پژوهش فرهنگی با زندگی روزمره ارتباط دارد


پژوهش فرهنگی با زندگی روزمره ارتباط دارد

سلگی با بیان اینکه پژوهش های فرهنگی برای جامعه ما بسیار اهمیت دارد، گفت: ماده خام این پژوهش ها، ماده خام عمومی کشور است.

«محمد سلگی» در پاسخ به این سئوال که چه تدابیری برای استمرار برگزاری جشنواره پژوهش فرهنگی سال اتخاذ کردید به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت:جشنواره پژوهش فرهنگی سال از سال 95 به بعد برگزار نشد و امسال پانزدهمین دوره آن برگزار شد. این جشنواره از سال 1375 شروع شد. تا کنون حدود ده هزار اثر را در جشنواره پژوهش فرهنگی سال قبول کردیم.

دبیر جشنواره پژوهش فرهنگی سال با بیان اینکه امسال حدود هزار اثر به پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال رسید که 9 اثر برگزیده شد، عنوان کرد: در این دوره از جشنواره دو پیشکسوت معرفی و تجلیل شدند که یکی از آنها مرحوم شده بود و دیگری هم حی و حاضر و فعال هستند. مرتضی فرهادی، جامعه شناس، نویسنده و پژوهشگر در اختتامیه پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال تجلیل شدند و از خانواده مرحوم محمد جواد صاحبی نیز تجلیل به عمل آمد.

وی هدف مهم جشنواره پژوهش فرهنگی سال را تشویق پژوهشگران به تحقیق در حوزه فرهنگی و ترویج پژوهش فرهنگی دانست و افزود: توسعه پژوهش های فرهنگی در حوزه تمدن اسلامی و تقویت مشترکات فرهنگی ایران با دیگر کشورها از دیگر اهداف جشنواره پژوهش فرهنگی سال است. در واقع جشنواره پژوهش فرهنگی سال یک جور تجلیل از کسانی است که در زمینه پژوهش فرهنگی تلاش می کنند.

سلگی با اشاره به اینکه پژوهش فرهنگی ویژگی های خاصی دارد، بیان کرد: پژوهش های فرهنگی برای جامعه ای مثل جامعه فرهنگی ما خیلی اهمیت دارد به جهت اینکه پژوهش فرهنگی با زندگی روزمره ما ارتباط دارد. موضوعات پژوهش فرهنگی بین رشته ای است. ماده خام پژوهش های فرهنگی، ماده خام کشور و ماده خام عمومی کشور است. می توان در پژوهش فرهنگی کاملا از توان محققان داخلی استفاده کرد. البته بحث انقطاع نسلی و مسایل مربوط به فرهنگ و در واقع رونق فرهنگ برای انسان سازی در پژوهش فرهنگی مطرح است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات خاطر نشان کرد: در اختتامیه پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال برگزیدگان و معرفی و تجلیل شدند و جوایز خود را از دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و صاحبنظران و دست اندرکاران حوزه فرهنگ دریافت کردند. امیدواریم که جشنواره پژوهش فرهنگی سال به همین اختتامیه ختم نشود و دبیرخانه این جشنواره فعال باشد و ما بتوانیم فعالیت های فرهنگی و پژوهش های فرهنگی را در طول سال همچنان بسط و توسعه دهیم و ارج نهیم.البته لازمه این مساله اقداماتی است که باید صورت بگیرد.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب