جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید


... نوشته جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

پر شور و حرارت، شلوغ و آشفته، و از هر طرف پر از چیزهای شگفت‌انگیز – تهران، پایتخت پر از دود ایران، چیزهایی بیش‌تر از ترافیک بی‌پایان خیابان‌های‌اش برای مسافران در خود جای داده است. تهران مهد پیشرفت و تکنولوژی ایران و نماد زندگی مدرنیته شهری است. اگر میخواهید جاهای دیدنی تهران را بشناسید با ما در این نوشتار همراه باشید.

با این‌که بسیاری از مسافران، به اشتباه، به سرعت از تهران عبور می‌کنند تا به شهرهای تاریخی ایران برسند، چیزهای بسیاری در تهران وجود دارد که می‌توانند نظر هر مسافری را به خود جلب کنند. تهران با ۱۴ میلیون نفر جمعیت، یکی از پویاترین و جالب‌ترین شهرهای دنیا است. موزه‌های باشکوه، بازارهای بزرگ، آدم‌های جذاب و البته رستوران ها و غذاهای خوشمزه!

از منظره‌ی تماشایی رشته کوه‌های البرز گرفته تا چند نمونه‌ی باارزش از معماری، غذاهای دلپذیر،‌ و به ویژه، یکی از مهربان‌ترین مردمان دنیا – با چند روز زندگی در تهران متوجه خواهید شد چرا تهران مقصدی گردشگری است که قطعا نباید مسافران آن را نادیده بگیرند! این شما و این ۲۵ جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید!

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی تهران

۱. بازار بزرگ تهران

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

یکی از جاهای دیدنی تهران بازار بزرگ تهران که به عنوان یک بازار تاریخی شناخته می‌شود، چیزی فراتر از یک مکان تاریخی است؛ زیرا هم‌چنان تا به امروز، به عنوان مرکز حیاتی اقتصادی در تهران به شمار می‌رود؛ جایی که همه‌ی آدم‌ها برای خرید و فروش به آن‌جا مراجعه می‌کنند.

اگر بتوانید، در فرصت مناسب، در تمام هزارتوی بی‌پایانی از کوچه‌های مسقف پرسه بزنید، می‌توانید واقعیت این مکان تاریخی را درک و تجربه کنید. البته، قبل از هر کاری، روی گوشی همراه‌تان یک نقشه نصب کنید – در این صورت،‌ می‌توانید با خیال راحت از این‌که به آسانی راه خروج را پیدا خواهید کرد، تا آن‌جا که می‌توانید در این هزارتو گم شوید!

بازار بزرگ تهران در طول روز، به شکل باور نکردنی برای عکاسی فوق‌العاده است؛ حتما هنگام صبح از بازار دیدن کنید. زیرا بعد از ظهرها چرخ‌دستی‌های سریع‌السیر و ترسناکی که برای جا به جایی موجودی‌های انبار از هر سمتی به حرکت در می‌آیند، ممکن است ذهنیت خوب‌تان را از این بازار به هم بریزند. فروشندگان فرش‌های ایرانی نیز بدون شک آدم‌های مهربانی هستند که می‌توانند راهنمایی‌های جذابی به شما ارائه دهند.

مطلب مرتبط: جاهای دیدنی تبریز: ۱۸ جاذبه دیدنی تبریز پایتخت گردشگری اسلامی

۲. پل طبیعت تهران

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

این پل سه طبقه و ۲۷۰ متری دو پارک را در تهران به یکدیگر متصل می‌کند؛ شاید بتوان گفت، پل طبیعت زیباترین اثر معماری شهری است که بعد از انقلاب ساخته شده است.

پل طبیعت که در ۱۳۹۳ افتتاح شد، مکان محبوبی است که مردم تهران برای لذت بردن از صرف غذا، تماشای زیبایی‌های اطراف، و استراحت و آرامش به آن‌جا مراجعه می‌کنند. نکته‌ی جالب‌ و باورنکردنی درباره‌ی پل طبیعت این است که این پل زاییده‌ی افکار یک دانشجوی معماری به نام لیلا عراقیان است که در آن زمان فقط ۲۶ سال داشت.

تجربه‌ی گشت و گذار روی پل طبیعت را که در رقابت‌های طراحی در سراسر جهان به موفقیت دست یافت، نباید از دست بدهید.

۳. برج آزادی

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

برج آزادی سازه‌ای است که سراسر جهان آن را به عنوان نمادی از ایران می‌شناسند – این برج که پیش از انقلاب برج شهیاد نامیده می‌شد، نمادی است واقع در ورودی غربی شهر تهران، و بخشی از مجموعه‌ی فرهنگی آزادی به شمار می‌رود.

زیر این برج یک موزه قرار دارد. برای گشت و گذار در این برج می‌توانید پیاده‌روی کنید یا با استفاده از دو آسانسور از این سازه‌ی ۴۵ متری بالا بروید. تمام این برج مزین به سنگ مرمر است؛ بنابراین، می‌توان تصور کرد که این سازه هنگام غروب آفتاب چه‌قدر می‌تواند زیبا و چشم‌نواز باشد (البته چشم‌انداز بالای این برج نیز فوق‌العاده زیبا است!). برج آزادی توسط معماری ایرانی به نام حسین امانت ساخته شد؛ وی این سازه را بر اساس معماری کلاسیک ایران طراحی کرد.

مطلب مرتبط: جاهای دیدنی اصفهان: ۲۵ جاذبه گردشگری اصفهان نصف جهان

۴. کاخ گلستان، میراث جهانی یونسکو

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

کاخ باشکوه و فوق‌العاده‌ زیبای گلستان که به عنوان یکی از آثار برجسته‌ی دوران قاجار شناخته می‌شود، حاصل پیوند هنر معماری ایران و تاثیرات معماری غربی است. به همین خاطر نیز این مجموعه، به حق، به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این کاخ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های تهران و از جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود. هنگامی که خاندان قاجار قدرت را در ۱۷۸۹ میلادی (۱۱۷۴ شمسی) به دست گرفت، تهران را به عنوان پایتخت ایران انتخاب کرد – شهری که تاکنون به عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود. کاخ باشکوه و فوق‌العاده چشم‌نواز گلستان یکی از مکان‌های تاریخی شهر تهران است که مسلما نباید به سادگی از آن عبور کنید.

جاهای دیدنی تهران ۵: موزه‌ی زندان قصر

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

موزه‌ی زندان قصر تهران که چند سالی است افتتاح شده است، دورانی سیاه را به بازدید کنندگان نشان می‌دهد که این مجموعه‌ی زندان در زمان حکومت پهلوی، به عنوان مکانی برای شکنجه‌های روانی و بدنی شناخته می‌شد.

هنوز برخی از زندانیان سابق این زندان، هر از گاهی، به این موزه می‌روند و بازدید کنندگان را راهنمایی می‌کنند، و خاطراتی را از شکنجه‌ شدن‌شان، از جمله شکسته شدن دندان‌ها و قطع شدن برخی اعضای بدن‌ را برای سایرین تعریف می‌کنند. باغ‌های زندان قصر سابق به پارک زیبایی تبدیل شده‌اند؛ با این‌که ساختمان تاریخی و اصلی زندان (با آجر کاری‌های زیبا و خیره کننده) بیش‌تر از سایر مکان‌های این مجموعه در کانون توجه است، نباید از ساختمان بتونی تیره رنگ و جدیدتری که در پشت این مجموعه قرار دارد غافل شوید؛ در این ساختمان هم‌چنان می‌توانید صدای ضبط شده‌ی فریادهای زندانیان را در حال شکنجه بشنوید.

در این موزه می‌توانید به آن‌چه پیش از انقلاب و در حین آن در این زندان صورت گرفته نگاهی به شدت واقعی بیندازید.

مطلب مرتبط: جاهای دیدنی کیش: ۲۵ مهمترین تفریحات و جاذبه گردشگری کیش

جاهای دیدنی تهران ۶: تله کابین توچال تهران

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

اگر آلودگی بیش از حد هوای تهران عرصه‌ی نفس کشیدن را برای‌تان تنگ کرده است، سری به کوهستان‌های شمال تهران بزنید و از امکانات تله کابین توچال بهره‌مند شوید.

سفرتان به سمت بالای کوه حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد، و سپس با کمی تلاش می‌توانید به آسانی به قله‌ی کوه توچال (۳۹۳۳ متر) برسید. همان‌طور که انتظار می‌رود، مناظر و چشم‌انداز‌های پیش روی‌تان فوق‌العاده زیبا و خیره کننده هستند – هم مناظر کوهستانی و هم منظره‌ی شهر آشفته‌ی تهران – و اگر به پیاده‌روی علاقه‌مند باشید، در ایستگاه‌های مختلف بین راه فرصت‌های فراوانی برای پیاده‌روی به دست خواهید آورد.

این مکان تفریحی برای مردم تهران، به خصوص در آخر هفته‌ها، بسیار محبوب است؛ ولی اشتباه بسیاری از گردشگران را تکرار نکنید، و فقط در طول هفته‌ به تله کابین توچال بروید. به غیر از دوشنبه‌ها، در سایر روزهای هفته می‌توانید از امکانات تله کابین توچال استفاده کنید.

۷. اسکی

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

با این‌که بیش‌تر بخش‌های کشورمان از بیابان تشکیل شده است، هنوز مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای اسکی وجود دارد – این مکان‌ها یکی از ارزان‌ترین مکان‌های دنیا برای اسکی هستند!

با این‌که به نظر می‌رسد گرمایش زمین فصل‌های اسکی‌بازی را در ایران کوتاه‌تر کرده‌ است، از ماه بهمن می‌توانید مکان‌های بسیار خوبی را برای اسکی در شمال تهران پیدا کنید. پیست اسکی توچال در بالا و انتهای مسیر تله کابین قرار دارد و می‌تواند روز بسیار دلپذیری را برای‌تان به وجود بیاورد، ولی اگر اسکی‌باز جدی و حرفه‌ای هستند، باید به پیست‌های اسکی دیزین یا شمشک بروید که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند.

مطلب مرتبط: جاهای دیدنی شیراز: ۲۷ جاذبه گردشگری شیراز که حتما باید ببینید

۸. موزه هنرهای معاصر تهران

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

با این‌که ایران ممکن است امروزه در زمینه‌ی هنرهای معاصر آن‌چنان پیشرو نباشد، ولی هم‌چنان توصیه می‌کنیم به موزه‌ی هنرهای معاصر تهران بروید تا مجموعه‌ای خیره کننده از آثاری را مشاهده کنید که در کلاس جهانی و متعلق به قرن‌های نوزده و بیست اروپا و آمریکا هستند.

۹. مجموعه‌ی موزه‌ی سعدآباد

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

مجموعه‌ی وسیع و ۳۰۰ هکتاری سعدآباد که توسط پادشاهان قاجار و پهلوی ساخته شد، الگویی مشابه‌ی کاخ‌های حاکمان سعودی و سایر دولت‌های حوزه‌ی خلیج فارس دارد.

با این‌که95هزینه‌ی بازدید از مجموعه‌ی سعدآباد که امروزه برای عموم مردم آزاد است، کمی گران‌تر از استانداردهای جیب ایرانی‌ها است، این مجموعه مکانی بسیار زیبا برای گشت و گذار، و لذت بردن از جنگل طبیعی، قنات‌ها، و ساختمان‌ها است. برای بازدید از هر بخش از این موزه باید به طور جداگانه هزینه پرداخت کنید، به غیر از کاخ سبز سعدآباد (با تالار آینه‌اش) که مدتی است تحت مرمت قرار دارد. هم‌چنین، مجموعه‌ای از خودروهای سلطنتی نیز وجود دارد که اگر به این خودرو‌ها علاقه‌مند باشید، بازدید کوتاهی از آن برای‌تان جالب خواهد بود.

۱۰. پارک شهر

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

پارک شهر پارک وسیعی است در مرکز شهر تهران و نزدیک به بیش‌تر موزه‌های معروف در این منطقه – کمی در این پارک پرسه بزنید و از بازدید باغ پرندگان، آکواریوم، و کتابخانه‌ی آن لذت ببرید. موزه‌ی صلح تهران نیز در این مکان واقع است. به علاوه، می‌توانید تعداد زیادی گربه را نیز در این پارک مشاهده کنید. هم‌چنین، می‌توانید با دیگران پینگ پنگ بازی کنید و با آدم‌هایی که برای آرامش و استراحت به آن‌جا آمده‌اند، کمی گفتگو کنید.

پارک شهر شاید تنها پارک بزرگی در مرکز شهر باشد که برای فرار از ترافیک و شلوغی دائمی این منطقه بتوان به آن‌جا پناه برد.

۱۱. موزه‌ی ایران باستان

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

موزه ایران باستان، اولین موزه ایران، در ابتدای خیابان ۳۰ تیر، در بخش غربیِ میدان مشق تهران در خیابان سی تیر جای دارد. ساخت این موزه در ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۱۳ خورشیدی به دستور رضا شاه توسط معمار فرانسوی، آندره گُدار، شروع شد. ساختمان موزه در سال ۱۳۱۶ به اتمام رسید و موزه برای بازدید عموم افتتاح شد. که در آن از اشیا تاریخی ایران پیش از اسلام نگهداری می‌شود و یکی از باشکوه‌ترین موزه‌های کشور می باشد

این موزه که برخی از اشیای دوره‌ی پهلوی را نیز در خود جای داده است، بعد از انقلاب دستخوش تغییراتی شد. اگر به جهان باستان علاقه دارید باید به این موزه سر بزنید. موزه‌ی تاریخ بعد از اسلام نیز در کنار موزه‌ی ایران باستان قرار دارد.

مطلب مرتبط: جاهای دیدنی صربستان: ۱۵ بهترین جاذبه های گردشگری صربستان

۱۲. موزه دوران اسلامی

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

درست در کنار موزه‌ی ایران باستان، موزه‌ی دوران اسلامی قرار دارد که به عنوان یکی از بهترین موزه‌های تهران شناخته می‌شود.

این ساختمان سه طبقه، که به تازگی بعد از حدود ۹ سال بازسازی، مجددا افتتاح شده است، بیش از ۱۵۰۰ اثر تاریخی و عتیقه متعلق به دوران اولیه‌ی اسلامی از قبیل دوران سلجوقیان، تیموریان، صفویان، و دوره‌ی قاجار را به نمایش گذاشته است. این موزه آن‌چنان زیبا است که دل‌تان نمی‌خواهد به سرعت از کنار قالی‌ها، نقاشی‌ها، بشقاب‌ها، گلدان‌ها، و چیزهای تاریخی بگذرید، و به تمام جزییات آن‌ها علاقه‌مند می‌شوید.

هم‌چنین، فضای نمایشگاهی موقتی نیز در طبقه‌ی اول این ساختمان وجود دارد که هر شش ماه یک بار موضوع آن تغییر می‌کند.

۱۳. موزه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

موزه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دربردارنده‌ی تجربه‌ای بی‌نظیر از شکوه ایران در دوران معاصر، به همراه اندکی چاشنی تبلیغات سیاسی است، که باید در فهرست مکان‌های مورد نظرتان برای بازدید در تهران قرار دهید.

این موزه که بر جنگ خونین ایران و عراق با بیش از یک میلیون نفر کشته تمرکز دارد، دارای بیش از هفت تالار است که جزییات دقیقی از جنبه‌های مختلف قابل تصور این جنگ در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهد – اگرچه بیش‌تر این اطلاعات از طریق صفحه نمایش، مدل‌های ایستاده، جلوه‌های بصری و غیره ارائه می‌شوند. این موزه دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای است، و پس از بازدید از آن شاید به طور کامل از شرایط هولناک جنگ در تاریخ معاصر ایران آگاه شوید.

پل شهدا نیز در این موزه جذابیت ویژه‌ای دارد – و در فضای خارجی این موزه تانک‌ها، راکت‌ها، و هواپیمایی‌ برای بازدید عموم قرار دارند.

۱۴. امام‌زاده صالح

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

هم‌چنین می‌توانید از بنای زیبای امام‌زاده صالح تجریش دیدن کنید؛‌ این بنا آرامگاه حضرت صالح پسر امام موسی کاظم است.

امام‌زاده صالح یکی از محبوب‌ترین آرامگاه‌های تهران است، که نمای داخلی آن بسیار خاص و جذاب است؛ امام‌زاده صالح یکی از بناهای مورد علاقه‌ی گردشگران خارجی نیز هست. در ساعاتی غیر از ساعات نماز، از گردشگران خارجی در امام‌زاده صالح با آغوش باز استقبال می‌شود.

۱۵. کلیسای سرکیس مقدس

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

کلیسای سرکیس مقدس بزرگ‌ترین کلیسای حواری ارمنی در شهر تهران است که در ۱۹۷۰ (۱۳۴۹) بنا شد.

این کلیسا که در خیابان‌های مرکزی تهران واقع است، دارای معماری بی‌نظیر و سبک ترکیبی قرون وسطایی و مدرن است. کلیسای سرکیس مقدس با هزینه‌ی خیران ارمنی ساخته شده است و سالانه گردشگران و علاقه‌مندان بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند. در محوطه‌ی این کلیسا بنای یادبود نسل‌کشی ارمنیان با سنگ مرمر سفید ساخته شده، و روی آن با خطوط فارسی و ارمنی نوشته شده است، “‌یادبود شهدای ارامنه‌”‌. همه‌ی آدم‌ها با هر عقیده‌ای می‌توانند از این کلیسای زیبا دیدن کنند.

۱۶. موزه‌ی سینمای ایران

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

موزه‌ی سینمای ایران که در شمال تهران واقع است، در مجموعه‌ای زیبا و چشم‌نواز از یک عمارت و باغ تاریخی متعلق به دوران قاجار قرار دارد؛ در این موزه ترکیب عجیب و کمیابی از تجهیزات، پوسترها، و عکس‌های مربوط به صنعت فیلم‌سازی ایران وجود دارد که به صد سال گذشته تعلق دارند.

در این موزه حتی یک سینمای فعال بسیار زیبا نیز وجود دارد که دارای گچبری‌های زیبایی است و در آن، فیلم‌های جدید و کلاسیک ایران به نمایش در می‌آیند.

۱۷. مراکز خرید تهران

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

وقتی به تهران سفر می‌کنید، شاید قصدتان خرید نباشد و لزومی هم ندارد از فروشگاه‌‌های گران‌قیمت تهران خرید کنید. ولی بازدید از مراکز خرید در تهران که اصطلاحا به آن‌ها “‌مال‌”‌ گفته می‌شود، فقط به خرید محدود نمی‌شود.

فود کورت‌های بزرگ، مراکز بازی، و بسیاری از فروشگاه‌های برندهای خارجی محلی برای وقت‌گذرانی و تفریح جوانان و کودکان به شمار می‌روند. تهران دارای مراکز خرید بسیار عظیمی است که پرسه زدن در آن‌ها می‌تواند جالب باشد.

جاهای دیدنی تهران ۱۸:غذاهای خیابانی سی تیر تهران

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

با این‌که در سراسر تهران می‌توانید تعداد زیادی از غذا فروشی‌های سنتی خیابانی را مشاهده کنید، نقطه‌ی خاصی از تهران را به شما معرفی می‌کنیم که دارای فضایی جذاب و به روز است؛ وقتی بعد از ظهر یا هنگام شب‌ به خیابان سی تیر، در نزدیکی موزه‌ی ملی ایران، بروید، با فضایی زنده، چرخ دستی‌ها و واگن‌های غذا فروشی جذاب و تعدادی صندلی در اطراف آن‌ها مواجه خواهید شد که می‌توانید زمانی را در این خیابان جالب و زیبا به گشت و گذار، و هم‌چنین صرف غذا سپری کنید.

۱۹. رستوران های سنتی و مدرن تهران

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

بسیاری از رستوران تاریخی عا در میان بازار مرکزی تهران مخفی شده اند،که در این رستوران ها می‌توانید برخی از بهترین غذاهای سنتی تهران را در فضایی شلوغ و جذاب میل کنید. البته بهترین فست فودها و استیک ها و غذاهای دریایی و مدرن هم می توانید در تمامخیابان های اصلی تهران به راحتی و با قیمت مناسب پیدا کنید.

۲۰. استفاده از تاکسی‌های اینترنتی

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

در این روزها، هر کسی که پا به تهران می‌گذارد، باید اپلیکیشن یکی از تاکسی‌های اینترنتی را در گوشی همراه‌اش نصب کند؛ زیرا هزینه‌ی این تاکسی‌ها نصف تاکسی‌های واقعی است، و با استفاده از آن می‌توانید به هر جایی از تهران سفر کنید.

با استفاده از تاکسی‌های اینترنتی می‌توانید بدون مشکل مسیریابی به مکان‌های جذاب بیش‌تری در تهران دست پیدا کنید.

۲۱. کافی‌شاپ‌های تهران

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

در سال‌های اخیر، فرهنگ کافه نشینی در میان جوانان تهرانی بسیار افزایش یافته است؛ و این افزایش در مورد راه‌اندازی کافی‌شاپ‌ها چند برابر بوده است. جوانان در این کافی‌شاپ‌ها ترکیبی از فرهنگ محلی و جهانی را با یکدیگر تجربه می‌کنند.

کافی‌شاپ‌های تهران با دکوراسیون و نماهای بسیار زیبا به مکان‌های محبوبی برای ملاقات جوانان تبدیل شده‌اند و فرهنگ منحصر به فردی در این کافی‌شاپ‌ها ایجاد شده است.

البته با توجه به راه‌اندازی روز افزون کافی‌شاپ‌ها در تهران، پیدا کردن موارد خوب کمی دشوار شده است – بنابراین، بهترین راه این است که از مسئول هتل یا محل اقامت‌تان، یا از جوان‌های به روز در خیابان آدرس بهترین کافی‌شاپ منطقه را بپرسید.

۲۲. اقامت در هاستل‌های تهران

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

هاستل نوعی اقامتگاه مشترک است که مجوز تاسیس آن به تازگی در ایران صادر شده است. هاستل‌ها اقامتگاه‌هایی نسبتا مجهز، ولی ارزان‌قیمت هستند که فعلا در ایران، بیش‌تر به درد گردشگران خارجی می‌خورند.

به تازگی خانه‌های قدیمی را در برخی خیابان‌های نسبتا آرام‌تر محله‌های وسط شهر که فقط چند دقیقه با جاذبه‌های توریستی و ایستگاه مترو فاصله دارند، به طور کامل به صورت هاستل بازسازی کرده‌اند.

علاوه بر آن‌که امکانات مدرن، فضای خواب وسیع، غذاهای خانگی، و صبحانه‌ی رایگان این هاستل‌ها فوق‌العاده هستند، بهترین قسمت از تجربه‌ی این اقامتگاه‌ها فضای دوستانه‌ای است که پرسنل این مراکز معمولا در هنگام صرف صبحانه در میزهای مشترک ایجاد می‌کنند و به همه‌ی پرسش‌های‌تان پاسخ می‌دهند.

به علاوه، هاستل‌ها مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای ملاقات با سایر گردشگرانی هستند که ممکن است در ابتدا یا انتهای سفرشان به سر ببرند؛ شما می‌توانید مثل یک همسفر ایده‌های گردشگری یا فقط ماجراهای سفرتان را با آن‌ها در میان بگذارید.

جاهای دیدنی تهران ۲۳: هنر در متروی تهران

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

متروی تهران که دائما در حال گسترش است، به شریان زندگی تهران تبدیل شده است و می‌تواند در طول روز بیش از ۳ میلیون مسافر را جا به جا کند؛ چند متر بالاتر از این مسیرهای زیرزمینی، خیابان‌های شهر مانند شبکه‌‌ای هستند که کاملا قفل شده‌اند.

متروی تهران بسیار ارزان و راحت است، ولی مزیت دیگری نیز برای مسافران به همراه دارد – اگر داخل ایستگاه‌های مترو کمی به اطراف‌تان دقت کنید، متوجه می‌شوید مترو تهران بهترین مکان برای مشاهده‌ی آثار هنری و تبلیغات سیاسی در ایران است! به دیوارها یا دالان‌های ورودی طویل مترو توجه ویژه‌ای کنید؛ در این صورت، می‌توانید تصاویر و آثار هنری متنوع و متغیری را مشاهده کنید که بسیاری از مسائل جاری، از باورهای اخلاقی قرآنی و مطالبی درباره‌ی زندگی روزانه مردم گرفته تا موضوعات سیاسی، را به تصویر می‌کشند.

۲۴. پرسه در تهران

جاهای دیدنی تهران: 24 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

با این‌که ممکن است هر بار که از خیابان‌های تهران عبور می‌کنید، خطر تصادف و مرگ تهدیدتان کند، هیچ راه دیگری برای تجربه‌ی بافت اجتماعی و کشف چیزهای باارزش پنهان در این شهر بهتر از پرسه زدن در این خیابان‌ها وجود ندارد.

به جای سوار شدن تاکسی یا استفاده از مترو برای گذشتن از چند ایستگاه، بهتر است در خیابان‌های تهران پیاده‌روی کنید و ببینید با چه چیزهایی رو به رو می‌شوید. پارک‌های کوچک، غذاهای خیابانی، مغازه‌های جذاب، و بازارهای پنهان را باید به طور ملموس تجربه کنید.

به علاوه، اگر راه‌تان را گم کنید، به راحتی می‌توانید از مردم مسیر نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، کافی‌شاپ، موزه، یا رستوران را بپرسید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیر رضا مصطفایی و پریسا جعفری

منبع:inspiredbymaps

جاهای دیدنی تهران: ۲۴ جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403