60 میلیون اصله نهال درختان مثمره در کشور توزیع می شود


60 میلیون اصله نهال درختان مثمره در کشور توزیع می شود

اردبیل - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی از در حال توزیع بودن 60 میلیون اصله نهال درختان مثمره در استان های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، محمد علی طهماسبی در جلسه کارگروه کشاورزی ، آب و منابع طبیعی اردبیل افزود: در استان اردبیل نیز بیش از 200 هزار اصله نهال درختان مثمره از گونه های دانه دار ، هسته دار ، سنجد ، بادام و گل محمدی توزیع می شود.
وی اظهار داشت: در مجموع 380 نهالستان تحت نظارت و مدیریت وزارت جهاد کشاورزی فعال است که با تایید و مدیریت سازمان حفظ نباتات کشور و موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال پایش می شوند تا بهترین ، مناسب ترین ، مقاوم ترین و سازگارترین ارقام درختان مثمره در استان ها توزیع شود.
طهماسبی توسعه باغات در اراضی شیب دار را یکی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: استان اردبیل 70 هکتار از باغات جدید را در این اراضی در دست اقدام دارد که شروع خوب و موفقیت آمیزی برای این استان محسوب می شود.
به گفته او ، استان اردبیل از سال گذشته تاکنون باغات خود را در اراضی شیب دار در سطح 320 هکتار انجام داده و امیدواریم این رویه در سال های آتی نیز ادامه داشته باشد.
وی افزود: در حال حاضر در کشور حدود 60 تا 70 درصد شاهد تبخیر آب از سطح مزارع هستیم که ضرورت دارد با استفاده از تکنیک های فنی و بروز جهانی جلوی اتلاف این حجم زیاد از این مایع حیاتی که آب سبز نامیده می شود، گرفته شود.
او تشریح کرد: دولت از توسعه باغات در اراضی شیب دار حمایت و با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با مجریان طرح ها همکاری می کند ، توسعه باغات در اراضی شیب دار دارای ردیف بوجه است و از این لحاظ هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی همچنین یکی دیگر از سیاست های مهم و اساسی وزارت جهاد کشاورزی را گسترش واحدهای گلخانه ای و افزایش تولیدات آن ذکر کرد.
6018

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟