سازمان نظام پزشکی برای پزشکان امضای الکترونیک ایجاد کند


سازمان نظام پزشکی برای پزشکان امضای الکترونیک ایجاد کند

تهران- ایرنا- معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دستیابی به امضای الکترونیک پزشکان به همکاری سازمان نظام پزشکی مربوط است، زیرا پزشکان باید برای این کار به سازمان نظام پزشکی مراجعه کنند و این سازمان باید برای پزشکان کارت الکترونیک صادر کند.

قاسم جان بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره امضای الکترونیک پزشکان افزود: سازمان نظام پزشکی زیرساخت امضای الکترونیک پزشکان را فراهم کرده است و امیدواریم در سال آینده به این موضوع نیز دسترسی داشته باشیم. زیرا قسمت عمده نسخه الکترونیکی نیازمند امضای الکترونیک پزشکان است.

* تله مدیسین در آغاز راه
وی درباره تله مدیسین ( خدمات پزشکی از راه دور) نیز بیان کرد: تله مدیسین در حال حاضر در مقطع شروع پروژه است. اینکه بتوانیم برخی خدمات مانند تصویربرداری از راه دور را برای بیماران اورژانسی توسط پرستار یا فرد آموزش دیده انجام بدهیم تا پزشک متخصص از نقطه ای دورتر بتواند به طور مثال سونوگرافی را ببیند و گزارش را ارائه بدهد. این موضوع مورد نظر وزیر بهداشت است، اما هنوز به صورت رسمی شروع نشده است. زیرا مواردی در رابطه با پوشش بیمه ای نیز وجود دارد که باید حل شود.
جان بابایی ادامه داد: تله مدیسین یکی از برنامه های وزارت بهداشت در سال آینده است. به طور مثال کلینیک مجازی می تواند بار مراجعه مردم را به صورت حضوری کم کند.

*اتصال حوزه درمان به سامانه های بهداشت
معاون وزیر بهداشت درباره پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان نیز اظهار داشت: اجرای پرونده الکترونیک سلامت به صورت کامل نیازمند زمان است، در حال حاضر در اکثر دانشگاه های علوم پزشکی این موضوع آغاز شده و به شکل خوبی در حال پیشرفت است. به طور مثال سامانه سیب خدمات بهداشت و پیشگیری را ثبت می کند. قصد داریم خدمات بستری و سرپایی حوزه درمان را هم به این سامانه متصل کنیم. زیرا پرونده ای که در حال حاضر وجود دارد بیشتر مربوط به مراقبت و پیشگیری است و اگر خدمات بستری و درمان هم به این پرونده متصل شود، پرونده الکترونیک سلامت تکمیل می شود.
اجتمام *9482 * 3063

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس