ارتباط صنعت با دانشگاه نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است


ارتباط صنعت با دانشگاه نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: ارتباط صنعت با دانشگاه نسبت به گذشته تا حدودی بهبود پیدا کرده و این یک بحث فرهنگی است؛ در گذشته صنعت اعتقادی به دانشگاه و تمایلی برای فعالیت بر اساس دانش نداشت و بر اساس تجربه فعالیت می‌کرد.

سیدابوالحسن نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امروز در دانشگاه‌های داخلی در بسیاری از رشته‌ها ازجمله رشته‌های مهندسی از غربی‌ها پیشرفته‌تر هستیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: بسیاری از دانشجویان ما فعال و نابغه هستند ولی باید زمینه اشتغال آن‌ها نیز فراهم شود و این امر موجب انگیزه در بین آن‌ها می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه نسبت به گذشته تا حدودی بهبود پیدا کرده و این یک بحث فرهنگی است؛ در گذشته صنعت اعتقادی به دانشگاه و تمایلی برای فعالیت بر اساس دانش نداشت و بر اساس تجربه فعالیت می‌کرد.

نائینی عنوان کرد: گاهی این مثال را می‌زنم، پزشک به دنبال بیمار نمی‌رود و این بیمار است که دنبال پزشک می‌رود؛ صنعت ما وقتی مشکل دارد نشانه بیماری است و باید به سراغ دانشگاه بیاید که متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مطرح کرد: تاکنون آسیب‌های ۵ واحد صنعتی شناسایی و مقررشده راهکار ارائه شود که امیدواریم تعامل صنایع با دانشگاه تداوم پیدا کند.

وی اظهار کرد: تعامل دانشگاه با نهادهای مختلف استان یکی از مواردی است که همیشه در دستور کار و سیاست‌های ما بوده است چون این دانشگاه مأموریت منطقه‌ای، ملی و فراملی دارد و در بحث مأموریت منطقه‌ای باید تعاملی با استان داشته باشد و خوشبختانه این تعامل وجود داشته و دارد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در پایان گفت: همیشه آمادگی داشتیم در زمینه‌های مختلف به استان کمک کنیم بارها از مسئولان استان گلایه کرده‌ایم که چرا کار تحقیقاتی استان را به دانشگاه‌های خارج از استان محول می‌کنند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق