شهرستان دیر بهتر دیده شود/ اسکله تجاری نیاز جدی کنگان است


شهرستان دیر بهتر دیده شود/ اسکله تجاری نیاز جدی کنگان است

بوشهر - تاکید بر ساخت اسکله تجاری کنگان، ضرورت نگاه ویژه به شهرستان دیر و انتقاد از بیکاری جوانان در جنوب استان بوشهر از مسائل مهم مطرح شده در نماز جمعه بردخون، سیراف و کنگان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به سفر هفته آینده ریاست جمهوری به شهرستان کنگان اظهار داشت: اسکله فعلی جوابگو نیست و به رغم اینکه اسکله جدید در ادوار مختلف بارها کلنگ زنی شد اما هرگز به سرانجامی نرسیده است.

وی بیان کرد: انتظار و توقع جدی مردم اینست این بار دولت دوازدهم با عزمی جدی و راسخ اقدامی عملیاتی انجام و عملیات احداث اسکله واقعاً اجرایی شود.

خطیب جمعه کنگان عنوان کرد: یکی دیگر از مطالبات جدی مردم بویژه جوانان مسئله اشتغال است و شایسته و زیبنده نیست در کنار حجم عظیم صنعت جوانان این خطه از بیکاری رنج ببرند و مدام برای کار به جاهای مختلف مراجعه و سرگردان باشند.

محمودی به حجم عمده صنعت در شهرستان اشاره و خاطرنشان ساخت: شهرستانی که میزبان نفت و گاز و پالایشگاه‌های مهم و بزرگی در آن فعال و افتتاح می‌شود باید به صورت ویژه دیده و به آن خدمات دهی شود.

وی در همین زمینه تاکید کرد: شایسته نیست در کنار این همه نعمت عده‌ای از مردم فاقد مسکن باشند که انتظار می‌رود دولت با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها مشکل مسکن افراد محروم را حل کند.

امام جمعه کنگان به مسئله ورزش نیز گریزی زد و گفت: انتظار به جای جوانان و جامعه ورزش حمایت صنعت از دسته‌جات ورزشی در این شهرستان است.

محمودی در پایان بخش مطالبات مردمی از دولت حمایت از زیرساخت‌های دینی و مذهبی، توجه جدی به زیرساخت‌های آموزشی، درمانی و توسعه مراکز رفاهی را از دیگر خواسته‌های مردم از دولت دوازدهم عنوان کرد.

وی با دعوت از مردم و مسئولین برای دیدار با ریاست جمهوری گفت: به رغم همه مسائل و مشکلات و یا گلایه‌ها باید از این فرصت مهم برای توسعه و آبادانی شهرستان و گرفتن امتیاز از دولت استفاده مطلوب شود.

خطیب جمعه کنگان افزود: جایگاه حقوقی سران قوا به اصل نظام گره خورده و باید حریم‌ها حفظ شود.

محمودی در خصوص استقبال از رئیس جمهور گفت: به بهانه تکریم و استقبال از ریاست جمهوری نباید کاری که خلاف شریعت و شأن و جایگاه ریاست جمهوری است انجام داد.

وی با تبریک میلاد مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) و فرزند نازنینش حضرت امام جواد (ع) و مروری بر سیره حضرات معصومین علیهم السلام بیان کرد: بدون شک معرفت و ارتباط با اولیای الهی و پیروی از آموزه‌هایشان، تنها راه دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی است.

امام جمعه کنگان در بخش دیگر با مرور مهمترین تحولات سال ۹۷ و لزوم توجه جدی به منویات رهبری فرزانه انقلاب در خصوص شعار سال و اجتناب از کارهای زودگذر، بی اثر و شعاری تاکید کرد: راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، توسعه و اشتغال پایدار تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است.

محمودی در پایان با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف و لزوم بهره گیری از فیوضات ایام‌البیض گفت: دستگاه‌ها و خیرین اداره تبلیغات اسلامی را برای برگزاری اعتکاف یاری و معتکفین نیز بدانند اعتکاف عبادتی شخصی است و انتظارات خود را پایین بیاورند.

رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به دیر داشته باشد

حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بردخون اظهار داشت: امانت معنای گسترده‌ای دارد و هرگونه سرمایه مادی و معنوی نظیر مال، مقام و فرزند را شامل می‌شود و همگان موظف به حفظ آن هستند.

امام جمعه بردخون افزود: عدالت در اسلام جایگاه والایی دارد و هدف از بعثت پیامبران اجرای عدالت در جامعه بوده است و حکومت ۵ ساله امام علی بهترین الگو برای حاکمان جامعه اسلامی است و در جامعه‌ای که عدالت نباشد با مشی اسلام سازگار نیست.

وی اضافه کرد: امروزه مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و سو مدیریت‌ها نگران هستند که وظیفه مسؤولان سنگین است و باید حامی و پشتوانه آنان باشند و اگر مردم احساس کنند که مدیران اجرایی با آنها همدل، هم زبان و همراه هستند اندکی از رنج آنان کاسته می‌شود.

رکنی حسینی با بیان اینکه تلاش برای رفع تبعیض‌ها ضروری است، گفت: تبعیض و فساد و بی عدالتی پذیرفتنی نیست زیرا امروزه افرادی با کمترین حقوق و برخی با حقوق‌های نجومی زندگی می‌کنند که نشانه سو مدیریت و ضعف متولیان است و با این تبعیض‌ها و فاصله طبقاتی روز به روز دیوار بی اعتمادی بیشتر می‌شود.

خطیب جمعه بردخون ابراز داشت: نابرابری و تبعیض در استفاده از امکانات دولتی و فرصت‌ها مردم را آزار می‌دهد چرا که عده‌ای چند شغل دارند و برخی هیچ شغل و کاری ندارند و به این دلیل آسیب‌های اجتماعی، ناامنی، طلاق، فساد و فحشاء هر روز بیشتر می‌شود که دولتمردان به جای شعار باید به فکر عمل باشند.

امام جمعه بردخون با تقدیر از همه کسانی که در یک سال گذشته به مردم خدمت کرده‌اند، بیان کرد: در یک سال گذشته در زمینه مشکلات مردم سخن گفته‌ایم، در ابتدای سال قرار بود ۴۰ چاه کشاورزی در بخش پر شود اما با پیگیری مانع شدیم، درباره تکمیل اسکله و صید ترال حرف زدیم و مشکلات اقشار مردم را پیگیری کردیم.

وی افزود: همگی در خانواده‌ای فقیر و محروم رشد کرده‌ایم و افتخار می‌کنم به عنوان خادم مردم مشکلات کارگران شهرداری و عدم پرداخت حقوق آنان را دنبال کردیم اما از هیچکس توقع پاداش نداشته و ندارم و تا زمانی که در این مسؤولیت هستم از هیچکس ابایی ندارم و دغدغه‌های مردم را بیان می‌کنم.

رکنی حسینی با اشاره به مناسبت‌های هفته و تبریک ایام ماه رجب بویژه میلاد حضرت امام جواد و حضرت امام علی و گرامیداشت یاد درگذشتگان در سال ۹۷ اظهار کرد: در چهارشنبه آخر سال شاهد رفتارهای اخلاقی در کشور هستیم که با ترقه بازی و پریدن روی آتش انجام می‌گیرد که هیچ ارتباطی با دین و آئین ما ندارد.

امام جمعه بردخون تصریح کرد: هر ساله عده زیادی مصدوم می‌شوند که نیاز است رسانه ملی در ایام سال فرهنگ سازی کند و مردم را نسبت به این وضعیت آگاه کند اما رسانه ملی نقش ضعیفی در فرهنگ سازی دارد و نیروی انتظامی با قاطعیت با چنین رفتارهایی برخورد کند.

وی به سفر رئیس جمهور به جنوب استان اشاره کرد و گفت: با وجودی که عسلویه و پارس جنوبی قطب اقتصادی کشور است و مملکت بر پایه آن می چرخد و منابع خدادادی زیادی در استان داریم اما فقر و محرومیت و مشکلات زیادی در این استان داریم که امیدواریم این سفر خیر و برکاتی داشته باشد.

خطیب جمعه بردخون اظهار کرد: بسیاری از مردم کشور نمی‌دانند استان بوشهر در کجا قرار دارد و در گمنامی و محرومیت و مظلومیت واقع شده و نگاه تبعیض آمیز به استان زیاد است و بوشهر به جایگاه اصلی خود نرسیده است چون کسی نداشتیم که از بوشهر دفاع کند و نمایندگان در این ۴۰ سال سیاهی لشکر بودند و نتوانستند از بوشهر دفاع کنند و جایگاه آن را تبیین کنند که در این ضعف همگی مقصریم و باید جبران کنیم.

رکنی حسینی عنوان کرد: از رئیس جمهور انتظار داریم در سفر آینده نگاه ویژه ای به استان بوشهر، شهرستان دیر و بخش بردخون که قربانی دیر شده، داشته باشد چرا که جز هر جایی بودیم از دیر بهتر بود مگر در این مدت برای بردخون چه کار کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید از حق خود دفاع کنیم، ادامه داد: مسئولان حرف ما را بشنوند و به رئیس جمهور منتقل کنند و از نماینده می‌خواهیم از شهرستان و بخش دفاع کند تا اعتباری برای اسکله خور خان اختصاص پیدا کند.

لزوم رفع مشکلات اقتصادی مردم

حجت الا سلام عباس رشیدپور در خطبه‌های نماز جمعه سیراف اظهار داشت: نماز جمعه در طول انقلاب اسلامی شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب کرده است. امامان جمعه بزرگ و مشهوری در سنگر نماز جمعه به شهادت رسیده‌اند و میعادگاه جمعه یاران انقلاب، همواره آماج دشمنی‌های ضد انقلاب و به خصوص منافقین بوده است.

وی‬ با بیان اینکه دشمنی با نماز جمعه از طرق گوناگون، تهمت و تمسخر، شایعه و دروغ، تخریب و ترور و کشتار صورت‏‬ گرفته است ادامه داد: جریان نفاق برای ترور در نماز جمعه تهران‬ ‏انگیزه‏ دو چندانی داشتند. هدف ترور آیت‬ ‏الله خامنه‌ای و صدمه به نهاد نماز جمعه و کشتار نمازگزاران در کنار هم بود. ترور آیت‬ ‏الله خامنه ای از برنامه‌های با سابقه‏ منافقین بود که بارها نسبت به اجرای آن اقدام کرده و ناموفق شده بودند.

امام‬ جمعه‬ موقت‬ سیراف‬ بیان کرد: ‬ پیش از این، حضرت آیت‬ ‏الله خامنه ای یک بار دیگر در ۶ تیر ۱۳۶۰ عملاً ترور شده بود و دوبار دیگر نیز اقدامات گسترده‌ای برای ترور ایشان صورت‏‬ گرفته بود که هر کدام به واسطه‌ای با شکست مواجه شده بود.

وی‬ بیان کرد: ‬ گزارش عملکرد تیم‌های عملیاتی منافقین که برای ترور آیت‏‬ الله خامنه ای در سال‌های ۶۱ و ۶۲ اقدام کرده و با شکست مواجه شده بودند بعد از دستگیری افرادی از این تیم‌های ترور مشخص شد.

رشیدپور تصریح کرد: دشمنان قسم خورده این ملت و مرز و بوم حضرت آقا را از دیرباز شناخته بودند و چندین بار قصد جان ایشان را کردند اما امروز یک سری افراد برداشته شدن سایه جنگ بر سر ملت را به خاطر عملکرد خود می‌دانند! تمام دنیا می‌داند این مملکت رهبری فقیه، عادل، اندیشمند و انقلابی دارد که با پشتوانه الهی و مردمی توانسته است کشتی انقلاب را بعد از حضرت امام به خوبی هدایت کند و انشاالله این انقلاب به دست صاحب اصلی آن خواهند سپرد و حکومت جهانی امام زمان (عج) شکل خواهد گرفت.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما قبل از اینکه روی کرسی نمایندگی ملت بنشینید قسم یاد کرده‌اید که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قدم بردارید و از حقوق ملت دفاع کنید.
شما نمایندگان ملت هستید نه نماینده دولت یا اشخاص خاص یا حزب و جناح خاصی؟ لذا تمام تلاش خود را برای خدمت به این ملت فهیم، بصیر و همیشه در صحنه انجام دهید چرا که روزی در پیشگاه الهی باید پاسخگوی صندلی که اشغال کرده‌اید باشید.

رشید پور افزود: نمایندگان باید از هر گونه جناح بازی پرهیز کنند؛ این مملکت و انقلاب به آسانی به دست نیامده است؛ هنوز مادران و پدران شهدایی هستند که منتظر قطعه پلاکی از فرزند بی نام نشان خود هستند. لذا به جای دعواهای سیاسی به مردم خدمت کنید؛ قوانینی بگذرانید که به نفع قشر مستضعف جامعه باشد چرا که آنها ولی نعمتان شما هستند.

وی گفت: از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم یک بار برای همیشه مشکلات مالی تیم ریشه دار فوتبال سیراف که نماینده شهرستان در استان است و در جام حذفی هم حضور دارد را حل کنند. شایسته نیست ما با این همه پتروشیمی و صنایع نفت و گاز این تیم بدون حامی مالی باشد.

رشیدپور‬ افزود: سال ۱۳۹۷ رو به پایان است و شوق و شور خرید شب عید و آماده شدن برای بهره بردن از تعطیلات عید نوروز فراگیر شده است. اما در این میان، اوضاع اقتصادی نه چندان مناسبی که به واسطه چند برابر شدن قیمت‌ها در ماه‌های اخیر بر بازار حاکم شده، سفره‌های بخشی از جامعه را کوچک کرده و مشکلاتی را برای طبقات محروم و مستضعف جامعه به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: چنین وضعیتی نیازمند هوشمندی مسئولان، ملت و تریبون‌داران افکار عمومی به این مسأله و تلاش فراگیر و همه‬ ‏جانبه برای کمک‬ ‏رسانی به این قشر از جامعه است. اقدامی همه‏‬ جانبه که هدف خود را ایجاد خیزشی عمومی برای «یکسان‬ ‏سازی سفره‌های شب عید ملت» قرار دهد. لذا برای تحقق این مهم، بخش‌های مختلفی باید در جامعه فعال شوند تا این امر عملیاتی شود.


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به سفر هفته آینده ریاست جمهوری به شهرستان کنگان اظهار داشت: اسکله فعلی جوابگو نیست و به رغم اینکه اسکله جدید در ادوار مختلف بارها کلنگ زنی شد اما هرگز به سرانجامی نرسیده است.

وی بیان کرد: انتظار و توقع جدی مردم اینست این بار دولت دوازدهم با عزمی جدی و راسخ اقدامی عملیاتی انجام و عملیات احداث اسکله واقعاً اجرایی شود.

خطیب جمعه کنگان عنوان کرد: یکی دیگر از مطالبات جدی مردم بویژه جوانان مسئله اشتغال است و شایسته و زیبنده نیست در کنار حجم عظیم صنعت جوانان این خطه از بیکاری رنج ببرند و مدام برای کار به جاهای مختلف مراجعه و سرگردان باشند.

محمودی به حجم عمده صنعت در شهرستان اشاره و خاطرنشان ساخت: شهرستانی که میزبان نفت و گاز و پالایشگاه‌های مهم و بزرگی در آن فعال و افتتاح می‌شود باید به صورت ویژه دیده و به آن خدمات دهی شود.

وی در همین زمینه تاکید کرد: شایسته نیست در کنار این همه نعمت عده‌ای از مردم فاقد مسکن باشند که انتظار می‌رود دولت با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها مشکل مسکن افراد محروم را حل کند.

امام جمعه کنگان به مسئله ورزش نیز گریزی زد و گفت: انتظار به جای جوانان و جامعه ورزش حمایت صنعت از دسته‌جات ورزشی در این شهرستان است.

محمودی در پایان بخش مطالبات مردمی از دولت حمایت از زیرساخت‌های دینی و مذهبی، توجه جدی به زیرساخت‌های آموزشی، درمانی و توسعه مراکز رفاهی را از دیگر خواسته‌های مردم از دولت دوازدهم عنوان کرد.

وی با دعوت از مردم و مسئولین برای دیدار با ریاست جمهوری گفت: به رغم همه مسائل و مشکلات و یا گلایه‌ها باید از این فرصت مهم برای توسعه و آبادانی شهرستان و گرفتن امتیاز از دولت استفاده مطلوب شود.

خطیب جمعه کنگان افزود: جایگاه حقوقی سران قوا به اصل نظام گره خورده و باید حریم‌ها حفظ شود.

محمودی در خصوص استقبال از رئیس جمهور گفت: به بهانه تکریم و استقبال از ریاست جمهوری نباید کاری که خلاف شریعت و شأن و جایگاه ریاست جمهوری است انجام داد.

وی با تبریک میلاد مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) و فرزند نازنینش حضرت امام جواد (ع) و مروری بر سیره حضرات معصومین علیهم السلام بیان کرد: بدون شک معرفت و ارتباط با اولیای الهی و پیروی از آموزه‌هایشان، تنها راه دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی است.

امام جمعه کنگان در بخش دیگر با مرور مهمترین تحولات سال ۹۷ و لزوم توجه جدی به منویات رهبری فرزانه انقلاب در خصوص شعار سال و اجتناب از کارهای زودگذر، بی اثر و شعاری تاکید کرد: راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، توسعه و اشتغال پایدار تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است.

محمودی در پایان با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف و لزوم بهره گیری از فیوضات ایام‌البیض گفت: دستگاه‌ها و خیرین اداره تبلیغات اسلامی را برای برگزاری اعتکاف یاری و معتکفین نیز بدانند اعتکاف عبادتی شخصی است و انتظارات خود را پایین بیاورند.

رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به دیر داشته باشد

حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بردخون اظهار داشت: امانت معنای گسترده‌ای دارد و هرگونه سرمایه مادی و معنوی نظیر مال، مقام و فرزند را شامل می‌شود و همگان موظف به حفظ آن هستند.

امام جمعه بردخون افزود: عدالت در اسلام جایگاه والایی دارد و هدف از بعثت پیامبران اجرای عدالت در جامعه بوده است و حکومت ۵ ساله امام علی بهترین الگو برای حاکمان جامعه اسلامی است و در جامعه‌ای که عدالت نباشد با مشی اسلام سازگار نیست.

وی اضافه کرد: امروزه مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و سو مدیریت‌ها نگران هستند که وظیفه مسؤولان سنگین است و باید حامی و پشتوانه آنان باشند و اگر مردم احساس کنند که مدیران اجرایی با آنها همدل، هم زبان و همراه هستند اندکی از رنج آنان کاسته می‌شود.

رکنی حسینی با بیان اینکه تلاش برای رفع تبعیض‌ها ضروری است، گفت: تبعیض و فساد و بی عدالتی پذیرفتنی نیست زیرا امروزه افرادی با کمترین حقوق و برخی با حقوق‌های نجومی زندگی می‌کنند که نشانه سو مدیریت و ضعف متولیان است و با این تبعیض‌ها و فاصله طبقاتی روز به روز دیوار بی اعتمادی بیشتر می‌شود.

خطیب جمعه بردخون ابراز داشت: نابرابری و تبعیض در استفاده از امکانات دولتی و فرصت‌ها مردم را آزار می‌دهد چرا که عده‌ای چند شغل دارند و برخی هیچ شغل و کاری ندارند و به این دلیل آسیب‌های اجتماعی، ناامنی، طلاق، فساد و فحشاء هر روز بیشتر می‌شود که دولتمردان به جای شعار باید به فکر عمل باشند.

امام جمعه بردخون با تقدیر از همه کسانی که در یک سال گذشته به مردم خدمت کرده‌اند، بیان کرد: در یک سال گذشته در زمینه مشکلات مردم سخن گفته‌ایم، در ابتدای سال قرار بود ۴۰ چاه کشاورزی در بخش پر شود اما با پیگیری مانع شدیم، درباره تکمیل اسکله و صید ترال حرف زدیم و مشکلات اقشار مردم را پیگیری کردیم.

وی افزود: همگی در خانواده‌ای فقیر و محروم رشد کرده‌ایم و افتخار می‌کنم به عنوان خادم مردم مشکلات کارگران شهرداری و عدم پرداخت حقوق آنان را دنبال کردیم اما از هیچکس توقع پاداش نداشته و ندارم و تا زمانی که در این مسؤولیت هستم از هیچکس ابایی ندارم و دغدغه‌های مردم را بیان می‌کنم.

رکنی حسینی با اشاره به مناسبت‌های هفته و تبریک ایام ماه رجب بویژه میلاد حضرت امام جواد و حضرت امام علی و گرامیداشت یاد درگذشتگان در سال ۹۷ اظهار کرد: در چهارشنبه آخر سال شاهد رفتارهای اخلاقی در کشور هستیم که با ترقه بازی و پریدن روی آتش انجام می‌گیرد که هیچ ارتباطی با دین و آئین ما ندارد.

امام جمعه بردخون تصریح کرد: هر ساله عده زیادی مصدوم می‌شوند که نیاز است رسانه ملی در ایام سال فرهنگ سازی کند و مردم را نسبت به این وضعیت آگاه کند اما رسانه ملی نقش ضعیفی در فرهنگ سازی دارد و نیروی انتظامی با قاطعیت با چنین رفتارهایی برخورد کند.

وی به سفر رئیس جمهور به جنوب استان اشاره کرد و گفت: با وجودی که عسلویه و پارس جنوبی قطب اقتصادی کشور است و مملکت بر پایه آن می چرخد و منابع خدادادی زیادی در استان داریم اما فقر و محرومیت و مشکلات زیادی در این استان داریم که امیدواریم این سفر خیر و برکاتی داشته باشد.

خطیب جمعه بردخون اظهار کرد: بسیاری از مردم کشور نمی‌دانند استان بوشهر در کجا قرار دارد و در گمنامی و محرومیت و مظلومیت واقع شده و نگاه تبعیض آمیز به استان زیاد است و بوشهر به جایگاه اصلی خود نرسیده است چون کسی نداشتیم که از بوشهر دفاع کند و نمایندگان در این ۴۰ سال سیاهی لشکر بودند و نتوانستند از بوشهر دفاع کنند و جایگاه آن را تبیین کنند که در این ضعف همگی مقصریم و باید جبران کنیم.

رکنی حسینی عنوان کرد: از رئیس جمهور انتظار داریم در سفر آینده نگاه ویژه ای به استان بوشهر، شهرستان دیر و بخش بردخون که قربانی دیر شده، داشته باشد چرا که جز هر جایی بودیم از دیر بهتر بود مگر در این مدت برای بردخون چه کار کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید از حق خود دفاع کنیم، ادامه داد: مسئولان حرف ما را بشنوند و به رئیس جمهور منتقل کنند و از نماینده می‌خواهیم از شهرستان و بخش دفاع کند تا اعتباری برای اسکله خور خان اختصاص پیدا کند.

لزوم رفع مشکلات اقتصادی مردم

حجت الا سلام عباس رشیدپور در خطبه‌های نماز جمعه سیراف اظهار داشت: نماز جمعه در طول انقلاب اسلامی شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب کرده است. امامان جمعه بزرگ و مشهوری در سنگر نماز جمعه به شهادت رسیده‌اند و میعادگاه جمعه یاران انقلاب، همواره آماج دشمنی‌های ضد انقلاب و به خصوص منافقین بوده است.

وی‬ با بیان اینکه دشمنی با نماز جمعه از طرق گوناگون، تهمت و تمسخر، شایعه و دروغ، تخریب و ترور و کشتار صورت‏‬ گرفته است ادامه داد: جریان نفاق برای ترور در نماز جمعه تهران‬ ‏انگیزه‏ دو چندانی داشتند. هدف ترور آیت‬ ‏الله خامنه‌ای و صدمه به نهاد نماز جمعه و کشتار نمازگزاران در کنار هم بود. ترور آیت‬ ‏الله خامنه ای از برنامه‌های با سابقه‏ منافقین بود که بارها نسبت به اجرای آن اقدام کرده و ناموفق شده بودند.

امام‬ جمعه‬ موقت‬ سیراف‬ بیان کرد: ‬ پیش از این، حضرت آیت‬ ‏الله خامنه ای یک بار دیگر در ۶ تیر ۱۳۶۰ عملاً ترور شده بود و دوبار دیگر نیز اقدامات گسترده‌ای برای ترور ایشان صورت‏‬ گرفته بود که هر کدام به واسطه‌ای با شکست مواجه شده بود.

وی‬ بیان کرد: ‬ گزارش عملکرد تیم‌های عملیاتی منافقین که برای ترور آیت‏‬ الله خامنه ای در سال‌های ۶۱ و ۶۲ اقدام کرده و با شکست مواجه شده بودند بعد از دستگیری افرادی از این تیم‌های ترور مشخص شد.

رشیدپور تصریح کرد: دشمنان قسم خورده این ملت و مرز و بوم حضرت آقا را از دیرباز شناخته بودند و چندین بار قصد جان ایشان را کردند اما امروز یک سری افراد برداشته شدن سایه جنگ بر سر ملت را به خاطر عملکرد خود می‌دانند! تمام دنیا می‌داند این مملکت رهبری فقیه، عادل، اندیشمند و انقلابی دارد که با پشتوانه الهی و مردمی توانسته است کشتی انقلاب را بعد از حضرت امام به خوبی هدایت کند و انشاالله این انقلاب به دست صاحب اصلی آن خواهند سپرد و حکومت جهانی امام زمان (عج) شکل خواهد گرفت.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما قبل از اینکه روی کرسی نمایندگی ملت بنشینید قسم یاد کرده‌اید که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قدم بردارید و از حقوق ملت دفاع کنید.
شما نمایندگان ملت هستید نه نماینده دولت یا اشخاص خاص یا حزب و جناح خاصی؟ لذا تمام تلاش خود را برای خدمت به این ملت فهیم، بصیر و همیشه در صحنه انجام دهید چرا که روزی در پیشگاه الهی باید پاسخگوی صندلی که اشغال کرده‌اید باشید.

رشید پور افزود: نمایندگان باید از هر گونه جناح بازی پرهیز کنند؛ این مملکت و انقلاب به آسانی به دست نیامده است؛ هنوز مادران و پدران شهدایی هستند که منتظر قطعه پلاکی از فرزند بی نام نشان خود هستند. لذا به جای دعواهای سیاسی به مردم خدمت کنید؛ قوانینی بگذرانید که به نفع قشر مستضعف جامعه باشد چرا که آنها ولی نعمتان شما هستند.

وی گفت: از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم یک بار برای همیشه مشکلات مالی تیم ریشه دار فوتبال سیراف که نماینده شهرستان در استان است و در جام حذفی هم حضور دارد را حل کنند. شایسته نیست ما با این همه پتروشیمی و صنایع نفت و گاز این تیم بدون حامی مالی باشد.

رشیدپور‬ افزود: سال ۱۳۹۷ رو به پایان است و شوق و شور خرید شب عید و آماده شدن برای بهره بردن از تعطیلات عید نوروز فراگیر شده است. اما در این میان، اوضاع اقتصادی نه چندان مناسبی که به واسطه چند برابر شدن قیمت‌ها در ماه‌های اخیر بر بازار حاکم شده، سفره‌های بخشی از جامعه را کوچک کرده و مشکلاتی را برای طبقات محروم و مستضعف جامعه به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: چنین وضعیتی نیازمند هوشمندی مسئولان، ملت و تریبون‌داران افکار عمومی به این مسأله و تلاش فراگیر و همه‬ ‏جانبه برای کمک‬ ‏رسانی به این قشر از جامعه است. اقدامی همه‏‬ جانبه که هدف خود را ایجاد خیزشی عمومی برای «یکسان‬ ‏سازی سفره‌های شب عید ملت» قرار دهد. لذا برای تحقق این مهم، بخش‌های مختلفی باید در جامعه فعال شوند تا این امر عملیاتی شود.

کد خبر 4568657

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان