فرکی: خودمان باعث می‌شویم که داوران اشتباه کنند


فرکی: خودمان باعث می‌شویم که داوران اشتباه کنند

حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان از حریف فردای تیمش در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر به عنوان تیمی غیرقابل پیش‌بینی یاد کرد.

به گزارش جی پلاس، حسین فرکی پیش از دیدار تیمش مقابل صنعت نفت آبادان ضمن بیان این مطلب گفت: پیش‌بینی شده بود که دو بازی تا قبل از سال جاری داشته باشیم، اما دیدار عقب‌افتاده با سایپا به سال بعد موکول شد. با توجه به نتایجی که صنعت نفت آبادان به دست آورده، این تیم غیرقابل پیش‌بینی است. آنها 14 تساوی در لیگ کسب کرده‌اند که یا بازی‌های‌شان به تساوی کشیده شده است یا خودشان بازی را مساوی کرده‌اند، تیمی که هواداران زیادی هم دارد.

وی با بیان اینکه صنعت نفت تیمی است که رکوردار تساوی بوده است، تصریح کرد: با تیمی بازی داریم که محبوب جنوب و قابل احترام است. فکر کنم بازی فردا بازی فنی و تکنیکی بالایی باشد، چون این تیم را آنالیز کرده‌ایم. نفت همیشه دنبال فوتبال بازی کردن است و به همین دلیل از بازیکنان تکنیکی و شوت زن برخوردار است. امیدوارم در بازی خانگی برابر این تیم سه امتیاز خانگی را کسب کنیم. ما هم نگاه رو به جلو داشته‌ایم و از 9 امتیاز قبلی هفت امتیاز را کسب کرده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان خاطرنشان کرد: این بازی برای ما متفاوت از بازی‌های دیگر است، چون به خاطر شرایط جوی نتوانستیم روز گذشته تمرین کنیم و به طور کل این تمرین کنسل شد. ما دو سه بازیکن آسیب‌دیده داریم که نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم، اما بازیکنانی داریم که انگیزه بالایی دارند. امیدوارم فردا بازی خوبی انجام داده و به هدف‌مان برسیم.

فرکی در مورد محروم و مصدومان تیمش برای دیدار فردا گفت: همان‌طور که گفتم این بازی به این دلیل برای ما متفاوت است که بازیکنانی چون آرمان قاسمی و مارکو ووکچویچ، بازیکن مونته‌نگرویی خود را در اختیار نداریم. سجاد مشکل‌پور را نیز به دلیل آسیب‌دیدگی مچ پا در اختیار نخواهیم داشت. سه بازیکن نیز در اردوی تیم امید حضور دارند. تصمیم داشتیم از امیر روستایی و مجید خدابنده‌لو استفاده کنیم، اما آنها هم در اختیار تیم امید هستند. در شرایطی که کارمان دشوار است، چون بحث همکاری با تیم امید را داشته‌ایم، به جای آنها از سه بازیکن دیگر که فاصله زیادی با دیگر بازیکنان ندارند، استفاده خواهیم کرد.

وی در واکنش به طرح این موضوع که فاصله پیکان با تیم پنجم جدول سه امتیاز است، گفت: جدول امسال جذابیت خودش را دارد. تیم‌های میانه جدول مثل ما، سایپا، ماشین‌سازی و صنعت نفت از کسب سهمیه و نگاه‌شان به بالای جدول باشد، دور شده‌اند. یک مقدار اطمینان خاطر دارند که به انتهای جدول نمی‌رسند و انگیزه‌شان برای رسیدن به مقام پنجم و ششم است و همین به آنها انگیزه داده است. ما هم این انگیزه را داریم که با کسب سه امتیاز و با دو گل فردا به برتری برسیم، در جایگاه پنجم، ششم ببینیم.

«امیدوارم بازی آخرمان را با پیروزی به پایان برسانیم و با خوشحالی به استقبال سال جدید برویم.»، سرمربی تیم فوتبال پیکان با بیان این جمله اظهار داشت: از وقتی که آمده‌ایم پنج بازی انجام داده و فردا ششمین بازی ما خواهد بود. هر چند خودم به این نتایج قانع نیستم و می‌توانستیم بیشتر امتیاز بگیریم، اما با توجه به وضعیت پیکان در بدو ورودمان نیاز به زمان داشتیم.

فرکی در واکنش به اعتراض به داوری‌ها گفت: این سؤال تکرارش من را اذیت و هجمه به داوری‌ها را زیاد می‌کند. داوران مثل ما می‌خواهند عملکرد خوبی داشته باشند. بخشی هم خودمان باعث می‌شویم که داوران اشتباه کنند. فوتبال‌مان همه چیز درست نیست که داوران هم بخواهند درست قضاوت کنند. داوران جایزالخطا هستند و اگر ما کمک نکنیم، ممکن است آسیبش به خود ما برسد. این پاسخ‌های من تکراری شده است. ما باید داوران را حمایت کنیم و باید قبول کنیم داوری یک روز به سودمان و یک روز به ضررمان است.

وی تصریح کرد: انتظار از جامعه داوری نیز این است که دو طرفه نگاه کرده و سعی کنند اشتباهات‌شان کمتر شود. شاید برخی از اشتباهات داوری ضرر کنند. این همه هزینه می‌کنیم و اشتباه داوری شاید باعث شود تیمی سقوط کند. اینجا نباید به داور بگوییم هر کاری دلت خواست، بکن. داور حق ندارد هر کاری بکند، اما ما نباید فضا را طوری پیش ببریم که داور اشتباه کند. نسبت به قضاوت داوران، همیشه احترام گذاشته‌ایم و از طرفی هم انتظار داریم فشار روی مربیان را بدانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حاشیه های ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج