کاهش آمار تصادفات نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است


کاهش آمار تصادفات نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است

اصفهان- ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون کاهش آمار تصادفات را نیازمند آموزش و فرهنگ سازی دانست و گفت: با توجه به حجم بالای تصادفات ، ارتقا فرهنگ ترافیک یکی از مهمترین نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

به گزارش ایرنا، اقبال صالحی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه و اهدا جوایز برگزیدگان سومین جشنواره ربوترافیک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: کاهش آمار تصادفات نیازمند آموزش است که این موضوع با سرمایه گذاری بر روی کودکان و نوجوانان بهره وری بیشتری دارد.
یه گزارش ایرنا، میزان خسارات ناشی از تصادفات منجر به فوت و جرح در کشور طی 10 سال گذشته به گفته مسوولان امر برابر با 6 درصد تولید ناخالص ملی بوده است.
این در حالی است که سالانه 17 هزار نفر در اثر سوانح جاده ای به خصوص در جاده های کویری کشور جان خود را از دست می دهند و 250 هزار نفر نیز مصدوم می شوند.
وی بیان کرد: رویدادهای فرهنگی و هنری مانند جشنواره ها، طرح همیاران پلیس و آموزش در مدارس با علاقه این گروه های سنی روبرو است و با چنین برنامه هایی اثربخشی را بیش از سایر روش ها مانند سخنرانی های طولانی افزایش دهیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون ادامه داد: برای کاهش تصادفات باید تمام دستگاه ها و عموم مردم احساس دغدغه کنند که مشارکت اجتماعی بهبود رفتار ترافیکی و افزایش ایمنی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه نوروز یک آیین دیرینه در کشور ایران است، تصریح کرد: تصادفات و آمار بالای مصدومین و کشته این حوادث این سنت زیبا را برای مردم ناگوار و مغایر با فرهنگ دیرینه کشور ماست.
صالحی به برنامه فرهنگی آموزشی کانون امام حسن مجتبی(ع) و کانون نسل جوان فردا در راستای کاهش پدیده های شوم اجتماعی از جمله تصادفات اشارخ کرد و گفت: حضور سازمان های مردم نهاد در فعالیت های اجتماعی و رصد به موقع نیازها و اجرای فعالیت هایی در این حوزه اقداماتی ارزشمند است که نیازمند حمایت دستگاه های متولی می باشد.
سومین همایش روبوترافیک با هدف آموزش فرهنگ ترافیک برای کودکان و نوجوانان به همت کانون نسل جوان فردا و مشارکت و حمایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان، اداره راه و شهرسازی، کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع)، پلیس راهنمایی و رانندگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه صدا پیشه اصفهان با حضور بیش از 30 تیم در رشته های ساخت ربات و ماشین های کنترلی برگزار شد که هشت تیم در رده های کودکان و نوجوانان و ساخت ربات انتخاب به عنوان گروه های برگزیده انتخاب شدند.
پیش از این، جشنواره روبوترافیک در سیتی سنتر اصفهان برگزار شد و برگزاری دوره ای آن درشهرستان ها مورد هدف است که نوروز امسال نیز به عنوان طرح ابتکاری برای بخش کودک ایستگاه های ایمنی و سلامت و پایگاه های ایمنی و سلامت هلال احمر مورد استفاده قرار می گیرد.
بر اساس اعلام فرمانده انتظامی استان اصفهان، امسال بیش از هزار و 300 نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند.
7131/6026/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !