سیلاب و کولاک در شمال؛ بزرگترین پارک تفریحی زیر آب رفت +تصاویر


سیلاب و کولاک در شمال؛ بزرگترین پارک تفریحی زیر آب رفت +تصاویر

بارش باران از عصر دیروز در مازندران اغاز و سبب وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر درون شهری، تخریب مزارع کشاورزی و سردهنه‌های کشاورزی شده است.

باشگاه خبرنگاران: زارع مدیر عامل فضای سبز شهرداری ساری گفت: جزیره مصنوعی واقع در این پارک، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، فضای سبز، وسایل ورزشی، مسیر پیاده‌رو و پیست دوچرخه سواری پارک ملل ساری بر اثر بارش باران و وقوع سیلاب کاملا زیر آب رفت.

بزرگترین پارک تفریحی شمال کشور به زیر آب رفت

وی با بیان اینکه سطح آب همچنان در حال افزایش است، افزود: برای جلوگیری از خطرات احتمالی هماهنگی برای مسدود کردن پل تجن از سمت غرب به شرق در حال انجام است.

زارع با کم نظیر خواندن طغیان رودخانه تجن ساری، گفت: عوامل شهرداری ساری از زمان وقوع سیلاب در محل حاضر و نسبت به هدایت آب اقدام کردند.

سیلاب و کولاک در شمال؛ بزرگترین پارک تفریحی زیر آب رفت +تصاویر

مدیر عامل فضای سبز شهرداری ساری از ساکنان حاشیه رودخانه تجن خواست از تردد در حاشیه پارک‌های قائم و ملل ساری خودداری کنند

پارک ملل ساری در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار و به طول ۲ کیلومتر در حاشیه غربی رودخانه تجن قرار دارد و سال ۹۳ به عنوان بزرگترین پارک تفریحی شمال کشور بهره برداری شده بود.

این مجموعه به دلیل وجود پرچم تمام کشور‌های جهان، پارک ملل نام گرفته است.

وقوع سیلاب و بسته شدن برخی از راه‌های روستایی در مازندران

بارش شدید باران سبب ریزش کوه، مسدود شدن راه برخی روستاها، آبگرفتگی معابر و منازل در شهر‌های زیراب و پل سفید و رانش خاک در چند نقطه از محور اصلی زیراب به شیرگاه و پل سفید به تهران شده است.

اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه بارش باران از عصر دیروز در استان اغاز شده است و همچنان ادامه دارد، گفت: تشدید بارش‌ها از نیمه شب گذشته، سبب وقوع سیلاب، بسته شدن راه‌های روستایی و تخریب سردهنه‌های کشاورزی در برخی از مناطق استان شده است.

وی افزود: در این مدت شورآب سوادکوه، تلوک قائم شهر، ساری، بندر امیر اباد، بورخانی لفور سوادکوه و دشت ناز به ترتیب با ۷۵، ۷۰، ۶۸، ۶۴ و ۶۳ میلی متر بارش باران بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در استان بوده است.

اسدی با بیان اینکه بارش باران و برف در مناطق جلگه‌ای، دشت و کوهستانی استان تا امشب ادامه دارد، افزود: در این مدت در اندوار آمل، آلاشت، بلده و کیاسر به ترتیب ۴۳، ۴۰، ۳۷ سانتی متر برف باریده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: امد وشد خودرو‌ها هم اکنون در جاده‌های کوهستانی استان به دلیل بارش برف با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی به صیادان هشدار داد با توجه به طوفانی و مواج بودن دریا از هرگونه فعالیت صید و صیادی در دریا خودداری کنند.

گرفتار شدن ۲۰۰ خودرو در برف جاده مازندران ـ. سمنان/ نیازمند تجهیزات برف‌روبی هستیم

به گزارش فارس: شهردار کیاسر با اعلام اینکه به دلیل بارش برف و باران وضعیت به شدت نگران کننده است، گفت: در حال حاضر ۲۰۰ خودرو در برف منطقه چهاردانگه گرفتار شده‌اند.

همت محمدنژاد با اعلام اینکه با برف و بوران شدید در منطقه چهاردانگه مازندران مواجه هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر نیاز به امکانات و تجهیزات برف‌روبی داریم.

وی با اشاره به اقدام پلیس راه برای انسداد محور چهاردانگه از سه راهی تاکام، گفت: پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۲۰۰ خودرو در مسیر گرفتار برف شده باشند.

شهردار کیاسر با اشاره به قطعی طولانی مدت برق در منطقه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز منطقه ماشین‌آلات برف‌روبی است.

محمدنژاد با اعلام اینکه امکان ارسال تصاویر به دلیل قطعی برق وجود ندارد، گفت: راه بیشتر روستا‌های منطقه چهاردانگه مازندران هم مسدود شده است.

برق برخی مناطق شهرستان گنبدکاووس قطع شد

به گزارش تسنیم، مدیر توزیع شبکه برق شهرستان گنبدکاووس گفت: بر اثر باد و توفان شب گذشته تاکنون ۱۸ فیدل برق از شبکه خارج و قطع شده است.

محمدعلی عرب گلو، ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اظهارداشت: با توجه به رشد بار مصرف برق، احتمالا در تابستان ۹۸ شاهد خاموشی برق در شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: مصرف برق کل استان خراسان شمالی ۲۵۲ مگا وات است در صورتی که شهرستان گنبدکاووس به تنهایی ۲۸۵ مگاوات برق مصرف می‌کند. اگر در مصرف برق مدیریت صورت نگیرد، تابستان ۹۸ با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: اگر ادارات و دستگاه‌های اجرایی تفاهم نامه‌هایی با شرکت توزیع برق شهرستان برای مدیریت برق منعقد کنند از تخفیفات ویژه برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید

امنیت پایدار در استان مرزی و فرهنگی کردستان برقرار است

بیش از ۲۰ تیر برق در پی شدت طوفان منطقه سیستان سقوط کرد

پرواز‌های عتبات عالیات و مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل در نوروز ۹۸ برقرار می‌شود

وی ادامه داد: در تابستان امسال ۳۷ میلیون تومان تخفیف شامل بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تخفیف شامل جهادکشاور‌ی شهرستان به خاطر انعقاد تفاهم نامه با شرکت توزیع برق شدند.

عرب گلو گفت: امسال در مجموع ۲۵۷ میلیون تومان تخفیف بابت انعقاد تفاهم‌نامه ادارات و یا بیمارستان‌ها با شرکت توزیع برق شامل شهرستان شد.

وی با اشاره به افزایش بی‌رویه سرقت شبکه برق، خاطرنشان کرد: متاسفانه سرقت از شبکه‌های برق رسانی افزایش یافته و این نگران‌کننده است. نیروی انتظامی و شرکت توزیع برق به تنهایی قادر به جلوگیری و پیشگیری از این سرقت‌ها نیست و باید تدابیر جدیدی اتخاذ شود. سرقت‌ها ممکن است امنیت شهروندان و جان آن‌ها را به خطر بیندازد.

منصور فرشاد رئیس اداره هواشناسی گنبدکاووس اظهارداشت: سامانه بارشی از شب گذشته وارد استان گلستان شده و تاکنون در شهرستان بین ۱۰ تا ۳۰ میلی‌متر باران باریده است.

وی افزود: وزش باد نیز در شهرستان به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسیده است و این وضعیت تا آخر فردا ادامه دارد.

رئیس اداره هواشناسی گنبدکاووس بیان داشت: میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد و نسبت به دوره نرمال آن ۴۰ درصد افزایش داشته است.

احتمال طغیان رودخانه تجن ساری؛ خروج ساکنان اطراف پارک ملل ساری از محوطه سیلاب


شهردار ساری با هشدار به ساکنان اطراف پارک ملل و قائم ساری از احتمال طغیان رودخانه تجن ساری خبر داد.

مهدی عبوری از ساکنان حاشیه رودخانه تجن خواست از تردد در پارک‌های ملل و قائم خودداری کنند.

وی افزود: مناطق بسیاری از اطراف پارک ملل ساری و تعدادی از خودرو‌های پارک شده در این دو پارک اسیر سیلاب شده که نیرو‌های امدادی و آتش‌نشانی در حال خدمات‌رسانی هستند.

شهردار ساری با تاکید بر عدم حضور و تردد شهروندان برای فعالیت‌های غیرضرور در امروز و فردا در پارک ملل و قائم ساری تصریح کرد: سیلاب شدید در ساری سبب خسارات سنگینی به برخی تاسیسات شهری شده که گزارشات تکمیلی اعلام می‌شود.

عبوری بیان کرد: سیلاب روز‌های پایانی در مازندران اطلاع‌رسانی قبلی شده بود و شدت بارش‌ها به حدی بوده که به همراه گل و لای خسارات بسیاری را به دنبال دارد.

ریزش سقف ۲۱ منزل تا کنون در گلستان


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت:به دلیل بارندگی و طوفان شدید دراستان ۲۱ مورد ریزش سقف اطلاع و امدادرسانی شد.

میرکریمی معاون امدادو نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت:بر اساس بارش شدید باران در استان این نهاد به صورت آماده باش است واز شب گذشته تا صبح امروز در بخش‌های مختلف امداد رسانی شد.

کریمی افزود:بر اساس گزارش اولیه هلال احمر از شب گذشته تا ۹ صبح امروز ۲۱ مورد ریزش سقف منازل در شهرستان علی آباد کتول و گرگان اطلاع و امدادرسانی شد.

وی افزود: در محور‌های کوهستانی محور توسکستان به شاهرود و منطقه چلچیان ۱۶ خودرو و ۶۴ نفر امداد رسانی، رهاسازی همراه با توزیع بسته موادغذایی و پتو انجام شد.

میرکریمی در خصوص لغزندگی جاده و حوادث ترافیکی گفت::همچنین ۳مورد حوادث ترافیکی با ۵ مصدوم اطلاع و امداد رسانی شد.

وی گفت:یک مورد آب گرفتگی در بندر ترکمن و همچنین طغیان رودخانه در شهرستان بندرگز اطلاع رسانی شد که با همکاری جمعیت هلال احمر و کنترل ترافیکی با سایر دستگاه‌های خدمات رسان در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر