توزیع گوشت مرغ در خراسان شمالی روزانه 15 تن افزایش یافته است


توزیع گوشت مرغ در خراسان شمالی روزانه 15 تن افزایش یافته است

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون روزانه 60 تن گوشت مرغ در استان توزیع می شود که نیاز عادی این خطه تا هفته پیش 45 تن در روز بود.

به گزارش ایرنا عبدالله یوسفی چهارشنبه شب در نشست کارگروه اقدام حل مشکلات تولید و توزیع مرغ با حضور مرغداران استان در شیروان بر رعایت قیمت مصوب مرغ و همراه بودن تمامی مدیران شهرستانی و همکاران بر تحقق سیاست های ابلاغی برای تثبیت قیمت تاکید کردند.
وی اظهار داشت: هرگونه تردد، حمل و نقل دام به خارج استان بدون مجوز دامپزشکی قاچاق محسوب شده و غیرقانونی است.
یوسفی در خصوص قیمت سبوس هم گفت: بر اساس مصوبات ابلاغی وزارت جهادکشاورزی تمامی سبوس های استحصالی باید در سامانه جهادکشاورزی ثبت و با قیمت مصوب کیلویی هشت هزار و 400 ریال در کارخانه توزیع شود.
فرماندار شیروان هم در این نشست گفت: مشکلاتی که برای توزیع مرغ در چند روز اخیر ایجاد شده بود ناشی از اختلاف نظر در قیمت گذاری و جو روانی و مراجعه همزمان مردم برای خرید مازاد بر نیاز خانوارها بود که با ورود استاندار و مذاکره با تولیدکنندگان در حال برطرف شدن است.
امین رضا مرآتی افزود: ما به عنوان مسئول ، باید از منافع مصرف کننده و تولید کننده همزمان حمایت کنیم و همه افراد اعم از تولیدکنندگان، توزیع کنندگان ، مردم و دستگاه های اجرایی در شهرستان و استان باید با هم همکاری کنند تا مشکلات حل شود.
در نشستی با حضور استاندار خراسان شمالی قیمت نهایی هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان برای مصرف کننده 128 هزار و 500 ریال ، تعیین و مقرر شده توزیع آن در نوبت صبح و عصر و در ساعات معین انجام شود.
تاکنون 94 واحد مرغداری در خراسان شمالی راه اندازی شده است.
7186/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر