پرداخت عوارض دهیاری‌ها الکترونیکی می‌شود


پرداخت عوارض دهیاری‌ها الکترونیکی می‌شود

تهران -ایرنا- معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض دهیاری‌های کشور خبر داد.

به گزارشایرنا از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سعیدرضا جندقیان بیدگلی روز شنبه افزود: با پیگیری‌های مستمر و هماهنگی‌های صورت گرفته با دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان و موافقت دبیر کمیسیون هماهنگی انفورماتیک بانک‌ها، امکان انجام عملیات پرداخت عوارض روستایی به‌صورت الکترونیکی از طریق طرح پرداخت خاص، که در اکثر بانک‌های عامل راه‌اندازی شده است، امکانپذیر است.
وی خاطر نشان کرد: طرح پرداخت الکترونیکی عوارض در دهیاری‌ها به استانداری‌‌ها ابلاغ شده و هر استان می‌تواند با بانک‌ها وارد مذاکره شده و بانکی که خدمات بهتر و ارزان‌تری را ارائه می‌کند، برای اجرای این طرح را انتخاب کنند.
جندقیان ابراز امیدواری کرد که این طرح در سال 98 با کمک دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها و مساعدت بانک‌ها در سطح دهیاری‌های کشور اجرایی شود.
وی در خصوص کاربرد فناوری اطلاعات در مناطق روستایی توضیح داد: با توجه به کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌های مختلف و بهره‌گیری از این فناوری در دهه‌های اخیر، بدون تردید دهیاری‌ها نیز به منظور ارائه خدمات بهتر به روستاییان و تسهیل فرآیندهای دهیاری در راستای بهبود روش‌ها، کاهش هزینه، کاهش زمان اجرای برنامه‌ها باید از این فناوری قدرتمند استفاده کنند.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: اگر بخواهیم مدیریت روستایی توانمند داشته باشیم باید دهیاری‌ها را به فناوری‌های نوین مجهز کنیم با توجه به اینکه رضایتمندی روستاییان در ارائه خدمات دهیاری‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است، بنابر این در سال آینده تلاش خواهیم کرد که زیرساخت‌های لازم را به منظور بهره‌گیری از سامانه‌های الکترونیکی و فناوری اطلاعات را با کمک سایر دفاتر مرتبط در سطح دهیاری‌ها مهیا کرده و استاندارد‌سازی لازم را انجام بدهیم تا بستر مناسب برای اجرای این طرح در بیشتر دهیاری‌های کشور فراهم شود.
اجتمام *2181 * 3063

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون