در گام دوم انقلاب باید بیش از گذشته به قرآن پناه ببریم


در گام دوم انقلاب باید بیش از گذشته به قرآن پناه ببریم

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حمید ملکی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه که همزمان با اولین دوره مسابقات مشترک...

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حمید ملکی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه که همزمان با اولین دوره مسابقات مشترک قرآن کریم ویژه طلاب علوم دینی که در محل حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تنها حامل حقیقی قرآن می تواند حق این کتاب مقدس را ادا کند.
وی افزود: باید در حمل، فهم، حفظ و عمل، قرآن را از مهجوریت درآوریم، به فرموده حضرت امام (ره)، قرآن تجلی تام صفات الهی است و اگر فردی قرآن را مهجور کرده در حقیت خود را مهجور کرده، باید همه تلاش کنیم در حد استطاعت، قرآن را از مهجوریت درآوریم چرا که مخاطب قرآن همه انسان ها در همه اعصار است.
وی با تاکید بر اینکه قرآن سراسر معرفت و عرفان است، اظهار داشت: هیچ آیه و کلمه ای در قرآن وجود ندارد که شما را بالا نبرد و در بهشت می گویند قرآن را بخوانید و بالا بروید.
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه حامل و حافظ واقعی قرآن، حامل معارف قرآن است، ادامه داد: خداوند قلبی را که ظرف قرآن است عذاب نخواهد کرد و قرآن نباید از لحاظ قرائت و عمل مهجور باشد و تنها در گوشه ای از خانه قرار داده شود.
حجت الاسلام ملکی ادامه داد: گاه افرادی هستند که علاوه بر داشتن قرآن آن را قرائت می کنند ولی با معارف آن بیگانه هستند و بدان عمل نمی کنند که باز هم در این صورت قرآن مهجور باقی می ماند.
این مسوول یادآور شد، نسل جدید انقلاب باید مانند نسل اولی هایی که به جبهه رفتند و از ارزش های اسلامی و از این آب و خاک دفاع کردند، قرآن را بدانند، بخوانند و بدان عمل کنند.
وی اضافه کرد: بنا به فرموده پیامبر اکرم(ص) هرگاه فتنه به ما هجوم آورد باید به قرآن پناه ببریم، قرآن صامت است و باید آن را به نطق درآوریم و از آن سوال کنیم.
وی با بیان اینکه پیامبر اولین مبلغ و مفسر قرآن است، ادامه داد: اینکه داعشی قرآن می خواند و از آن سو کودکان را سر می برد بدان معناست که اسلامش محمدی نیست، امروزه در ایران و به ویژه در قم شاهد هستیم که بیش از 10هزار نفر از اروپایی ها به اسلام ایمان آورده اند و ترفندهای اسلام هراسی ها نمی تواند مانع از این گرایش شود.
هشتمین دوره نهایی مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه کشور با رقابت 12 نفر از طلاب اهل سنت و 24 نفر از طلاب اهل تشیع در حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه روز پنجشنبه آغاز شد‌.
این دوره از مسابقات در سه رشته قرائت ترتیل، تحقیق و حفظ کل قرآن کریم در حال برگزاری است و نفرات برگزیده رشته خطابه قرآنی که غیرحضوری و به صورت ارسال فایل بود در مراسم اختتامیه معرفی می شوند.
7460/3033
انتهای پیام/*
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد