مواضع مدیران در شریط مختلف تغییر نکند


مواضع مدیران در شریط مختلف تغییر نکند

آیت الله عبادی گفت: شرایط مختلفی برای اهل بیت علیهم السلام پیش آمد ولی مواضع آنها هیچ تغییری نداشته، که مدیران باید از آن الگو برداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،آیت الله «علیرضا عبادی» امروز (25 اسفند) در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام رجب به ویژه میلاد جواد الائمه(ع)، اظهار داشت: در حدیث ثقلین که مورد اتفاق شیعه و سنی است، این فراز که قرآن و عترت هرگز از هم جدا نمی شوند، موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از موارد که در افراد تاثیرگذار است، شرایط زمان، مکان، فقر، غنا، موقعیت اجتماعی و ... است، گفت: مدیران دستگاه های دولتی نباید در شرایط مختلف، خطا عمل کنند.

آیت الله عبادی گفت: مامون هدفی را تعریف کرد و دختر خود را به ازدواج امام جواد(ع) در آورد تا امام را محدود کند که قاعدتا باید این تصمیم بر روی امام جواد (ع) تاثیر گذار باشد؛ ولی امام جواد (ع) در تاریخ شیعه و سنی یک نقطعه ضعف در این تشکیلات مامون نشان نداد و باید گفت مدیران کنونی هم باید در همه شرایط مختلف، همانند امام جواد(ع) که هیچ کدام از فتنه های مامون بر حضرت تاثیرگذار نبود، هوشیار باشند.

وی افزود: شرایط مختلفی برای اهل بیت علیها سلام پیش آمده ولی مواضع آنها هیچ تغییری نداشته، که مدیران باید از آن الگو برداری کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه چه در تاریخ شیعه و چه در تاریخ سنی یک نقطه ضعف در تشکیلات مامون از امام جواد(ع) یافت نشد، گفت: همچنین 12 امام در همه شرایط مختلف راه درست و راهی که به نفع همگان بوده را انتخاب کرده اند.

آیت الله عبادی خطاب به مدیران دستگاه های دولتی، بیان کرد: در آستانه سال نو؛ یک سال را پشت سر می گذاریم و پوشه کارهای ما بسته می شود ولی باید گفت در طول یک سال چه کردیم؟ باید دید سود کردیم یا زیان که تشخیص سود و زیان هم کار ساده ای نیست.

وی سود و زیان را از اصول اولیه شناخت در جهان عنوان کرد و افزود: این همه بیمارستان می سازند، چرا بیماری ها کنترل نمی شود؛ چراکه خودمان را کنترل نمی کنیم و خودمان نفع و ضرر خود را نمی دانیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در مسائل ابتدایی هم انسان، سود و زیان خود را نمی فهمد و نتیجه آن این است که آبروی اسلام را برده ایم.

آیت عبادی عنوان کرد: باید دید حرف، سکوت، کار، خینت و پولی که جمع می کنیم به نفع و یا به ضرر خودمان است یا نه؛ چراکه در روزهای پایانی سال پوشه ننگین ما را در زومکن خواهند گذاشت و باید خودمان را ارزیابی کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ما حکم، عقل، قول پیغمبران، فلسفه، وحی، منطق، کشف و تزکیه همه را ندیده گرفته و هر کاری که دلمان گفت، انجام داده ایم و نفع و نه ضرر خود را تشخیص نمی دهیم، گفت: این ها قدرت نیست؛ فرصت است که باید از آن استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نه به نفع و نه به ضرر خود فکر نمی کنیم و نباید تعجب کنیم که به بدترین موجود تبدیل شویم، همه موجودات جهان بر اساس قانون زندگی می کنند و تنها موجودی که قانونی ندارد، همین بشر خداست.

آیت الله عبادی با بیان اینکه پرونده ما بسته می شود و پرونده جدیدی در سال جدید باز می شود، گفت: نباید گول خودمان و شیطان و زر و زیورهای دنیا را بخوریم و امیدواریم در توسل به امام جواد(ع)، خداوند به برکت اهل بیت علیهم السلام ما را از شر خودمان و اسلام را از خطر خودمان نجات دهد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق