ضرورت توسعه فرهنگ دانش‌بنیان در استان‌ها/شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین نماد اقتصاد مقاومتی هستند


ضرورت توسعه فرهنگ دانش‌بنیان در استان‌ها/شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین نماد اقتصاد مقاومتی هستند

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ دانش‌بنیان در استان‌ها، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از بالاترین شاخصه‌های اقتصادی مقاومتی برخوردار هستند.

به گزارش ایسنا، سید محمد صاحبکار خراسانی در سی‌ویکمین نشست سراسری رؤسای بنیادهای نخبگان استانی با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه اقتصادی کشور، اظهار کرد: این شرکت‌ها از بالاترین شاخصه‌های اقصادی مقاومتی برخوردار هستند.

وی با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ دانش‌بنیان در استان‌ها، افزود: روند فعالیت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که دستگاه‌های درون‌استانی درباره نقش و اهمیت این شرکت‌ها توجیه شوند.

صاحبکار خراسانی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از بهترین نمودهای کار گروهی در فضای علمی و فناوری است که در سند راهبردی کشور در امور نخبگان نیز به آن اشاره شده است.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری یادآور شد: دانش‌بنیان شدن، فرآیندی پویا است که هم ورودی و هم خروجی دارد. در واقع برای دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها باید از استانداردهای لازم برخوردار شوند.

در بخش دیگری از این نشست، صاحبکار ضمن تشریح نحوه ثبت‌نام، ارزیابی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: ارائه مشاوره‌ها و سیاست تسهیل‌گری در همه حوزه‌های مرتبط به شرکت‌های دانش‌بنیان مانند موضوعات بیمه‌ای، امور گمرکی و مالیاتی، نظام‌وظیفه تخصصی و ارتقای اعضای هیت‌علمی، از جمله مواردی است که برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش بافت یقه هفت