سلماس با 180 اثر تاریخی آماده میزبانی از میهمانان نوروزی است


سلماس با 180 اثر تاریخی آماده میزبانی از میهمانان نوروزی است

ارومیه - ایرنا - فرماندار سلماس گفت: این شهرستان با برخورداری از 180 اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری در سال نو آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

به گزارش ایرنا مرتضی اصغری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از جمله جاذبه های گردشگری سلماس می توان به قلعه کوراوغلو هدر، امامزاده کهنه شهر، امامزاده برگشاد (امامزاده هشتم)، آبشار خورخورا، کلیسای هفتوان، قلعه چهریق، رودخانه زولا چای، تالاب چیچک، آب گرم ایستی سو، سنگ نگاره خان تختی، حمام شیخ، مسجد آقا یا مسجد امام حسن (ع)، آغ داغ قلعه سی و تپه اهرنجان اشاره کرد.
وی با بیان اینکه امسال یک هتل، سه مهمانسرا، یک واحد خانه معلم و 2 مدرسه برای میزبانی از مهمانان نوروزی آماده شده است، اضافه کرد: یک چادر در ورودی شهرستان و یک چادر در مرکز شهر جهت راهنمایی گردشگران نوروزی برپا می شود.
وی با اشاره به اینکه جشن‌های بومی محلی نیز به صورت خودجوش در سطح شهرستان اجرا می‌شود، بیان کرد: در راستای ساماندهی و زیباسازی فضای داخلی شهرستان در ایام نوروز، محلی برای دستفروشان شهر ایجاد شده است تا آنان بتوانند در مکان مورد نظر فعالیت داشته باشند.
به گزارش ایرنا سَلماس در قسمت شمالی این استان قرار دارد و 61 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است؛ این شهرستان دارای دو بخش کوهسار و مرکزی و 196 هزار نفر جمعیت است.
7125/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...