پیش‌بینی نخست وزیر پاکستان از دولت آینده افغانستان


پیش‌بینی نخست وزیر پاکستان از دولت آینده افغانستان

در حالی که دولت و مردم افغانستان از محتوای مذاکرات قطر اطلاعی ندارند، نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که این مذاکرات به روی کار آمدن دولت جدیدی در افغانستان منجر خواهد شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از اعتراض دولت افغانستان به پنهان کاری مذاکرات آمریکا با طالبان، حالا نخست وزیر پاکستان از روی کار آمدن دولت جدیدی در افغانستان خبر داده است.

وی در جمعی از مردم مناطق قبایلی پاکستان اظهارداشت: با روی کار آمدن دولت جدید در افغانستان به بهبود روابط تجاری و توسعه اقتصادی در منطقه منجر خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان ادامه داد: مذاکرات صلح با طالبان ادامه دارد و مردم افغانستان در آینده نزدیک در صلح در کنار هم زندگی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: یک حکومت خوب در افغانستان ایجاد خواهد شد، حکومتی که از تمام مردم افغانستان نمایندگی خواهد کرد، جنگ پایان می‌یابد و صلح در آنجا برقرار خواهد شد.

مقامات افغان در جریان مذاکرات آمریکا با طالبان قرار ندارند اما اظهارات نخست وزیر پاکستان حاکی از احتمال توافق طالبان با آمریکا درباره تشکیل حکومت جدید در افغانستان است.

تا کنون دولت افغانستان به اظهارات نخست وزیر پاکستان واکنشی نشان نداده است.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که طالبان همواره تاکید کرده است که آنها تنها درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان با آمریکا مذاکره می‌کنند.

این گروه پیش از این گفته بود که درباره مسائل داخلی با آمریکا مذاکره نمی‌کند و درباره نظام سیاسی آینده افغانستان با نیروهای سیاسی، دولت و مردم افغانستان گفت‌وگو خواهند کرد.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در اظهارات اخیرش در آمریکا نسبت به شیوه مذاکرات زلمی خلیلزاد و تلاش آمریکا برای ایجاد دولتی وابسته به واشنگتن هشدار داده بود.

برخی از مقامات افغان معتقدند که در جریان مذاکرات اخیر ممکن است که طالبان با آمریکا به معاملات پنهانی درباره سرنوشت نظام سیاسی افغانستان بدون حضور دولت و مردم این کشور دست یافته باشند.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان