جایزه قلم زرین؛ راهنمای معرفی کتاب خوب/ داوری‌ها در سال جدید آغاز می‌شود


جایزه قلم زرین؛ راهنمای معرفی کتاب خوب/ داوری‌ها در سال جدید آغاز می‌شود

گروه ادب ــ دبیر هفدهمین دوره جایزه قلم زرین گفت: قلم زرین، کتاب‌های برگزیده را معرفی می‌کند، این کتاب‌ها دیده می‌شوند و مخاطبی که به دنبال کتاب خوب است می‌تواند در این جشنواره کتاب مورد نظر خود را بیابد.

جایزه قلم زرین؛ راهنمای معرفی کتاب خوب/ داوری‌ها در سال جدید آغاز می‌شودرحیم مخدومی، دبیر هفدهمین دوره جایزه قلم زرین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره این دوره از جایزه گفت: داوران این رقابت انتخاب شده‌اند و گروه‌های داوری شکل گرفته و جلساتی با آن‌ها برگزار شده است. همچنین فراخوان عمومی منتشر شده و فراخوان ویژه برای ناشرانی که کتاب‌های قابل توجهی در این زمینه دارند ارسال شده است.

وی افزود: علاوه بر اینکه ناشران، شعرا، نویسندگان، مترجمان و ... آثار خود را به دبیرخانه این دوره از جایزه ارسال می‌کنند، انجمن قلم نیز آثاری را که امید می‌رود منطبق با اهداف ما تولید شده‌ باشند را شناسایی می‌کند.

مخدومی ادامه داد: ما اکنون در مرحله تجمیع آثاریم که تا پایان اسفند‌ماه بتوانیم آثار قابل توجهی در دسترس داشته باشیم و در ایام پس از تعطیلات داوران بتوانند نوروز از فرصت استفاده کرده و آثار را بررسی کنند.

وی در ادامه درباره تفاوت این دوره با دوره‌های گذشته گفت: تفاوت چندانی در این زمینه نداریم، اما امیدوارم در جلساتی که برگزار می‌کنیم، به نقطه نظراتی برسیم و با توجه به اینکه چهل سالگی انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم، نگاه ویژه‌ای داشته باشیم که در این زمینه نظراتی بوده، اما به جمع‌بندی نرسیده‌ایم تا اتفاق جدیدی رخ دهد، اما در جلسات آتی به نظر واحدی خواهیم رسید.

مخدومی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه به نظرتان در شانزده دوره‌ای که برگزار شده، چه اندازه در ادبیات انقلاب اثرگذار بوده است، بیان کرد: جشنواره‌ها همواره اثرگذارند، چرا که پدیدآورنده‌ها تلاش می‌کنند قابلیت اثر خود را از نظر کیفی و محتوایی به حدی برسانند که وقتی در یک جشنواره داوری آن را از نظر علمی بررسی می‌کنند، قابل قبول باشد؛ از این رو جشنواره‌ها نویسندگان را ترغیب می‌کند که در این راستا دقت بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد:، چون جشنواره قلم زرین، کتاب‌های برگزیده را معرفی می‌کند، این کتاب‌ها دیده می‌شوند و مخاطبی که به دنبال کتاب خوب است، می‌تواند از آثار این جشنواره استفاده کند و از سوی دیگر نویسنده نیز دوست دارد، اثرش دیده شود و هزینه تولید آن با اتفاقات خوشایندی مانند شمارگان بالا برای ناشر همراه باشد. یعنی هم در افزایش سرانه مطالعه کتاب و هم در شمارگان کتاب و ... اثرگذار باشد.

مخدومی ادامه داد: جایزه قلم زرین تاکنون خوش درخشیده و طی سال‌های گذشته از اعتبار خوبی برخوردار بوده و تاکنون نیز سطح علمی خود را حفظ کرده است، از این رو این جایزه برای پدیدآورنده و ناشر اهمیت ویژه‌ای داشته و دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا