پخت کیک باقلوا | دو روش پخت کیک باقلوا


پخت کیک باقلوا | دو روش پخت کیک باقلوا

پخت کیک باقلوا : طرز پخت کیک بافلوا چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره انواع کیک و دسر و شیرینی ، دو روش طرز تهیه کیک باقلوای بسیار خوشمزه در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.     آموزش تصویری کیک باقلوا ، پخت کیک باقلوا     باقلوا 🎈⛵️ 🔴مواد لازم🔻🍯 … نوشته پخت کیک باقلوا | دو روش پخت کیک باقلوا اولین بار در پورتال جامع ایران بانو پدیدار شد.

پخت کیک باقلوا :

طرز پخت کیک بافلوا چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره انواع کیک و دسر و شیرینی ، دو روش طرز تهیه کیک باقلوای بسیار خوشمزه در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

پخت کیک باقلوا | دو روش پخت کیک باقلوا

آموزش تصویری کیک باقلوا ، پخت کیک باقلوا

باقلوا

مواد لازم

▫️خمیر یوفکای مخصوص باقلوا یک بسته
▫️گردوی خرد شده نیم لیوان
▫️کره به مقدار لازم

▫️پودر هل دو ق غ
▫️دارچین یک ق م
▫️شکر نیم لیوان

▫️اب نیم لیوان
▫️شیر عسلی نصف قوطی
▫️گلاب دو ق س

طرز تهیه

⭕️ابتدای کارمون شربت باقلوا را اماده میکنیم که بزاریم سرد بشه به این صورت که اب وشکر و شیر عسلی را روی حرارت میگذاریم من چند تا دونه هل سبزم داخلش ریختم که معطربشه به جوش که اومد از روی حرارت برمیداریم میریم سراغ خمیرهامون که شش ورق لازم داریم که بعد ازپهن کردن هرورق(جمعا شش ورق رو به ترتیب) با برس کره اب شده روشون میزنیم به اصطلاح(کره مالی)

⭕️وبعد گردو،هل،دارچین رو مخلوط کرده من دو ق س شکر هم اضافه کردم گلاب رو بهش اضافه میکنیم تاحالت خمیری پیدا کنه واین مواد رو روی خمیرهای اماده شده میریزیم واز یک طرف شروع به پیچیدن میکنیم؛باقلواها رو دوباره کره مالی میکنیم و برش میدهیم .

⭕️فر رو که قبلا با حرارت۱۷۰درجه گرم کرده ایم به مدت نیم ساعت یا بیست دقیقه میگذاریم تا باقلواها اماده بشن من چند دقیقه هم گریل زدم بعد از فر که دراوردیم شربت سرد را بلافاصله روی باقلواها میریزیم ویه سینی روشون میزاریم تا به اصطلاح دم بکشد.این تمام تجربیات من درمورد باقلوا بودکه نکته به نکته برای شما عزیزان توضیح دادم.امیدوارم که درست کنید و لذت ببرید خیلی عالی وخوشمزه میشه(نوش جونتون)

پخت کیک باقلوا | دو روش پخت کیک باقلوا

کیک باقلوای گردویی

کیک باقلوا

مواد لازم

▫️تخم مرغ ٣ عدد
▫️زرده تخم مرغ ١ عدد براى رویه
▫️شکر ١/٢ پیمانه

▫️روغن مایع ١/٢ پیمانه
▫️آرد ١پیمانه و نیم
▫️جوش شیرین ١/۴ ق چ

▫️بیکینگ پودر ١ ق چ
▫️وانیل ١/۶ ق چ
▫️شیر یا ماست ١ ق غ

▫️زعفران کمى
▫️هل ساییده نرم ١ ق غ پُر

طرز تهیه

ابتدا فر را روى ١٨۵ درجه تنظیم کنید . کف و دیواره قالب را کاغذ روغنى بیاندازید و روى کاغذ را چرب کنید .آرد را با بیکینگ پودر و جوش شیرین و هل مخلوط کنید و سه بار الک کنید .

تخم مرغها را با شکر و وانیل خوب بزنید تا کاملا روشن شود . روغن را اضافه کرده و یکى دو دور هم بزنید تا کاملا مخلوط شود . همزن را خاموش کنید و مخلوط آرد را روى مایه الک کنید و به صورت دورانى با لیسک مخلوط کنید مایه را در قالب ریخته و در فر بپزید ( حدود ٣۵ تا ۴٠ دقیقه ) .

سپس زرده تخم مرغ را با یک قاشق شیر یا ماست و مقدارى زعفران مخلوط کنید و بعد از اینکن کیک را از قالب خارج کردید به وسیله قلم مو روى سطح کیک بمالید و روى آن پودر پسته بپاشید و پنج دقیق دیگر در فر قرار دهید سپس کیک را برش بزنید و شربت را در دو نوبت روى کیک بریزید و با یک سینى روى کیک را به مدت ٢ ساعت بپوشانید تا کیک دم بکشد و شربت را به خود جذب کند . پس از طى این مدت برشهاى کیک را از قالب خارج کرده و در ظرف بچینید.

پخت کیک باقلوا | دو روش پخت کیک باقلوا

باقلوای کیکی

طرز تهیه کیک باقلوا برای جشن ها

مواد لازم جهت تهیه کیک باقلوا برای ۸ نفر :

تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن ۱/۳ پیمانه
وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
پودر نارگیل ۱/۲ پیمانه
آرد سفید ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
ماست یا شیر ۲/۳ پیمانه

طرز تهیه کیک باقلوا :

مواد مزین:

۱ زرده تخم مرغ و ۱ ق چ زعفران آبکرده و ۱ ق غ پودر شکر

مواد شربت:

شامل ۲ پیمانه شکر …۱ پیمانه اب ….۱/۴ پیمانه گلاب ..زعفران حل شده ۲ ق غ …

فر را روی حرارت ۱۸۰ روشن میکنیم.

تخم مرغها و وانیل را زده تا حجم آن دو برابر شود. سپس شکر را در دو تا سه مرحله اضافه میکنیم و با دور متوسط زده تا مایع کشدار شود.
روغن را میریزیم و ۱ دقیقه میزنیم. ماست را اضافه کرده و ۱ دقیقه دیگر میزنیم.

بیکینگ پودر را در آرد ریخته و یک پنسه نمک هم میریزیم و آرد را روی مواد الک میکنیم و پودر نارگیل را هم میریزیم و با همزن زده تا مایع صاف شود.

حالا قالب را روغن مالی کرده و آرد میپاشیم و آرد اضافه را میگیریم و مواد را داخل قالب میریزیم.
این کیک را برای ۴۰ دقیقه در فر میگذاریم ، و میپزیم.

در فاصله ای که کیک میپزد … مواد مزین را درست میکنیم . زرده و پودر شکر و زعفران را مخلوط میکنیم و خوب هم میزنیم … شربت را هم درست میکنیم … تمامی موادش را با هم مخلوط کرده و روی حرارت میگذاریم تا مثل عسل شل شود.

وقتی کیک پخته شد از فر در میاوریم و همانطور که گرم است مواد مزین را روی آن با برس میمالیم و به دلخواه خشکبار روی آن میریزیم و تزیین میکنیم و مجددا برای ۵ دقیقه گریل را روشن کرده و در فر میگذاریم تا طلایی شود.

بعد از طلایی شدن آنرا از فر در آورده و شربت را روی آن میدهیم تا کاملا به خورد کیک برود … میزان ریختن شربت با شماست که چقدر شیرین شود.
اگر شربت اضافه آمد آنرا برای دفعه بعد در یخچال نگهداری کنید.

بعد از شربت میتوان روی کیک را پودر نارگیل بریزیم … برای تهیه کیک باقلوا اصلا کاغذ روغنی استفاده نکنید چون کیک شربت دارد و کاغذ به کیک می چسبد … بعد از اتمام کار آنرا به شکل مربع برش میزنیم.

کیک باقلوا آماده است.

سه روش پخت کیک باقلوا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش