آبروی این روزهای فوتبال آلمان؛ ثبت رکوردی بهتر از بایرن و هامبورگ!


آبروی این روزهای فوتبال آلمان؛ ثبت رکوردی بهتر از بایرن و هامبورگ!

آینتراخت فرانکفورت در جمع 8 تیم برتر لیگ اروپا قرار گرفته است.

آینتراخت فرانکفورت در جمع 8 تیم برتر لیگ اروپا قرار گرفته است.

به گزارش وبسایت نود، قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا ظهر امروز در شرایطی برگزار شد که از بین 16 تیم حاضر در این دو رقابت، تنها یک تیم از کشور آلمان حضور داشت.

آلمان که با 3 نماینده با امیدواری گام به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا گذاشته بود، تمامی نمایندگان خود را برابر رقبای انگلیسی حذف شده دید تا برای اولین بار از فصل 06-2005، حتی یک تیم آلمانی هم در جمع 8 تیم پایانی این رقابت ها جایی نداشته باشد.

در شرایطی که دورتموند و شالکه با شکست هایی سنگین رقابت ها را ترک کردند و بایرن مونیخ در خانه اسیر لیورپول شد، در یک سطح پایین تر تیم آینتراخت فرانکفورت اندک آبروی باقی مانده فوتبال ژرمن ها را حفظ کرد و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا با حذف اینتر دست به کار بزرگی زد تا نام آلمان به شکل کامل از ادامه مسابقات اروپایی حذف نشود.

آینتراخت که در گروه H رقابت های لیگ اروپا با لاتزیو، آپولون قبرس و مارسی هم گروه بود، دور گروهی را با 6 پیروزی پیاپی و کسب 18 امتیاز کامل پشت سر گذاشت و به مرحله یک شانزدهم نهایی رسید. شاگردان آدی هوتر در این مرحله با برتری مجموع 6-3 مقابل شاختار دونتسک صعود مقتدرانه ای به یک هشتم داشتند و در این مرحله نیز بعد از تساوی بدون گل در خانه، در سن سیرو دست به کار بزرگی زدند و با تک گل لوکا یوویچ، اینتر را حذف کردند و راهی یک چهارم نهایی شدند.

فرانکفورت که در بازی پنجشنبه شب از حمایت حدود 15 هزار تماشاگر برخوردار بود، در 10 مسابقه این فصل خود در لیگ اروپا شکست نخورده و 8 پیروزی و 2 تساوی داشته است. در حقیقت بعد از شکست 4-2 مقابل مکابی در هفته چهارم دور گروهی لیگ اروپا فصل 14-2013، آینتراخت در هیچ دیدار اروپایی به رقبا نباخته است.

پس از آن آینتراخت در دو بازی پایانی مرحله گروهی بوردو و آپوئل نیکوزیا را شکست داد و در مرحله حذفی با دو تساوی مقابل پورتو، با قانون گل زده در خانه حریف از گردونه رقابت ها کنار رفت. بعد از آن تا همین فصل آینتراخت از رقابت های اروپایی دور بود و در این فصل بازگشتی شکوهمندانه به اروپا داشت.

با احتساب 4 بازی آخر فرانکفورت در رقابت های لیگ اروپا فصل 14-2013، این تیم اکنون در 14 بازی متوالی اروپایی نباخته و 10 پیروزی و 4 تساوی کسب کرده است. این بهترین رکورد یک تیم آلمانی در رقابت های اروپایی از آغاز قرن 21 تاکنون است.

به نقل از فیفا، پیش از این رکورد طولانی ترین روند بدون باخت اروپایی برای تیمی آلمانی در هزاره سوم مشترکا در اختیار هامبورگ (2002) و بایرن مونیخ (2008) بود که اکنون تیم سابق مهدی مهدوی کیا این رکورد را از آن خود کرده است.

باید دید ماجراجویی آینتراخت در اروپا تا کجا ادامه خواهد داشت و آیا این تیم می‌تواند از حیثیت فوتبال ژرمن ها دفاع کند یا خیر.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟