حمله موشکی به تل آویو کار ما نبود


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل از شبکه تلویزیونی العالم،جنبشهای حماس و جهاد اسلامی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، جنبشهای حماس و جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند حملات موشکی به تل آویو کار آنها نبوده است و رژیم صهیونیستی برای توجیه حمله به ملت فلسطین و نیروهای مقاومت در نوار غزه به دنبال بهانه است.

جنگنده های رژیم اشغالگر اسرائیل چند موضع نیروهای مقاومت فلسطین را در نوار غزه بمباران کردند. منابع فلسطینی گفتند دو موضع دریایی در بندر خان یونس و نیز موضع «بدره» در منطقه نتساریم در جنوب غزه بمباران شدند.
منابع اسرائیلی گفتند پس از انتشار خبر شلیک چند فروند موشک از نوار غزه به شهرکهای اسرائیل آژیرهای خطر در مناطق ( صهیونیست نشین) اطراف غزه به صدا در آمد. این موشکها در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل شلیک شد.
همچنین سامانه ضد موشکی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین نتوانست دو فروند موشک شلیک شده به تل آویو را رهگیری و سرنگون کند. ارتش اسرائیل اعلام کرد این دو فروند موشک از غزه شلیک شده بود. کانال سیزده تلویزیون اسرائیل اعلام کرد پاسخ به موشکها ، شدید خواهد بود اما برای جلوگیری از تنش ،این پاسخ کنترل شده است.
احمد عبد الاله گزارشگر العالم گفت ناکامی گنبد آهنین اسرائیل از سرنگونی دو فروند موشک بر فراز تل آویو، به شکست های قبلی آن افزوده می شود. اشغالگران اسرائیلی می گویند این دو فروند موشک از نوار غزه شلیک شده بود. ارتش اشغالگر اسرائیل از افشای جزئیات این حمله یا حجم خسارات وارده خودداری کرد و منابع ارتش اسرائیل تأکید کردند این عملیات غافلگیر کننده بود به خصوص آنکه هیچ گزارش اطلاعاتی درباره شلیک این موشکها در دست نبود.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائیل، نشستهای امنیتی و نظامی فوری در وزارت جنگ برگزار کرد تا درباره راههای واکنش به این عملیات گفتگو شود. پس از این نشست به وزیران و مسئولان اجازه داده نشد هیچ گونه اظهار نظری بکنند. اهالی مناطقی که آژیرهای خطر در آنها به صدا در آمد به شدت دچار ترس و وحشت شدند، بخصوص که صدای چند انفجار در برخی مناطق شنیده شد. این ترس و وحشت همزمان بود با اقدام شهرداری تل آویو که اعلام کرد پناهگاهها به روی شهرک نشینان باز شده است. با وجود ترس و وحشت به وجود آمده وزیر آموزش و پرورش رژیم اسرائیل اعلام کرد مدارس امروز جمعه تعطیل نخواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص