سرکوب خشن مخالفان ریاض با مجوز «بن سلمان»


 سرکوب خشن مخالفان ریاض  با مجوز «بن سلمان»

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که «محمد سلمان» برای ساکت کردن مخالفان یک گروه سعودی را تشکیل داد تا ماموریت خود را با قتل و ربودن و آزار و اذیت شان به سرانجام برساند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، درحالی که عربستان تلاش می کند تا وجه خود در عرصه بین الملل پس از قتل «جمال خاشقجی» بهبود بخشید که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان یک گروه مخفی واکنش سریع را ایجاد کرد و به آنها ماموریت ساکت کردن مخالفان را سپرد تا با قتل، ربودن، شکنجه و آزار و اذیت مخالفان از جمله زنان این اقدام را انجام دهند.

نیویورک تایمز به نقل ازمسئولان آمریکایی که از گزارش های اطلاعاتی محرمانه در این باره اطلاع داشتند، اعلام کرد که این گروه یک سال پیش از ترور خاشقجی با عنوان «گروه واکنش سریع عربستان» تاسیس شد.

این گروه از آغاز سال 2017 میلادی دستکم 12 عملیات اجرا کرد. این مسئله به این معناست که قتل خاشقجی و قطعه قطعه کردن جسد وی بخشی از عملیات گسترده ضد مخالفان عربستان به گفته مسئولان آمریکایی و برخی از خانواده های قربانیان بوده است.

براساس داده های اطلاعاتی؛ اعضای این گروه سال گذشته کارهای بسیاری را انجامید دادند، به طوری که خواستار اعطای پاداش در عید فطر شدند. بازگرداندن اجباری عربستانی ها از برخی از کشورها، بازداشت و حمله به زندانیان در کاخ های متعلق به ولیعهد و پادشاه از جمله این عملیات ها بود.

مسئولان عربستان وجود این گروه را تکذیب یا تایید نکردند. به طوری که سخنگوی سفارت عربستان در واشنگتن اعلام کرد که کشورش باجدیت کامل با ادعا برخورد بد با متهمان و زندانیان برخورد می کند.

به گفته مسئولان آمریکایی، ولیعهد عربستان کسی است که تصمیم گرفته است این یگان را ایجاد کند و «سعود القطحانی» مشاور پیشین دیوان پادشاهی که پس از قتل خاشقجی از سمتش عزل شد، نظارت بر این گروه برعهده داشت. اما «عبدالعزیز مطرب» افسر اطلاعات که ولیعهد را در سفر خارجی همراهی می کرد، عملیات میدانی این گروه را هدایت می کرد.

مسئولان آمریکا چگونگی ارتباط ولیعهد با این گروه را توضیح نداد، اما اعضای آن به القحطانی به عنوان کانال مستقیم با ولیعهد نگاه می کردند.

این روزنامه در گزارش خود به بازداشت های هتل ریتز کارلتون در سال 2017 میلادی اشاره دارد که چگونه القحطانی و مطرب بر شاهزادگان فشار آوردند تا مجبور شوند از برخی از مستغلاتشان بگذرند.

در این گزارش آمده است که گروه واکنش سریع در آزار و اذیت فعالان زن حقوق بشر که در زندان های عربستان به سرمی برند، دست داشتند. «لجین الهذلول» و «عزیزه الیوسف» و «ایمان النفجان» از جمله این فعالان هستند.

به گزارش این روزنامه: زنان بازداشت شده هنگام بازجویی مورد شکنجه، شوک الکترویکی، غرق مصنوعی، تهدید به قتل و تعرض قرار گرفتند.

مسئولان آمریکایی به این روزنامه گفتند که گروه واکنش سریع پس از گرفتن موافقت «محمد بن سلمان» تشکیل شده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آسیا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی