کسب و کار‌های خانگی را جدی بگیریم


کسب و کار‌های خانگی را جدی بگیریم

عضو انجمن کسب و کار اینترنتی از نقش مهم کسب و کار‌های خانگی در اقتصاد کشور خبر داد

کسب و کار‌های خانگی را جدی بگیریمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ یاسر محدثی عضو انجمن کسب و کار اینترنتی در گفتگو با برنامه «چالش» رادیو اقتصاد گفت: بنابه آمار ارائه شده نزدیک به ۵۰% از تراکنش‌های مالی کشور در فضای کسب و کار خانگی و محلی ثبت شده و این در حالی است که این حجم از مبادلات و گردش مالی نادیده گرفته می‌شود.
وی افزود: اگر در حوزه قانون نگاهی اصلاحی داشته باشیم و نگاهی عمیق‌تر به کسب و کار‌های خانگی بکنیم با این حجم فعالیت اقتصادی به راحتی می‌توان از بحران‌های اقتصادی موجود گذر کرد.
محدثی گردش مالی فضای کسب و کار خانگی در کشور را بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار در سال ذکر کرد.
این کارشناس فضای مجازی شفاف سازی فعالیت‌ها و اطلاع رسانی این حوزه را از الزامات برای مشتریان دانست و افزود: معمولا زمانی قانون اعمال می‌شود که یک اتفاق جدی اعم از کلاهبرداری و تخلف در حوزه کسب و کار اینترنتی شکل می‌گیرید و قبل از آن هیج اطلاع رسانی به منظور پیشگیری تخلفات انجام نشده است.
وی افزود: درصد بالایی از مردم با واژه‌های ایزو و نماد‌ها آشنا نیستند و از این جهت در فضای خرید و فروش اینترنتی سردرگم می‌شوند و این وظیفه قانون گذار است که این شفافیت را انجام دهد.
محدثی ضمن توصیه به مشتریان که خریدی بر پایه تحقیق داشته باشند، گفت: در بازار سنتی قبل از خرید تحقیقات لازم در خصوص کیفیت و قیمت انجام می‌شود که همین رویه می‌بایست در فضای اینترنتی نیز صورت گیرد.
وی ادامه داد: هنگامی که یک محصول ارائه میشود و از جذابیت برای مشتری برخوردار است، می‌بایست به نظراتی که مشتریان قبلی در خصوص این کالا درج کرده اند توجه شود و یا تمام نماد‌های سایت فروش بررسی شود. اگر موارد ذکر شده رعایت شود به طور حتم خرید و فروش سالم و رضایت بخشی انجام خواهد شد.
یاسر محدثی در پایان بر نظارت بیشتر پلیس فتا بر فضا‌های کسب و کار اینترنتی تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا