انفجار بمب در تأسیسات نفتی کلمبیا­


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیماشرکت نفتی دولتی اکوپترول اعلام کرد: خط لوله کانو لیمون کلمبیا در روز جمعه در استان شرقی نورته دِ سانتاندر مورد حمله قرار گرفت.به گزارش خبرگزاری...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شرکت نفتی دولتی اکوپترول اعلام کرد: خط لوله کانو لیمون کلمبیا در روز جمعه در استان شرقی نورته دِ سانتاندر مورد حمله قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بوگوتا، شرکت اکوپترول در بیانیه ای اعلام کرد: مواد منفجره در امتداد خط لوله در منطقه روستایی تئوراما نزدیک مرز ونزوئلا منفجر شد و نفت به رودخانه ای در مجاورت آن نشت کرد. این دوازدهمین بار است که در طول امسال این خط لوله مورد حمله قرار می گیرد.
از ابتدای سال 2019، بیش از ده ها حمله در خطوط نفتی کلمبیا رخ داده که 11 مورد از آن در خطوط نفتی کانو لیمون صورت گرفته است. در سال 2018، به این خط بیش از 80 حمله شد که فعالیت آن را در اکثر اوقات سال مختل کرد.
خط لوله نفت کانو لیمون که طول آن 780 کیلومتر است و یکی ازخطوط نفتی مهم کلمبیا است، دائما مورد حملات خرابکارانه قرار می گیرد.
اگر چه شرکت اکوپترول معمولا نام گروه های مسئول بمبگذاری را افشا نمی کند، اما زیرساخت های نفتی به طور مرتب از طرف چپگراهای ارتش آزادیبخش ملی کلمبیا (ELN) مورد حمله قرار می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز