امیر دریادار سیاری: در تاکتیک‌های نظامی خودکفایی شده‌ایم


امیر دریادار سیاری: در تاکتیک‌های نظامی خودکفایی شده‌ایم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش بابیان اینکه در ارتش پاسخگوی همه تهدید‌های دشمنان هستیم، گفت: امروز اگر دشمنان بخواهند به ما تعرض کنند جوابی خواهند شنید که قطعاً از کار خود پشیمان خواهند شد.

خبرگزاری تسنیم: دریادار حبیب‌الله سیاری در نشست خبری که در محل قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب ارتش برگزار شد با اشاره به مأموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: مأموریت‌های ارتش در سه موضوع حفظ تمامیت ارزی، حفظ استقلال و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی خلاصه می‌شود. ارتش با در اختیار داشتن نیروی زمینی، هوایی، دریایی و سازمان عقیدتی سیاسی موظف است این اهداف را به سرانجام برساند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش بابیان اینکه ارتش در دوران دفاع مقدس بیش از ۵۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: امروز ارتش آمادگی کامل برای انجام مأموریت در مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی را دارد و برای کسب این آمادگی از دانش و فناوری‌های نوین نظامی استفاده کرده است.

دریادار سیاری با تأکید بر اینکه امروز نمی‌توان بر مبنای تاکتیک‌های گذشته حرکت کرد، ادامه داد: برای حرکت روبه‌جلو نیازمند نگاه به تجربه گذشته و بهره‌مندی از فناوری روز دنیا هستیم. ارتش با به‌کارگیری نیروی انسانی مؤمن، متخصص و انقلابی توانسته بالاترین سطح آموزشی را ایجاد و خود را تأمین و تجهیز کند و ارتش با اتکا به خود توانسته تجهیزات مدرن و پیشرفته در امر پدافند هوایی و دریایی را تولید و مورداستفاده قرار دهد.

دریادار سیاری تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تأمین تجهیزات خود در امر دفاع کاملاً از توان داخل استفاده و می‌توان گفت: روی پای خودش ایستاده است. ارتش برای ساخت هواپیما، رادارها، موشک‌ها، ناو‌های موشک‌انداز و زیردریایی‌ها به جوانان مؤمن و متعهد اعتماد کرده و کار را به دست آن‌ها سپرده است.

وی بابیان اینکه پیش از انقلاب اسکله‌ها و موج‌شکن‌های نیروی دریایی ارتش توسط کشور‌های غربی ساخته می‌شد، عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز علاوه برساخت اسکله و موج‌شکن در بحث تاکتیک‌های نظامی نیز به خودکفایی رسیده و توان دفاعی و نظامی ارتش درجایی است که می‌توان گفت: پاسخگوی همه تهدید‌های دشمنان هستیم. امروز اگر دشمنان بخواهند به ما تعرض کنند جوابی خواهند شنید که قطعاً از کار خود پشیمان خواهند شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش بابیان اینکه توانمندی امروز ارتش بر پایه آموزش‌ها استوار است، گفت: کشور در جنگ سخت آمادگی و بازدارندگی لازم را دارد، اما لازم است در جنگ نرم نیز این آمادگی و بازدارندگی را داشته باشیم. جنگ نرم عملاً در حال انجام است و دشمن در این فضا به شیوه‌های مختلف برای برتری برما تلاش می‌کند، اما به لطف خدا همان‌طور که دشمنان در جنگ سخت از ما شکست خوردند در جنگ نرم نیز شکست سختی می‌خورند.

وی بابیان اینکه دشمن همواره در حال رصد تحرکات مردم در مواقع و شرایط ویژه است، افزود: راهیان نور یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در جنگ نرم و نشان‌دهنده آمادگی ملت برای مقابله با دشمنان است.

‌معاون هماهنگ‌کننده ارتش بابیان اینکه دریا منبع ثروت و قدرت است، گفت: ایران ۳ هزار کیلومتر مرز آبی دارد که ۹۰۰ کیلومتر آن در سواحل مکران و محل دسترسی ما به آب‌های آزاد جهان است. هر ملتی که دسترسی به آب‌های آزاد جهان داشته باشد می‌تواند گام‌های بلندی در جهت توسعه بردارد.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه دشمن ما را از سواحل مکران دور کرده است، عنوان کرد: دشمن به‌مرور زمان ما را از دریا دور کرد و امروز تلاش داریم تا به دریا برگشته و پیشرو در عرصه دریایی دنیا باشیم. ما برای پیشرفت و توسعه سواحل مکران در حال فعالیت هستیم و به‌زودی توان دریایی خود در این سواحل را افزایش‌خواهیم داد.

وی بابیان اینکه امروز برای منافع خود در دریا نقش‌آفرینی می‌کنیم، تأکید کرد: دشمنان بدانند توان دریایی ما آن‌قدر بالا است که برای تأمین امنیت کشتی‌های نفتی و منافع ملی خود در هر نقطه‌ای حضور یافته و از منافع خود دفاع می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا