اقدامات دولت‌های غربی زمینه‌ساز جنایات تروریستی علیه مسلمانان است


اقدامات دولت‌های غربی زمینه‌ساز جنایات تروریستی علیه مسلمانان است

گروه سیاسی ــ دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس، تبلیغات اسلام‌هراسانه در غرب با حمایت دولت‌های این کشورها و عدم برخورد قاطع و پیشگیرانه با تروریست‌ها را زمینه‌ساز جنایات تروریستی همچون کشته شدن 50 مسلمان نیوزلندی دانست و گفت: جمهوری اسلامی در همه رده‌ها این جنایت را محکوم کرد و خواستار شفافیت و برخورد با این جنایت تروریستی شد.

اقدامات دولت‌های غربی زمینه‌ساز جنایات تروریستی علیه مسلمانان است

محمدجواد جمالی نوبندگانی، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره ریشه‌های حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند و به شهادت رسیدن ده‌ها نفر گفت: این حمله و حملات مشابه آن ریشه در حملات طراحی‌شده 11 سپتامبر دارد. پس از این حادثه، دنیای غرب به شدت شروع به تبلیغات سوء علیه اسلام و ترویج اسلام‌هراسی کرد و پس از آن مسلمانان اکثر نقاط اروپا و امریکا تحت بیشترین فشارهای روحی، روانی و اجتماعی در کنار تهدیدهای تروریستی قرارگرفتند.

وی افزود: عامل دیگر وقوع این حملات تروریستی علیه مسلمانان این است که خود دولت‌های غربی بر طبل اسلام‌ستیزی می‌کوبند و زمینه‌ساز این جنایات هولناک علیه مسلمانان می‌شوند. درباره این مورد خاص در نیوزلند نیز علی‌رغم اینکه این تروریست در فضای مجازی مدت‌ها علیه مسلمانان و اسلام تبلیغ می‌کرد و سلاح‌های خود را به نمایش می‌گذاشت، متأسفانه نیروهای امنیتی نیوزلند با وجود قدرت کشف این مسئله و برخورد با این فرد، چنین اقدامی نکردند تا به راحتی دست به کشتار مسلمانان نزند.

جمالی نوبندگانی اظهار کرد: این تروریست به صراحت اعلام کرده که تروریست افراط‌ گرای نروژی را الگوی خود قرار داده است. متأسفانه عدم برخورد قاطع و پیشگیرانه با این افراد، منجر به تکرار چنین جنایات تروریستی علیه مسلمانان شده و خواهد شد و در جلسه اول دادگاه نیز این فرد با روی خندان و بدون ذره‌ای پشیمانی حاضر شد.

جمالی نوبندگانی درباره درخواست وزیر امور خارجه کشورمان برای تشکیل جلسه اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: واقعاً سازمان همکاری‌های اسلامی و مجامع بین‌المللی حقوق بشری وظیفه سنگینی را در قبال این جنایت برعهده دارند. اکنون باید دید کسانی که وقتی یک صهیونیست از سوی یک فلسطینی کشته می‌شود با سرعت وارد عمل می‌شوند و خواستار محکومیت می‌شوند و دم از حقوق بشر می‌زنند، امروز در مقابل کشتار 50 مسلمان نیوزلندی چگونه واکنش نشان می‌دهند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: البته امروز ریاست سازمان همکاری‌های اسلامی برعهده فردی همچون محمد بن سلمان است که خودش ابرتروریست است و نمی‌توان انتظار چندانی از این سازمان داشت، اما خوشبختانه حاکمیت جمهوری اسلامی در همه رده‌ها این جنایت را محکوم کرد و خواستار شفافیت و برخورد با این جنایت تروریستی شد و باید منتظر ماند و دید که دولت نیوزلند و دولت‌های مدعی حقوق بشر مانند کانادا و استرالیا و سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در این باره چه موضعی می‌گیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟