سازمان ملی استاندارد ایران مهم است، این سازمان بازرسی ها را با همکاری مرکز بهداشت و سازمان صنعت معدن و تجارت به صورت مشترک و مستمر انجام می دهد.
وی از مردم خواست جهت حفظ سلامتی و ایمنی خود، هنگام خرید محصول به ویژه مواد غذایی حتما به تاریخ تولید و انقضاء و وجود علامت استاندارد به همراه کد 10 رقمی توجه کنند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان، 73 روستا و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354 / 3034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...