توزیع میوه‌های تنظیم بازار عید در آذربایجان شرقی آغاز شد


توزیع میوه‌های تنظیم بازار عید در آذربایجان شرقی آغاز شد

تبریز- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه توزیع میوه شب عید در استان از امروز/شنبه/ آغاز شد، گفت: هر کیلوگرم پرتقال درجه یک شمال 30 هزار ریال و هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز درجه یک 54 هزار ریال در محل غرفه های نوروزی به فروش می رسد.

به گزارش شنبه ایرنا، اکبر فتحی در حاشیه جلسه کمیته راهبری میوه شب عید و بازدید از سردخانه «سرین میشو» اظهار داشت: میوه شب عید به حد کافی تامین شده و از امروز قابل عرضه است.
وی افزود: میوه شب عید امسال همانند سال های قبل شامل 2 قلم سیب و پرتقال است که توسط سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی به موقع تامین شده و در سردخانه های استان به حد کافی موجود است.
فتحی بیان کرد: قیمت میوه‌ های تنظیم بازاری شب عید در استان‌ ها و شهرستان‌ های مختلف بر اساس وضع بازار هر منطقه متفاوت است و در آذربایجان شرقی بر اساس تصمیم کمیته راهبری میوه شب عید در قالب 152 غرفه عرضه می شود که از این تعداد 41 غرفه در سطح شهرستان تبریز و بقیه در سایر شهرستان ها مستقر هستند.
وی به خالص بودن وزن میوه ها هنگام خرید تاکید کرد و گفت: فروش میوه در محل غرفه های عرضه میوه به صورت خالص خواهد بود و وزن سبدها از وزن میوه ها کسر خواهد شد و یا بر اساس مصوبه تعیین شده، به ازای هر جعبه پرتقال مبلغ 1500 تومان و هرجعبه سیب 2700 تومان از قیمت مشخص شده کسر می شود.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: میوه های سیب و پرتقال به مقدار کافی تامین و ذخیره سازی شده و عملیات توزیع پس از تایید کیفیت توسط شرکت بازرسی I.G.I از تاریخ اعلامی با نظارت نمایندگان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، تعاون روستایی، استانداری، معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی استان عرضه می شود.
فتحی به فرآیند نظارت بر محصولات میوه نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: فرآیند نظارت میوه های نوروزی، توسط تعاون روستایی آذربایجان شرقب و معاونت بازرسی سازمان صنعت و معدن استان از محل غرفه های عرضه خواهد بود.
وی گفت: خریداران درصورت مشاهده هرگونه تخلف و نارضایتی می توانند مراتب را توسط شماره تلفن های 124 و 32800184 گزارش یا به بازرسان مستقر یا سیار تعاون روستایی اعلام کنند.
3093/518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه