وزیر دفاع ترکیه: جنگده های اف 35 به ترکیه تحویل داده خواهد شد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از حریت، خلوصی آکار وزیر دفاع...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از حریت، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در نشستی که در مرکز انجمن افسران بازنشسته ترکیه TESUD برگزار شده بود گفت: بر خلاف ادعای برخی از مقامات آمریکا دو فروند هواپیمای تهاجمی اف 35 در ماه نوامبر از آمریکا به پایگاه هوایی ارحاچ مالاتیا منتقل خواهد شد.

خلوصی آکار گفت: در پایگاه هوایی ارحاچ استان مالاتیا زیرساخت ها برای استقرار هواپیماهای اف 35 احداث و تکمیل شده است. ترکیه همه تعهدات خود را در قبال خرید و مشارکت در تولید هواپیماهای اف 35 انجام داده و پول خرید آنها را نیز پرداخت کرده است و برخی از قطعات هواپیمای اف 35 را نیز در ترکیه تولید می کنیم و روند عادی خرید و تولید هواپیماهای اف 35 ادامه دارد. خلبانان و کادر فنی و پرواز اف 35 در آمریکا در حال آموزش هستند.
وزیر دفاع ترکیه درباره خرید سامانه پدافند موشکی اس 400 روسیه گفت: سیاست ترکیه درباره قرارداد اس 400 آشکار است و ترکیه در معرض تهدیدات حملات موشکی و هوایی کشورهای اطراف خود در منطقه که لازم به ذکر نام آنها نیست قرار دارد. بعد از تحولات 2011 تجهیز ترکیه به سامانه ضد موشکی اجتناب ناپذیر شد. دولت ترکیه برای مقابله با تهدیدات (سوریه) از ناتو درخواست کمک کرد و آمریکا و آلمان و هلند هر کدام یک واحد پاتریوت به ترکیه ارسال و در پایگاه هوایی اینجیرلیک آدانا و غازی آنتپ و قهرمان ماراش مستقر کردند. اما یک و نیم سال بعد پاتریوتها را از ترکیه خارج کردند. ترکیه از اواخر دهه 90 میلادی برای دستیابی به سامانه پدافند موشکی و هوایی و تولید آنها اقداماتی انجام داد. ترکیه تاکنون به بازار وارد کننده تسلیحات تبدیل شده است و نمی خواهد بدان ادامه دهد و می خواهد تولید کننده تسلیحات باشد. ترکیه به کشورهای متحد خود در ناتو و به ویژه به آمریکا اعلام کرد نیاز ترکیه به سامانه پدافند موشکی و هوایی را تامین کنند . اما آمریکا بعد از 17 ماه به ترکیه پاسخ داد. ترکیه ناچار شد که با روسیه قرارداد خرید اس 400 امضاء کند. خرید اس 400 به معنی جدایی ترکیه از ناتو نیست. ترکیه به همه تعهدات خود در قبال ناتو پایبند است .
خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه درباره سرنوشت شهر منبج و شمال شرق فرات گفت: ترکیه برای حل مسئله از آمادگی لازم برخوردار است و طرحهای خود را آماده کرده است و با ناتو وسایر متحدانمان برای حل مسئله در حال مذاکره هستیم. درباره عملیات سپر فرات و شاخه زیتون در عفرین نیز همان روند انجام شد. ترکیه برای تامین و حفظ امنیت ملی و منافع ملی و امنیت مردم همه اقدامات را انجام می دهد و خواهد داد. ترکیه مخالفت و خصومتی با قومیتهای مختلف در سوریه و شمال سوریه ندارد و تنها به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد. در منطقه سپر فرات(مثلث عزاز و جرابلس و الباب) امنیت برقرار شده است و 315 هزار نفر از آوارگان سوری به این منطقه باز گشته اند. رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین در سوچی توافق نامه ای امضاء کردند و در ادلب صلح برقرار و از وقوع فاجعه انسانی جدید پیشگیری شد و مذاکرات با روسیه ادامه دارد و با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در 3-4 مارس توافقنامه جدیدی امضاء کردم و اداره امور در ادلب آسانتر شد و برای تاسیس مرکز هماهنگی مشترک اقدام می کنیم و همکاری دو جانبه درباره سوریه ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا