به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دریاچه شهدای خلیج فارس که معروف به دریاچه چیتگر است در غرب تهران واقع شده و مدتی است به مکانی برای اوقات فراغت تبدیل شده است.

عید امسال حال و هوای دریاچه چیتگر نوروزی است و با برنامه‌هایی متنوع و شاد به استقبال مسافران و شهروندانی تهرانی نشسته است. حال در این رابطه با مدیریت و بهره‌بردار دریاچه شهرداری خلیج فارس به گفت‌وگو نشستیم و از برنامه‌های عیدانه اطراف دریاچه گفت.

مرتضی احمدی، مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران، متولی بهره‌برداری دریاچه شهدای خلیج فارس (دریاچه چیتگر) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره برنامه‌های نوروزی در این دریاچه مطرح کرد: شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران به عنوان متولی بهره‌برداری دریاچه خلیج فارس برای اولین بار در نوروز 98 برنامه‌های متنوع و مفرحی را برای میزبانی گردشگرانی که هر ساله از سراسر کشور به این دریاچه مراجعه می‌کنند؛ تدارک دیده است.

مرتضی احمدی ادامه داد: برآورد ما این است که در نوروز 98 بیش از دو میلیون بازدید کننده از این دریاچه وجود خواهد داشت؛ بنابراین با توجه به برنامه ویژه‌ای که شهرداری منطقه 22 در استیج غربی دریاچه تدارک دیده است، شرکت عمرانی برای اولین بار برنامه‌های متنوعی اعم از اجرای تئاتر و نمایش‌های خیابانی که با مشارکت مردم اجرا خواهد شد (به این نحو که داستان را بازیگران شروع کرده و زمانی که به گره داستانی می‌رسند ادامه کار با مشارکت مردم خواهد بود) گروه‌های موسیقی خیابانی، شاهنامه خوانی، جشنواره بادبادک ها، مراسم نورافشانی به مدت 10شب، موسیقی زنده در فضای باز و .. جهت پذیرایی از گردشگران و شهروندان تدارک دیده است. همکاری ما نیز با گروه‌هایی است که رزومه خوبی در زمینه فعالیت خود داشته‌اند.

وی اظهار کرد: از آنجایی که بعضی از برنامه‌ها نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیربط دارند و پیگیری اخذ مجوزها در دستور کار قرار گرفته است.

احمدی با بیان اینکه این برنامه‌ها بیشتر به مسائل اجتماعی می‌پردازند اضافه کرد: از یک گروه شاهنامه‌خوانی دعوت بعمل آمده چراکه نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از ایران باستان است و (هدف ما توجه به ادبیات باستانی کشورمان بوده است؛ برنامه‌هایی مثل مار و پله بزرگ و گروه‌های موسیقی خیابانی جهت آرامش و افزایش نشاط اجتماعی تدارک دیده‌ایم تا گردشگران عزیزمان در کنار دریاچه فضایی شاد و پر از انرژی را تجربه کنند.

وی ادامه داد: نزدیک 10شب راس ساعت، 21 برنامه نورافشانی در یکی از جزیره‌ها اجرا خواهد شد که این برنامه‌ها 13فروردین مصادف با شب مبعث و سه‌شنبه آخر سال وسعت بیشتری خواهد داشت، همچنین مراعات و حفظ حرمت شب‌های وفات و شهادت در ایام نوروز نیز درنظر گرفته شده است. جشنواره بادبادک‌ها در ضلع شمالی این دریاچه تدارک دیده شده که نوجوانان و جوانانی که علاقه‌مند هستند می‌توانند در این برنامه‌ها مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان افزود: مجموعه از کار فودها یا ون کافه‌ها در ضلع جنوبی دریاچه که آرامش بیشتری نسبت به فضاهای دیگر دارد مستقر خواهند شد؛ از یک گروه حرف‌های دوچرخه سوار نیز دعوت به عمل آمده تا نمایش آکروباتیک در ضلع شرقی دریاچه اجرا کنند؛ هماهنگی‌هایی نیز با سازمان هلال احمر صورت گرفته است تا علاوه بر خدمات امدادی که دارند فعالیت‌های ویژه‌ای را در دریاچه شهدای خلیج فارس مناسب کودکان و سالمندان داشته باشند.

وی اظهار کرد: استفاده از برنامه‌های ما برای عموم رایگان است و مبلغی را از مردم دریافت نمی‌کنیم؛ روز 13و 14 فروردین نیز دو عروسک غول پیکر عمو نوروز و ننه سرما را در اینجا خواهیم داشت چراکه این دو روز بیشترین مراجعه کننده به دریاچه را داریم.

احمدی با بیان اینکه مجموعه خدمات ما در ایام نوروز تا ساعت 2بامداد است اذعان کرد: تمام غرفه‌های ما در محوطه پیرامونی دریاچه، خود را برای میزبانی از مهمانان نوروزی آماده کرده‌اند؛ یک کار دسته جمعی برای اینکه فضای آرام و نشاط آوری فراهم شود.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که برای لحظه سال تحویل چه برنامه‌هایی دارید اعلام کرد: به دو دلیل ما برای لحظه سال تحویل برنامه‌ای نداریم؛ اول اینکه شهرداری منطقه 22 در مقبره‌الشهدا برنامه معنوی ویژه‌ای را تدارک دیده است و ما نیز مایل بودی مشهروندانی که خارج از منزل سال نو را جشن می‌گیرند در این منطقه حضور داشته باشند و دیگر اینکه بسیاری از شهروندان مایل هستند که لحظه سال تحویل کنار خانواده خود باشند؛ بنابراین برنامه خاصی برای این شب تدارک دیده نشده است.

احمدی در خصوص اینکه چرا فضای دریاچه چیتگر با داشتن پتانسیل‌های لازم به قدر کافی شاداب نیست گفت: توزیع جمعیتی که به منطقه مراجعه می‌کنند در طول سال متفاوت است. برای این محیط باید به طور مداوم رویدادهای مختلفی طراحی و اجرا شود تا برای هر ایرانی محلی برای ثبت خاطره‌هایی شود که با مراجعه به این مکان، در ذهن به خوشی حک شود. وظیفه ما است که دریاچه خلیج فارس را به نقطه‌ای برسانیم که زنده بودن خود را حفظ کند.

رایگان تفریح کنید/ دریاچه چیتگر نوروز امسال با برنامه سرزنده در انتظار گردشگران